leuk verslag
:nod:hallo
ben net een week terug van turkije altinkum didim hotel didim beach resort goed hotel eten was goed maar kan beter, mooi zwembad, prive strand , het was allemaal in orde,minpunt:geen coctails mee naar de kamer nemen verboden! glazen mee naar kamer nemen en drank v buiten hotel mogen ook niet binnen in hotel ze houden goed in het oog! ook steeds muziek aan het zwembad en zwembad is diep kan men niet in staan oppassen voor kinderen!! er is wel een kinderbadje
personeel vriendelijk praten engels hotel igt 5min wandelen v het centrum altinkum waar bars en rest zijn en strand dolmus rijd om de vijf min van hotel naar stadje heel gemakkelijk en tot laat snachts! wel veel engelse toeristen maar geen probleem makers:)
hopelijk is dit een goeie tip voor mensen die naar altinkum willen :dag:doeii
jennyfer v belgie
Dat was ikke!!!
Ben me weer eens aan het inlezen op dit forum! Ben een er een paar jaar tussen uit geweest, waarheen? ???
Maar ik dacht vanavond goed ik ga weer eens kijken, kon nog inloogen duzzzzzz
Ik gooi er meteen een vakantie herrinering in, de eerste keer turijke!
Van mijn zus gehoord dat de hammam erg lekker is, duzz ik ga, kids waren klein 5 & 7 dus manlief moest bij de meiden blijven! Heerlijk was het, ik zat lekker bij het zwembad, met een paar nederlandse meiden te beppen en ja die wilde ook wel een keer. Nou dan gaan we van de week toch nog een keer. We verzamelde wat meiden bij elkaar, alleen meiden, want ik ben niet preuts maar wil alleen vrouwen in de hammam. Ook vroegen we leidse Annie mee. Leidse Annie was een schat van een mens, wat simpel maar we konden erg (om) met haar lachen. Alleen al het verhaal dat ze naar Pamukale was geweest, 2 dagen in de scheit hete bus, en dan kom je daar eindelijk aan, wat denk ie, is het helemaal geen IJS, is het gewoon zout!! In dat prachtige plat leidse dialect van d’r ( doet het nog steeds goed op verjaardagen)
Goed Annie mee naar de hammam, eerst omkleden An, Annie: Moet ik bloot?
Ik: Ja Annie, als je dat wil kun je bloot!
Annie: Ja da’s lekkerrrr, me eige kindere zijn erbij!
Ik: Ja ? Duzz?
Annie: Meid me eigenste kerel heb me nog nooit nakend gezien!!!
We hielden het echt neit droog, die keer in de hammam!!
Later werd ze gescrubd, en die meiden de geven je dan een tikkie met de bolle hand op je buik, en dan klinkt het lekker door!!
Schreewt ze het uit : Die griet slaat me waterblaas eruit!
Nou de mijne stond onder hoogspanning!!!
Het was niet de meest relaxte keer dat ik naar de hammam ging, maar wel de meest hilarische!!!:lol::lol:
ik wist niet dat andermans verhalen over turkije zo leuk kon zijn.
dit jaar zit er geen vakantie in voor ons maar nu ik dit gelezen heb
weet ik 100% zeker dat ik volgend jaar ga.
heb je mischien nog meer verhalen:thumbsup:
ja hoor
die staan met name in het verhalen verhalen topic en ik heb net weer een verhaal geplaats over de 1e keer naar de markt in Turkije
Wie kent er deze appartementen? Goed / slecht?
verplaatst naar forum ‘vakantieliefdes’
mss kan de webmaster dit bericht verwijderen?
3 jaar terug waren we in Marmaris…op een avond gingen we met de dolmus naar Ichmeler…het busje zat bomvol, mijn hubs zat naast een paar turken, en we waren eigenlijk een beetje jolig.
Druk, warm klef en zweterig zaten dan opgepropt in het busje, de lira’s gingen van achter naar voren en weer terug, mijn hubs zei tegen die turk die naast hem zat, heb jij ook betaald, gewoon in het nederlands…die turk verstond hem dus niet, maar 3 bankjes verderop zat een turk die het wel verstond, en die vertaalde dus hardop tegen de buurman van mijn hubs wat hij had gezegd…de halve bus lag dubbel van het lachen…dus toen werd het een heen en weer gepraat tussen de turken en de nederlanders in die drukke volle bus…op een gegeven moment lag de hele bus incl. de bestuurder dubbel van het lachen…en mocht niemand de bus meer uit…de bestuurder reed helemaal naar Ichemeler en daar stapte echt iedereen uit…later op de avond gingen we weer terug met een andere chauffeur.
Iedere avond gingen we wandelen op de brede weg richting Marmaris en iedere avond kwam er een dolmus langs hard toeterend en zwaaiend…en als hij naast ons was verminderde hij vaart en zei de chauffeur op mee naar Ichmeler…was zo goed…o als ik daar nog aan denk schiet ik weer in de lach.
Waarom Turkije als vakantieland?
Al een paar jaar wordt het Turkije Reisforum op Wereldwijzer.nl bewoond door een aantal vaste bezoekers. Bezoekers die op het Turkije Reisforum met elkaar discussiëren over allerlei zaken en vragen beantwoorden van nieuwelingen. Bij wie kunnen we dan ook beter terecht met de vraag “Waarom Turkije als vakantieland?” dan bij hen! Een aantal van de vaste bezoekers vertelt…
Volgens Toos:
De reden waarom iemand naar turkije zou moeten gaan is dat het een mooi land is met oude cultuur. Toen wij gingen was het met een vooroordeel, hoofddoekjes, crimineel enzo. Het tegendeel is waar, de bevolking is super vriendelijk en erg gastvrij.
