Tips gevraagd: welke wijk in Hongkong?

Vanaf 1 juni zijn wij (gezin met kind van 4 en kind van 1) 9 dagen in Hongkong. Graag ontvang ik jullie tips. In welke wijk is het het leukst om een hotel te zoeken? Misschien weten jullue een fijn hotel?
Zouden jullie 9 dagen op 1 plek verblijven, of bijvoorbeeld reacties dagen in de ene wijk en 5 dagen in de andere?
Hebben jullie leuke tips voor activiteiten met kinderen?
Alvast bedankt voor het meedenken.:+1:

9 dagen HK, kan je dit nog veranderen? pfff, zeker met kinderen niet. Echt een te drukke smerige overrated stad.

VERMIJD: Chungking Mansion
Wij hebben daar geslapen omdat je daar voor 2 personen kon overnachten voor €75 per nacht. (goedkoopste met goede rating)
We wisten niet dat het een mansion was, maar wat een hel was dat. Echt no go
Kleine ruimte, smerig, ratten etc…
Het is in het midden van India town, alleen maar Indiers daar (zegt al genoeg), buiten op straat lopen ook duizenden mensen daar en smeren je “echte” rolexen aan en anders hebben ze wel wat drugs voor je…
Het is wel op loopafstand van de ferry, wat de enige plus was daar.

De andere kant van het water (Central) leek een veel leukere plaats om te verblijven (ook prijziger), we hebben daar ook een grote supermarkt gevonden met goed brood en kaaaas (erg lekker als je al lang op reis bent)

Wij zijn in **Disney **geweest, wel leuk om een dagje met de kinderen te doen (minder groot en spannend dan Parijs)
Disney te duur? Alles in HK is duur, dus dan valt het wel mee.
Verder natuurlijk de mid-level-escalators (zullen de kinderen wel leuk vinden) en de peak tram naar victoria peak
En de lightshow wil je ook wel zien, al vonden wij die ook echt teleurstellend

@White Dragon, TS zou 1 juni vertrekken, het is nu de 10e. Om de reis nu nog te veranderen is een tijdmachine nodig :biggrin:

Mijn ervaringen met HK waren overigens wel een stuk positiever dan de jouwe, al deel ik absoluut je mening dat je zeker met kinderen niks in Chungking Mansions te zoeken hebt. Maar erg veel variatie op een klein gebied, en door het geweldige OV zeer makkelijk te bereizen.

Maar goed, ik ben wel benieuwd hoe TS de reis nu heeft ingevuld en wat haar ervaringen waren.

Oh haha, wel een erg last minute berichtje van TS dan haha, niet op gelet :slight_smile: