Eind april ga ik met een kameraad een weekje naar Hongkong, de vluchten zijn geboekt, op de heenweg pikken we nog een dagje Dubai mee, de rest moet echter nog bepaald worden. We willen in ieder geval naar Macau, en Shenzhen lijkt me ook leuk voor een dagje.
Het reisschema wat ik in gedachten had:
vr 24-4: Dubai
za 25-4: vlucht naar Hongkong, aankomst 's avonds
zo 26-4: Hongkong - Kowloon
ma 27-4: Hongkong - Lantau
di 28-4: Hongkong - HK Island
wo 29-4: Hongkong - Shenzhen
do 30-4: Hongkong - wwvnttk*, eind v.d. middag naar Macau
vr 1-5: Macau
za 2-5: Macau - 's avonds ferry naar HK Airport
- waar we verder nog tijd tekort kwamen
Ik heb er ook aan zitten denken om Macau een paar dagen naar voren te halen en zo dus ook weer in HK te eindigen, maar volgens mij zijn we dan onnodig veel tijd kwijt aan het verkassen van hotel.
Dus nu advies gevraagd:
- is dit een beetje een reëel reisschema, of doen we zo een aantal plaatsen echt tekort?
- is Shenzhen te doen in één dag? Is het lastig aan de grens een visum te krijgen (LP adviseert aan vooraf een volwaardig visum te regelen i.v.m. de drukte) of valt dat wel mee? De stad op zich lijkt me niet eens zo boeiend (al zal ik me met een camera in de hand en kitscherige wolkenkrabbers om me heen niet snel vervelen), maar vooral themapark Minsk World lijkt me toch wel bizar, eens een keer wat anders dan Disney…
- is twee volledige dagen Macau verhoudingsgewijs niet teveel? Zijn de gebieden buiten de oude binnenstad überhaupt interessant?
- iemand nog tips voor een beetje aardige hotels (geen hostels o.i.d.)? Dubai is reeds geboekt, dankzij een hele leuke aanbieding zitten we daar in een poepsjiek 5*-hotel vlakbij Burj Dubai. In HK zat ik te denken aan Hotel Benito in Tsim Sha Tsui, dat lijkt me sowieso de leukste wijk om te verblijven. In Macau lijkt Ole. Londen Hotel me een goede optie. Heeft iemand wellicht ervaring met deze hotels, of wellicht goede alternatieven?
En uiteraard zijn alle andere tips ook welkom, wat moeten we absoluut gaan zien, waar moeten we zeker gaan eten, roept u maar!