Hoe was jouw vakantie? / deel 2

@boxs

Het is niet aan iemand die de persoon niet kent om te (ver)oordelen, ik vind je daar nogal hard in.
Ik woon in Turkije (nee, niet met een turkse man voordat je daar op reageert) en zie hier, zacht gezegd, heel veel ´gevarieerde´ relaties dus ik weet precies wat je bedoelt.
Er is ook zo iets als " leven en laten leven" en respect voor een ieder zijn keuze hebben.
Want in sommige gevallen gaat het wel goed en je zal maar net iemand treffen met een opmerking bij wie het niet ´met voorbedachte rade´ is.
Dat zou sneu zijn.

Slm Sideli

jeetje boxs…gun andere mensen hun geluk!!
misschien is een verklaring van je reactie ook wel handig

groetjes

filiz

Hey Brenda85, ik vind je verhaal wel heel mooi en super romantisch!
Ik zou het zelf persoonlijk iets te snel vinden om direct te gaan trouwen, maar als jij weet dat het goed zit, wie ben ik om het te veroordelen.
Ik ben super blij voor je dat je de ware gevonden hebt.
De reactie van boxs slaat werkelijk nergens op, waarschijnlijk zelf ooit een slechte ervaring gehad?!
Ik vind het ook een beetje krom om iedereen over 1 kam te scheren met de opmerking “verliefde pubers”. Ik heb zelf ook een vriend in Turkije, maar ben al wel 26, dus ik ben echt geen puber meer.
Laat iedereen in zijn of haar waarde en als je je frustraties wilt botvieren zit je hier op het verkeerde forum.

En daarbij, in nederland worden jongens en meisjes ook in de maling genomen dus dat gaat ook nergens over…
Vast iemand die een ander geen fijne kerst gunt hihi(nee ik heb geen vriend in turkije, ben geen puber(42) en gelukkig getrouwd!!)

Oktober 2006, ik verlaat mijn hotel in Side om mijn vliegticket op te halen, wat Metin voor me klaar heeft liggen.

Eerst nog maar even een telefoonkaart halen voor ik richting dolmus ga.
De winkelier vraagt me vriendelijk waar ik naar toe ga en als ik zeg naar Manavgat staat ie er op dat ik met zijn zoon meerijd die, zo begrijp ik, daar zijn dochtertje gaat halen.
Ik ben er niet blij mee, maar bedenk dat ie misschien beledigd is en dat er wel vaker zoiets aangeboden wordt (toch?)
Een auto rijdt voor en voor ik het weet zit ik achterin en rijd ik met twee Turkse mannen de straat uit.
Ik stel me voor en als ik de bestuurder vraag of hij de zoon is, zegt ie "Als hij (de winkelier) het zegt "!
Meteen voel ik me helemaal niet meer op mijn gemak en probeer de mannen duidelijk te maken dat ik toch echt bij het Akdeniz hospitaal uit wil stappen. Ze negeren me en praten alleen maar Turks met elkaar.
We rijden richting bosgebied en ik krijg het spaansbenauwd, nog maar eens aangeven dat ik bij dat ziekenhuis eruit wil, maar ik krijg weer geen antwoord. Hoe kan ik ook zo stom zijn!!
Ik bel Metin en durf haast niet te praten. Hij vraagt: “Waar zit je nou weer”? (Ik belde nl regelmatig omdat ik steeds de weg kwijt was) en vertelde dat ik met twee Turken in een auto richting bossen ging.
Het antwoord was: Ja, dat moet je zelf maar weten, je bent een volwassen vrouw. Maar je weet toch wel wat er met die vrouwen in Alanya is gebeurd?
Tamam, daar kwam ik ook niet verder mee.
Ondertussen reden we over een weg door de bossen en geen kip op straat.
Ik dacht aan mijn kinderen en nam mezelf voor, toen we een splitsing tegenkwamen, als ze hier niet rechtdoorgaan, doe ik het portier open en laat me eruit vallen. Ik wist dat ik minstens gewond zou raken, maar ik moest iets doen.

We gingen dus rechtdoor…en voor ik het wist stopten ze netjes voor het ziekenhuis. Na een dank je wel, belde ik Metin die me met de scooter ophaalde.

Op kantoor werd me gevraagd “HOE KAN JE DAT NOU DOEN”
Tja, dat doe ik dus normaal ook nooit, ik snap het zelf ook niet, maar was wel heel opgelucht.