Volgens vivaturkije:
De reden waarom iemand naar Turkije moet gaan is
- Het klimaat heerlijke warm voorjaar,zomer en najaar
- Het land zelf…vriendelijk en een mooie cultuur
- Ook veel bezienswaardigheden. Moskeeen ect…eigenlijk te veel om op te noemen
Volgens Cynthia:
Combinatie zon, zee, strand en cultuur. De omgeving, de natuur, maar bovenal de bevolking. Gastvrij, behulpzaam en vriendelijk! De zon schijnt er volop, en de meeste kans op zon in Europa.
Volgens marion2:
Turkije is een fantastisch land en heeft iedere vakantieganger wel wat te bieden. Een gastvrije bevolking, heel veel bezienswaardigheden en een prachtige natuur.
Volgens besmile:
- Gehele zomerperiode uitstekend weer
- Veelzijdig vakantiemogelijkheden
- Ook een winterzon bestemming (Turkse riviera)
- Gastvrijheid
- Meer dan alleen zonvakantie
- Gezellige sfeer
- Goede kwaliteit hotels voor jong en oud.
- Rijke cultuurgeschiedenis
- Veelzijdig excursie mogelijkheden
- Ieder jaar komen wel nieuwe en leuke vakantieplaatsen erbij.
Waarom is Turkije volgens jou een geweldig vakantieland? Plaats het hieronder!
omdat je vrijer kan ademhalen,
omdat er geen vooroordelen zijn over wie je bent of hoe je erbij loopt
omdat alle mensen vriendelijk zijn tegen je, kort of lang, dun of dik, groot of klein, oud of jong
omdat de zon er altijd lijkt te schijnen,
omdat het eten direct in je mond smelt
maar vooral omdat Turkije vooral op en top genieten is, op welke manier je het land ook ervaart!
Turkije als vakantieland door Franka waarom ?
-Gastvrijland ,rijk of arm, jong of oud iedereen is welkom.
-Er valt hier altijd iets te beleven voor jong en oud.
-Rijke cultuurgeschiedenis,je bent hier nooit uitgekeken.
-Klimaat, ieder seizoen heeft iets anders te bieden.Iedereen hoeft niet altijd de zon en de zee.
-Turkije bied meer dan alleen maar vakantie.
-Ontdek Turkije ook buiten het seizoen en buiten de toeristische plaatsen.
-Ontdek nieuwe vakantieoorden.
-Ontdek zijn lekkere typissche turkse resaurants, en vooral zijn visrestaurants ergens in een klein haventje zoals bv. Gümülük in Bodrum.
Turkije is anders…je moet het beleven.
Franka
Zo’n 20 jaar geleden ontdekten mijn ouders Turkije. Als kind ben je dan verplicht om mee te gaan. Nu 20 jaar later ben ik zo’n 25x in Turkije geweest. Niet alleen door mijn ouders, maar ook omdat ik er verslaafd aan ben geworden.
Ik heb van alles gezien; diverse steden, badplaatsen, binnenland. Alleen de zwarte zee kant staat nog op mijn lijstje. Ook heb ik een half jaar in Izmir gestudeerd en toen heb ik de turkse cultuur van dichtbij mogen meemaken. Ik woonde bij een Turkse meisje, heb kennis gemaakt met de Turkse oma’s, het traditionele eten, heb les gegeven op een Turkse school, maakte kennis met het Turkse studentenleven en de normen en waarden. Ik heb veel geleerd over deze cultuur. Het bijzondere vind ik is de gastvrijheid. Hoe weinig iemand ook heeft, hij/zij zal altijd met je delen. De mensen genieten meer van de kleine dingen en dat is uniek om te zien.
Ben het met je eens. vooral dat men daar weinig heeft en het met je wilt delen en ze genieten overal van. En dan denk ik bij mijzelf, dat wij hier vaak nog een gro0t ophef kunnen hebben op veel dingen en hun juist al blij zijn met al die kleine dingetjes wat men in bezit heeft.
ja absoluut turkije is verslavend
soms ben ik er blij mee, soms niet… wou dat ik niet zo naar turkije verlangde soms…
maar soms is het ook heerlijk om te weten dat er ergens een plek is waar ik me zo thuis kan voelen, wat een heerlijk gevoel
we hebben er op dit forum allemaal behoorlijk last van :biggrin: dusseuhm welkom!! ![]()
25x keer in 20 jaar? Dat is nog netjes!!
Ik ga volgende maand voor de 23ste keer in 6 jaar!!!
Maar welkom dus!!! ![]()
Wat is jullie favoriete plaats in Turkije? En waarom??
GUMBET GUMBET GUMBET GUMBET bodrum GUMBET GUMBET GUMBET!!
en tja, waarom? gewoon omdat het thuis is… het klopt het klikt, ik klop daar, ik klik beter met mezelf als ik daar ben… zoals het zonnetje daar schijnt, schijnt het nergens!! ![]()
Oost?? West?? thuis best!!!![]()
oost… west…?? Turkije: the best!! ![]()
:D:D Helemaal waar!!! :D:D