Hoe was jouw vakantie? / deel 2

Leuk dat je ons je ervaring laat weten! Ben blij dat het een leuke vakantie is geweest…

Brandstoftoeslagen komen helaas de laatste tijd bijna wekelijks voor… Er zijn airlines die het al verhoogt hebben naar €33.-. Dit allemaal door de stijgende brandstofprijzen…

Mag ik vragen hoelang je erover hebt gedaan naar Pamukkale, of hebben jullie onderweg overnacht?

Corendon was tegen de vliegtax, maar inmiddels berekenen ook zij deze… Mede dankzij Corendon is de tax voor Dalaman en Antalya verlaagt naar €11.25 i.p.v. €45.-.

We hebben vanuit Side nog een tussenstop gemaakt bij de watervallen van Duden, maar hebben totaal plm. 4 uur gereden. Onderweg waren diverse werkzaamheden aan de weg die nogal ophielden.
In Pamukkale een hotel voor de nacht genomen en daarna op ons gemak Pamukkale en Hierapolis bekeken.

Ik zit op dit moment in Side in hotel Karhaman.Een eenvoudig hotel, maar voor mij (normaal backpackend) poepieluxe. Geboekt via Jiba, alles goed geregeld.
Heb vandaag heerlijk paardgereden bij een manage buiten Side Mooie tocht begin avond, prachtige zonsondergang en een drankje aan de rivier op een plekje dat je anders niet snel vind. Heerlijk enne… de paarden worden goed verzorgd, ze zijn prachtig.

Eerder deze week een jeeptocht de bergen in met een aantal (NIET commerciele!!!) tussenstops bij ruines, een struisvogelboerderij (jawel in Turkije) en een prachtig meer waar we de lunch hadden. Dit was met TimTur en de gids Sulayman was helemaal geweldig, erg attent en sprak ook goed NL. (excursie via Jiba/hotel geregeld) Supergezellige dag gehad!

Een bezoekje op dag 1 uiteraard aan de hamam (haha, wat verlies je bij een goede scrub veel dode huidcellen). … Relaxed…

Verder, heerlijk eten overal (let op; de prijzen bij de haven kunnen behoorlijk hoog liggen), de Dolmus is perfect voor wie niet wil lopen (maar da’s best te doen, 20 min erg langzaam lopen)

Al met al, ik geniet hier mateloos!!! Bijna jammer om verder te reizen na deze superkennismaking met Turkije, maar dat gaat wel gebeuren… na zondag dus… wie weet wat ik nog meer tegenkom in Turkije…

Voor nu,
Groetjes uit Side dus!

Hoi Hoi,

Helaas weer terug uit Alanya.
Afgelopen weekend zijn we teruggekomen.

Voor mij was het de 9e keer Alanya voor mn vriend de 1e keer.
Door omstandigheden ben ik 3 jaar niet geweest.

Deze vakantie was helemaal TOP !

We vlogen met Inter Airlines.
Geen vertragingen heen en terug…weinig beenruimte maar dat maakt op zo’n korte vlucht niet uit. Het eten aan boord was goed.

In de bus kregen we te horen dat het ca 48 graden was in Alanya !
Ik moet zeggen het was goed te doen deze temperatuur.

We verbleven 12 dagen in het app. Baronessa.
Niks bijzonders, leuk personeel ( wel erg opdringerig tijdens de turkse avond dat was wat minder ), het eten tijdens de turkse avond viel voor ons een beetje tegen. Al die andere dagen hebben we bij kennissen in het restaurant gegeten.

We hebben een excursie gedaan naar de watervallen in Antalya, Side en Aspendos.
Dit was allemaal geweldig, we hebben veel foto’s gemaakt.
Vooral Side en Aspendos was Top !

In Alanya zijn we in de Rode Toren geweest, naar het kasteel geweest, Dimcay, 2 keer op verschillende plaatsen Turkse avond, en in de Damlatas grot geweest.
En natuurlijk elke avond uit eten.

Het was weer geweldig om terug te zijn in Alanya !

Groetjes Dicle

[URL=“http://alanyagirl27.hyves.nl/”]

de manege heet Serif’in Yeri, Moonlight Farm en te bereiken op +90 0242 756 92 88 (mobiel 0532 411 82 33) (ze hadden website op folder, maar die is offline ondertussen)

Locatie; op de weg van Side naar Sorgun. (ong. 3 km van de grote rotonde met de hoge vlag)
na een groot resort (Sueno) dat aan de rechterkant zit, 1 km -of iets minder- zitten ze bij de volgende kruising aan de linkerkant; iets verscholen tussen de bomen, maar kan eigenlijk niet missen.

Je kan ze bellen, ze halen je op en brengen je terug vanuit Side.
Dolmus of eigen vervoer kan ook natuurlijk.

Have Fun!

Ben er geweest…in dat bochtje;samen met een’‘ervaren’'paardreidster,en die vond de paarden niet goed onderhouden en zij is een kenner;heeft er zelf 2…we zijn toen naar de manege ietwat daarvoor gegaan en dat was top.

Helaas is die verdwenen toen dat resort er kwam…je ging de weg over en de bossen in en naar het strand.

Gek eigenlijk dat er zo weinig maneges zijn in omgeving Side…er is er nog een in Titriengol bij het Pegasus hotel,maar dat is voor de gasten.

