Vandaag het onderzoek van school ingeleverd.
Bedankt allemaal voor de spontane reacties, Jullie hebben ons hiermee erg geholpen waardoor wij een top project in konden leveren.
Als er nog reacties komen aankomende dagen, dan kan het zijn dat ik niet snel reageer omdat wij met school morgen vertrekken naar cambodia & vietnam voor een ander project. Nogmaals bedankt!!! Ik ben zelf gek op reizen en de ervaringen van Turkijke (vooral Dalyan) zijn bij bij ook super. Daarom is het goed, buiten school, te horen dat er meer mensen zijn die hier ook gek op zijn en die zelfs bereid zijn voor een wild vreemde iets in te vullen.
In 1980 ben ik voor het eerst geweest en tot 1993 met grote tussenpozen.Vanaf 1998 hebben we een eigen huis in Turkije en het is ieder jaar alleen maar leuker geworden. Er is ontzettend veel te zien, wanneer we daar zijn gaan we ook elke keer een aantal dagen of een week naar en ander gebied. We wonen in het westen en dit is een prima uitvalbasis om naar het noorden, zuiden en zelfs het oosten te gaan. Met de auto, bus of zelfs vliegtuig zijn er vele mogelijkheden om overal te komen. Het land is zo ontzettend groot, dat je niet uitgekeken raakt. Het eten is superlekker. Ik heb van de buren allerlei lekkere gerechten geleerd, nadeel is dan wel dat het in restaurants minder smaakt. De mensen thuis koken veel lekkerder dan in de restaurants. Doordat we er al zo lang komen, hebben we ook vele Turkse vrienden. Met sommigen spreken we Duits, maar er zijn ook die alleen Turks spreken. Dit zijn dan (nog)geen diepgaande gesprekken, maar we hebben altijd erg leuke avonden en ons Turks wordt daardoor alleen beter. We leren van onze vrienden elk jaar meer over het land, de cultuur en het blijft voor ons een zeer bijzonder land. Onze buren en vrienden zijn voor ons net zo belangrijk als onze eigen familie en dat is wederzijds. Vorig jaar toen de oudste zoon ging trouwen werd het zo gepland dat wij er ook bij zouden zijn. Hoewel ik ook nog graag meer van de wereld wil zien en ik ook ga wanneer ik de kans heb, zoals afgelopen jaren 3x in Kenia te zijn geweest, blijft Turkije toch nr.1. We verblijven er ook bijna 4 maanden per jaar en ik kijk nu al weer uit naar mei, wanneer we weer richting Turkije gaan.:dag:
Jetty
Om de cultuur, het klimaat, het eten, de service en most of all : Om al de lieve mensen die er wonen en die echt als je het toelaat zeer dierbaar en als familie voor je worden
Hallo allemaal,
Bekijk ook eens het binnenland van turkije.
Ik ben aan de kust geweest van side,wat ontzettend mooi was.
Mijn man woont in het midden van turkije,vlak bij cappadosie(kapadokya)
Echt de moeite waard omdat te zien.Aksaray heeft ook een ontzettend veel mooi’s om te zien.
Verder is het land vriendelijk en gastvrij.Ik ben verliefd op het land.
Hallo kimber,
Wij houden ook van Turkije, maar is het te doen met een huurauto, naar kapadokya, als je de taal niet meester bent, wij zouden dat dolgraag eens doen.
Moest jij of iemand anders tijd hebben om te antwoorden met enkele tips, reeds bedankt op voorhand.
Groeten,
Vicbrug uit Knokke-Heist(B)
hoi vicbrug,Ik heb het ook met de huurauto gedaan ,maar mijn man die er woont spreekt wel de taal natuurlijk.Op de wegen staat wel duidelijk in welke plaats je moet zijn.En een boekje met wat taal met vertaling zou wel handig zijn denk ik.net als nevsehir waar die mooie rotswoningen zijn is duidelijk aangegeven als daar vanuit richting aksaray rijd zijn daar ook rotsvallije en een ondergrondse stad.
