Moeten we nu echt tot morgen wachten totdat je gaat verhuizen??
Ik wil het nu lezen aangezien het een vervolg betreft ehehehe
Oke,Pam;for you…
De Verhuizing
“Lieverd,we moeten inpakken! Over 3 uur staat de verhuiswagen voor!”, opperde ik aan mijn vriendin die nietsvermoedend op balkon een boek las en koffie dronk.
De resterende tijd was ze bezig om het vriesvak van de koelkast geforceerd te ontdooien; gebruikmakend van pannetjes heet water en de haarföhn.
Wat vooraf ging; ’s morgens tufte ik op de scooter door Manavgat en zag langs de kant van de weg een verhuisbedrijf, 3 mannen ervoor theedrinkend in de schaduw.
“Is de baas aanwezig?” vroeg ik, waarop een van de mannen een hoofdbeweging maakte in de richting van een kantoortje, waar zich naast de hoognodige ventilator een druk telefonerend persoon bevond.
Even later zat ik voor een groot bureau met daarachter de baas.
“Heeft u een verhuiswagen?” vroeg ik.
“Ja, wanneer wilt u hem?” was het antwoord.
“Nou,vandaag? Uurtje of 3? Plus 2 verhuizers?”
Na een kort telefoontje bleek het mogelijk te zijn, na een prijsafspraak voor het belachelijke bedrag van 100 euro stapte ik weer op de scooter op weg naar huis, om koortsachtig alles in vuilniszakken in te pakken (verhuisdozen kennen ze hier niet).
Op dak hebben we samen nog de schotelantenne (150 cm) gedemonteerd die natuurlijk niet door de deur ging; wel na verwijdering ter plekke van de ontvangstkop én dat in de volle zon bij 40 graden!
3 uur: een hoop zweet armer, maar daar komt de verhuiswagen; een zeswiel open laadwagen.
De 2 verhuizers stellen zich voor en gaan de 6 kamers verkennen; er wordt gezucht en overlegd. Ze hadden ook extra kleren en veel flessen water bij zich, snapte later waarom.
De slaapkamer werd als eerste aangepakt; zoveel mogelijk werd op het bedlaken gelegd, de 4 punten bij elkaar en hup! Een knoop erin, dat schoot lekker op!
2 uur later en een hoop zweet stond ons hele hebben en houwen in de open wagen. De 2 verhuizers achterin om de boel tegen schuiven te behoeden, mijn vriendin met chauffeur voorin, ik met de scooter er voor rijdend want ze wisten het toekomstige adres natuurlijk niet.
Nou is ons nieuwe appartement op de begane grond omgeven door een tuin afgescheiden met een muurtje daaromheen……
De verhuiswagen werd onhandig geparkeerd in de zijstraat en alles werd over het muurtje getild, door de tuin naar een van de 4 balkons waarop wij allemaal(incl. huisbaas en chauffeur) strategisch stonden opgesteld vragend aan mij welk balkon nodig was voor de desbetreffende bestemming.
2 uur later was alles binnen, uitgeput vielen we neer op de bank,daarna ff eten en biertje in een restaurant waar we als dode vogeltjes zaten…
De volgende dag nog alles op de juiste plek zetten………
Hoi Nazima,
Ik zou heel graag dit jaar nog even terugwillen naar Alanya, maar helaas heb ik daar nu even geen geld voor!
Veel plezier alvast
Geweldig Hans om je ervaringen te lezen. Ik heb ervan genoten. Je lijkt wat het schrijven betreft wel op Bloem. Ga zo door
Hallo allemaal,
Wij zijn net terug uit Turgutreis (Golden Beach). We hebben een fijne vakantie gehad, ondanks dat we allebei (en meerderen in het hotel) nogal aan de diarree zijn geweest door het (niet al te goede) eten. We hadden all inclusive. Er was veel variatie in eten, maar we hebben er wel wat op aan te merken. Het eten wat de ene dag vers en warm aangeboden werd, werd de volgende en de daarop volgende dag koud aangeboden. Dat waren dus gewoon de restjes van de vorige dagen. Soms waren ze ook gewoon zuur. Nogal logisch dat ieders darmen nogal overstuur waren…
We hebben de 2-daagse excursie naar Efeze/Pamukkale gedaan. Erg leuk om dat gedaan te hebben. Wat ik wel erg jammer vond is dat Efeze veel te druk was, er liepen duizenden toeristen rond zodat je zelf niet echt de rust en gelegenheid had om je in te leven.