Maar het kan nooit kwaad om Sherif eens te bezoeken en zelf kijken hoe de paarden eruit zien qua verzorging nu.

haha leuk verhaal!
klinkt bekend, een vriendin van me had vorige zomer zo’n ervaring!
en inderdaad, als je je laat verleiden dan kan er van alles gebeuren…

na zo’n bezoek ga je er de volgende keer vast relaxter heen (je weet wat je te wachten staat)

Ik ben dit jaar ook naar Side geweest maar ik vond er niet veel aan eigenlijk. Het stadje zelf is aardig voor een halve dag maar toen hadden wij het wel gezien eigenlijk. Zelf nog een dagje een auto gehuurd, naar Manavgat/Aspendos/Pege geweest, dat was wel leuk. Verder vond ik de omgeving niet zo bijzonder, erg veel massaal toerisme!

Super verhaal Brenda85, kan het goed geloven dat je hart verloren hebt aan een Turkse man, heb er deze zomer ook veel toffe leren kennen en moest ik kunnen keer ik zo terug!

Echt een super mooi verhaal

Hi!

Ben sinds kort ook een grote fan van Turkije! Ben eind mei 2008 in Alanya geweest. Het was top! Over 6 weken ga ik er weer heen en ik kan niet wachten! Ik zal weer verblijven in Hotel Saray Beach. Iemand bekend met dit 3*** hotel? Het hotel is echt top…

Ik september 2008 ga ik mij dan eens oriënteren om er in 2009 voor 3 maanden te gaan werken. Ik hoor van alle kanten dat t onzettend zwaar is, maar hey, mijn leven hier in Nederland is ook zwaar. Werk 9/10 uur per dag. Waarom kan dat niet in een heerlijk warm land met de zee voor ogen?

Groetjes,

Nazima

Hey

Leuk nog een Alanya fan !

Leuk zeg dat je in 2009 daar voor 3 maanden naar toe ga.
Wat voor werk wil je gaan doen daar ?

Groetjes Dicle

Ik wil graag in een hotel werken, bijvoorbeeld als entertainer of achter de bar in een discotheek. Het maakt mij niet zoveel uit, als ik maar in Alanya ben! Weet dat het enorm hard werken is, maar goed. Dat doe ik in NL ook.
Heb er veel voor over om dit in een warm land te doen! Zit nu op het werk, op kantoor, met de airco aan… Ik heb me toch koude beentjes…Buiten is het warmer dan binnen… Nou, geef mij maar een warm land hoor :-))

Groetjes,

Nazima

Hallo,

Wil je echt voor 3 maanden gaan of eventueel ook voor een langere tijd? Heb je een vriend daar? of iemand leren kennen tijdens je vakantie?

Groetjes

Ik ga me eerst in september oriënteren, kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik weet bijna zeker dat ik net zo enthousiast ben als de eerste keer, toen ik in Alanya was. Na terugkomst in NL moet ik op mijn werk een sabbatical aanvragen. Als ik daarna terugkom en het bevalt mij heel goed ,dan zie ik wel wat ik doe!

Of ik iemand heb leren kennen tijdens de vakantie? Genoeg boys, maar nu nog geen interesse. Weet niet eens hoe mijn toekomst eruit ziet dus ik zie het wel!

Groetjes,

Nazima

wauw, prachtig verhaal joh!!
Jij hebt echt veel geluk gehad :smiley: :wink:

Heey :slight_smile:
Ik ben ook nou 4 dagen terug van alanya en ben er 8 dagen geweest en zat in Kahya otel heel leuk daar heb ook mn vakantie liefde gevonden daar in het hotel en heb dat kasteel van alanya gezien dat heeft hij me laten zien dan en genoeg strand wandelingen maar ik ben echt helemaal gek van alanya en in de voorjaarsvakantie gaan we terug :slight_smile: helaas duurt dat nog wel ff… maarja k zal geduld hebben he. Maar die winkels daar zoveel he eht lijkt wel n walhalla ! echt super [ we lagen bij t kleopatra beach ] maar ik mis het echt daar vond het echt super!!! en als ik uit eindelijk oud genoeg ben ga ik ook in een animatie team werken en zou t ook graag in Alanya willen!!
xx Macy

Heey allemaal,
Brenda wauw das echt n mooi verhaal hoor !
Ik heb ook n vakantie liefde gevonden in mijn hotel hij werkte daar.
Liefde op t eerste gezicht :smiley:
Maar Brenda hoe oud ben je ?
Moet je nou ook een hoofddoek dragen?
Niet lullig bedoeld hoor maar ik ben nieuwschierig want meestal als iemand zegt van ik heb n turks vriendje zeggen de andere altijd van en heb je al geleerd hoe je je hoofddoek om moet doen enzo [ best lullig hoor ] En houden jullie je n beetje bezig met het geloof? Is het cultuur leuk [ sorry voor die vragen allemaal maar ben zo nieuwschierig ! ]
Groetjes x Macy

Net klaar met lezen, wauw sta er van te kijken wat jij voor een schrijftalent hebt TIP: schrijf een boek ! en inderdaad het einde had ik dus niet zo verwacht had eerder gedacht dat het einde zou zijn van en we zijn gelukkig getrouwd en hebben 2 mooie kinderen… suoper echt mijn complimenten !