ik vetrek 30 juni en kom 30 juli terug en heb 920 euro betaald. geen idee of dit teveel is.
F. Reuls, of het teveel is of niet dat bepaal je helemaal zelf… Als jij 't waard vindt (en dat is vast zo, want je gaat lekker een MAAND naar Indonesië), dan IS het het waard
Wat is trouwens de luchtvaartmaatschappij en route?
Het kan trouwens ook dat t wat duurder is vanwege de langere reisperiode. De last-minutes en aanbiedingen zijn soms alleen voor kortere reisperiodes (1-3 weken). De keren dat ik een maand of langer in Indonesië ging, was ik altijd wat duurder uit…
Fijne reis voor iedereen die tickets geboekt heeft! :zon02:
Ik heb mijn tickets geboekt en wil graag jullie ook op de hoogte stellen, want prijzen zijn op dit moment erg laag.
August/September 2012
Amsterdam - Jakarta
Denpasar - Amsterdam
Met malaysia airlines voor 696 euro bij Kilroy travels. Het mooie is dat er bij Kilroy niets bijkomt. Gelukkig toch nog ff gewacht, had anders 770 betaald voor hetzelfde ticket een week geleden… :chin:
De goedkoopste vlucht op die data (die ik nu zo snel tegenkom) is 839 euro met Emirates. Daarna 854 met Lufthansa&Singapore airlines. Dus denk dat je een slordige 100 te veel kwijt bent.
Ligt ook aan de reistijd. Vooral met Emirates ben je soms veel langer onderweg. Tijd is ook wat waard…
een beetje balen is het wel als ik 100 euro teveel betaal, want ik reis met 3 kinderen door Java, Bali en Lombok. Voor mijn gevoel had ik alles goed bestudeerd.
Het is natuurlijk hoogseizoen en augustus/september is weer iets goedkoper.Ik vlieg heen met garuda Amsterdam naar Denpasar
terug Jakarta -Amsterdam.
Wij hebben net twee tickets gekocht voor 790 p. p. (inclusief tax/toeslagen)
Wij vertrekken 24 augustus en gaan 22 September vanaf Medan (via Singapore) weer terug naar Amsterdam.
Daarnaast hebben we binnenlandse vluchten naar Makassar -> Ambom -> Jakarta -> Medan. geschatte prijs: 500 p.p. (Garuda en of Lion Air)
wij hebben 4 tickets geboekt voor 3600 euro, (al een aantal maanden geleden)
2 volw, 2 kinderen.
ams-jakarta 28 juni
denpasar-ams 3 aug.
KLM, wel rechtstreekse vlucht.
Ik dacht dat je zo snel mogelijk de tickets moest boeken, maar achteraf vraag ik me dat toch af…voor die prijs in ieder geval
Ik heb net een vlucht gevonden met qatar op 25 juni t/m 24 juli voor 668,25 euro op Tix.nl heb ik er zelfs één gevonden voor 567,25… dan is 900 euro wel erg veel toch? Deze vluchten zijn van brussel naar jakarta wel met tussenstop.
Dat is allemaal leuk en aardig maar is het een sport om voor zo weinig mogelijk euro’s naar Indonesië te vliegen.
Er zijn zoveel factoren die je dwingen om voor een duurdere optie te kiezen…:vak01:
Ja klopt denk dat als je zo goedkoop mogelijk wil je zo min mogelijk eisen moet hebben… Dus geen vast data, geen bezwaar tegen lange tussenstops… maar goed ik vind het wel een superleuke sport om zo goedkoop mogelijk proberen te reizen!
>>>
ik denk dat je niet veel goedkoper naar Jakarta kunt. Het verschil zit em in de datum. Voor 28 juni scheelt het heel veel. Na 28 juni heb je hoogseizoenprijzen.
Je moet om het goed te vergelijken dus vanaf 28 juni zoeken.
Had niet begrepen dat je daarna pas wilt vliegen. Ik wil vliegen of rond eind juni of rond eind juli en dan een maandje blijven. De goedkoopste tickets naar Jakarta die ik gevonden heb voor eind juli is 712 euro!
Maar goed ik heb verder helemaal geen eisen hier zit bijvoorbeeld wel één lange tussenstop bij en wil eigenlijk naar Bali maar heb al gezien dat ik voor 50 euro een binnenlands retourtje heb…
580,- met emirates. amsterdam-jakarta (tussenstop in dubai) heen:maart terug:mei
We hebben deze week de tickets geboekt bij Emirates en betalen €615,- voor ons ticket van 17-08 tot 16-09.
Het zou iets goedkoper gekunnen hebben (€585) maar dan kwamen we midden in de nacht aan en nu landen we om 15.40 uur, wel zo prettig :teeth:
toen we begin deze maand merkte dat de tickets €500 duurder waren (kwamen op €1575 ipv €1070,- uit voor 2 tickets) omdat we niet voor 1 januari hadden geboekt baalden we wel even, maar uiteindelijk hebben we toch een mooie prijs gevonden
Nu lekker bezig met de voorbereidingen :slywink:
Je komt de 19de aan in indonesië, de 20ste is het suikerfeest. Het zal druk zijn, en veel winkels en musea zullen een aantal dagen gesloten zijn. Ik zou accommodatie voor vertrek boeken voor de eerste nachten.
Dank je!!!
We komen de 18e al aan, en wilden eigenlijk meteen de volgende dag weer vertrekken uit Jakarta, en daar liggen alle opties nog open … over Java naar Bali en dan naar Sumatra vliegen of van Jakarta naar banda ach en dan java, bali en terug naar Jakarta… we zijn er nog niet uit
maar weet niet goed wat ik me erbij voor moet stellen suikerfeest in Indonesie… is dit iets wat we eigenlijk wel mee zouden moeten maken??
En wordt dit in heel Indonesie groots gevierd of alleen in Jakarta/Java?
Alle moslims vieren het grootst. Het is zeker niet iets wat alleen voor Java geldt.
Op Sumatra overkwam mij ook een plotselinge drukte zodat ik ongeveer 4 uur vastzat in een zinderende hitte, gelukkig hadden we voldoende water…:vak02:
ik ‘vier’ dit jaar suikerfeest op Bali