Ook zijn we naar Dalyan geweest. Het was op zich wel leuk, maar 10 uur rijden voor in totaal 4 uurtjes varen/zwemmen was ons toch teveel. Helaas wisten we dat van tevoren niet, anders hadden we het niet gedaan. Zo bijzonder was Dalyan nu ook weer niet om daar 10 uur voor in de bus te zitten…
We hebben daarnaast 3 dagen een auto gehuurd. Degene die de auto af kwam leveren was een echte gladjanus. Bah. Hij gaf ons een auto met zulke gladde banden, dat er geen eens meer profiel op zat, één band was lek en in één band zat en flinke scheur. Hier kwamen we na een aantal km rijden pas achter. We hadden ook al getankt voor 130 lira. We hebben bij de hostess geëist, dat we gelijk een andere kregen. Die kregen we, echter met een gigantisch lege tank, het lampje brandde al en we kwamen nog maar net bij het tankstation. De verhuurder vertikte het echter om ons die 130 lira te betalen. Gelukkig hebben we van de hostess een tegemoetkoming in de kosten gekregen en vanaf nu doet ze geen zaken meer met hem.
Maar goed, we zijn weer lekker uitgerust.
hoi Macy !
ook zo’n alanya gek dus , leuk daar hey !
ik ben dit jaar ook geweest 12 dagen, was weer geweldig ! ![]()
misschien dat we in Januari nog 8 dagen gaan en heeeel misschien van de zomer nog. maar dat is nog ver weg. dus we zien wel.
Groetjes Dicle
Jep ik ben n Alanya gek, en ik hoor ook hele goede dingen over Istanbul dus dat wil ik ook wel s met mn eigen ogen zien :Den ik vind 8 dagen echt te kort ! en ik ging ook echt met dikke tegen zin terug vond het thuis ook niet meer leuk … nu vind ik het wel wat leuker maar nog steeds wil ik terug naar Alanya ![]()
8 dagen is inderdaad kort maar voor de winter lang genoeg in de zomer ga ik meestal 12 of 14 dagen.
klopt Istanbul lijkt me ook wel wat ben ik zelf ook nog nooit geweest
Ja maar wij gaan dan ook 2 x in het jaar een keer in het voorjaar en 1 x in het na jaar alleen gaan we in het na jaar naar Spanje
Hey !
Aangezien je al zo vaak nr turkije bent geweest kan je mij mss helpen…ik zou grg de tweede week van september nr Turkije gaan …;hoe is de temperatuur er dan aan de turkse rivièra???
Rond de 28 graden… Maar het is altijd afwachten… Ik was zelf half/eind september in Lara en had 31 graden… maar ook 2 dagen regen…
Turkije is inderdaad verslavend !!!
Het was 1974 toen ik voor het eerst in Turkije was. Toen was het nog niet zoals nu. Maar sinds het eerse moment dat ik voet heb gezet op Turkse bodem, was ik verloren.
Turkije is zeker verslavend en niet zo klein beetje ook.
Inderdaad, Turkije is zeer verslavend.
Ik ben helemaal gek op de plaats Alanya, echt geweldig daar.
Xxx
hier nog iemand , ik ben ook gek op de plaats Alanya , inderdaad geweldig daar !
over 7 dagen ga ik naar alanya toe voor 8 dagen.
heb er zin in !!!
@justkelly
klopt het dat je bij Picasso bent geweest ???
Groetjes Dicle
Ja, ik kom ieder jaar bij Picasso :hihi:
Hoezo?
zomaar ik zag je foto met een jongen van Picasso vandaar…
Groetjes