Je zou een reisbureau kunne vragen om een route want er zijn ook busreizen.
Veel succes en laat me weten hoe je het vond.Ik ben verliefd op turkije en wil daar nog veel meer gaan zien.groetjes kimber
Hartelijk bedankt Kimber, ik oefen me nog wat Turks in, de reis is reeds voor oktober geboekt, en indien mogelijk vanuit Turgutreis/Bodrum, proberen we er enkele dagen binnenland van te maken. De rots valleien van Aksaray en de ondergrondse stad staan op ons verlang lijstje. Echt lief van je zo vlug te antwoorden. Groetjes vanuit de Belgische Kust, Vicbrug
Graag gedaan vicburg,Geniet ervan het is er zo ontzettend mooi.
Mijn man woont in aksaray dus vandaar.Ik hoop dat jullie net zo genieten als ik en laat me erna weten wat je ervan vond.ben benieuwd!!!
groetjes kimber
Leuk om al die verhalen te lezen, ik me voorstellen dat je verliefd wordt op een turkse man. Maar ik ken ook een vrouw die ook een turkse man had, maar die is alleen getrouwd voor zijn verblijfsvergunning. Na 5 jaar heeft hij de scheiding aangevraagd en is weer bij zijn turkse vrouw gaan wonen.
Ik wil alleen maar zeggen pas op maar als je verliefd bent geniet er maar van, want het leven is al kort genoeg.
mijn man is nu hier en we hebben de verblijfsvergunning voor 5 jaar!!! dus dat zit wel goed anders was hij wel weggeweest nu!!! er zijn ook veel mensen waarbij het allemaal goed gaat!!! gelukkig maar!!!
hallo kan iemand iets vertellen over het appartement sebnem? ik ga namelijk 1 augustus naar marmaris met paar maten! Hopelijk kunnen julie mij er iets over vertellen gr robin
Wij zijn 1,5 week geleden teruggekomen uit Side. Na uitgebreid prijzen en beoordelingen op internet bekijken, kwamen we uit bij Therese Apart Otel in Side via Corendon.
Alles was op zich goed geregeld op twee schoonheidsfoutjes na:
we zouden 2 weken voor vertrek alle reisbescheiden krijgen, maar moesten 1 week voor vertrek erover bellen. Toen werd het netjes gestuurd.
na boeking toch nog een prijsverhoging door brandstoftoeslag
Ook positieve punten:
we boekten een vlucht met Corendon Air, maar vlogen uiteindelijk heen en weer met (het duurdere) Transavia
ook Corendon vindt de vliegtax geldklopperij, dus die werd ons niet berekend
We vlogen netjes op tijd en werden keurig bij het appartement afgezet. Therese Apart Otel is eenvoudig, maar netjes. De kamers zijn vrij groot, wij verbleven er met 2 personen, maar in de 2 kamers verbleven elders 4 personen. Zwembad prima, af en toe een beetje veel chloor. Wel hoorde je het geluid van de nabij gelegen moskee 's-nachts. Supermarkten en restaurants in de buurt. Het eten in Therese vonden we niet zo bijzonder.
De aanwezige nationaliteiten zijn Nederlands en Noors.
Side kan gemakkelijk worden bereikt per Dolmus, kosten plm. 1 euro of 1,70 lira. Vanaf het busstation ongeveer 500 meter lopen.
Wij hebben vanuit Nederland bij Elit Car Rental een auto gehuurd. Voor 4 dagen betaalden we 140 euro, all-inclusive qua verzekering, en kregen daarvoor een Fiat Albea (soort Punto Sedan). De auto werd netjes gehaald en gebracht, wel met een lege tank maar dat schijnt vrij normaal in Turkije te zijn. We zijn o.a. in Aspendos, Duden, Pamukkale, Hierapolis, Termesso en Anamur geweest.
De foto’s staan op: http://holiday.atspace.com/
Als met al een leuke vakantie.