Jou heb ik het niet verteld, alleen dat ik me niet zo veilig voelde als vrouw alleen. Ach in Rotterdam is het niet anders, was t antwoord.
Tot mijn grote verbazing wilde je me s avonds laat naar de dolmus brengen, maar kon ik je daar van afbrengen. Hoe kon ik weten dat dat onze laatste nacht samen zou zijn…
**
*Ik voel je *
om me heen
ik denk alleen aan jou
ik hoor je stem
**
Waar ik ben
daar ben jij
je bent eigenlijk nooit weggeweest
als een schaduw volg je mij
door m n huis, door m n hoofd
ik zou vrij zijn, maar dat ben ik niet
het is wel over, maar nog niet voorbij (Voorbij, M.Borsato)
**

Je moet toch blijven uitkijken m.irene. Blijf altijd je ogen en oren goed open houden.

Jullie reden zeker door de bossen bij Titreyengöl. Ik ken het daar wel.
Zie je helemaal zitten in die auto bij 2 vreemde kerels.

@ Fransijn,

zoiets gebeurd me ook niet zomaar.
Maar soms krijg je "ze"maar moeilijk afgeschud.

De ene man bleek kapper te zijn, vlakbij het hotel.
Ik wilde mijn nagels eens laten doen en kwam in zijn zaak terecht.

Bleek dus gewoon een aardige, hardwerkende man te zijn, die samen met zijn vrouw (piepjong) die zaak had. Zo zie je maar:o

Christa

boxs dat jij misschien bedrogen bent, of dat je misschien alleen maar negatief denkt over nl meisjes die een relatie krijgen met een jongen in turkije.
maar er zijn genoeg mensen waar het wel goed mee gaat in hun relatie en die heel gelukkig worden samen.

en dat over verliefde pubers die mogen toch dromen hebben, ieder mens die verliefd is heeft mooie dromen over de toekomst met hun geliefde!!:nod: of niet dan?

Ik wilde ook nog even reageren op je verhaal Brenda… Vind het echt super om te lezen… krijg weer helemaal het moment terug dat mijn vriend mij voor het eerst kuste… Hij was echt zoooooo zenuwachtig… Maar wel zo lief!!

Hoop echt dat jullie gelukkig blijven!!!

(boxs, waarschijnlijk heb je zelf een nare ervaring met een persoon gehad, en denk je nu dat alle mensen zo zijn… Ontwaak zelf, en zie in dat er ook goeie mensen op deze aarde rondlopen!)

hier word niet echt veel geschreven …

Misschien als het seizoen weer begint, dat er weer veel verhalen erbij komen

Mariska of jij schrijft je reisverhalen van de afgelopen jaren :wink:

dınsdag 27-02 ıets later dan 14.00 word ık door mn moeder naar de bushalte gebracht. daar neem ık de bus naar Hoorn. In Hoorn neem ık de treın naar Schıphol. aangekomen ın schıphol kon ık me meteen ınchecken. daarna ben ık meteen naar de gate gelopen. we hadden 1 uur vertragıng. als we bıjna landen komt er een flıts en een harde klap (omweer)

28-02 als ık het vlıegveld uıt kom ıs het daar best druk, waardoor ık mn vrıend nıet zıe. ık besluıt om wat naar rechts te lopen en ıneens pakt ıemand me vast, hıj geeft me een kus en een bloem. we lopen samen helemaal naar rechts. ık vraag waar we heen gaan want de taxıs staan voor onze neus. 2 vrıenden van hem kwamen me ophalen. ık maar denken dat we met de bus gıngen. om de beurt rıjden de 2 jongens een stuk. onderweg regent en sneeuwt het heel erg. uıteındelıjk hebben we bıjna 6 uur over de rıt gedaan. 2 keer wılde de auto nıet meer starten. onder weg gegeten enz. was best gezellıg.
aangekomen bıj het huısje gaat zn collega uıt het huısje en hebben wıj het huısje voor ons alleen. we gaan wat slapen.

dıe avond moet mıjn vrıend werken. ık laat hem weten dat ık het helemaal nıet leuk vınd. gelukkıg kwam hıj steeds om de 5 tot 45 mınuten bıj me kıjken. dan kwam hıj eten-drınken enz. brengen. deze avond maakt hıj me ook best bang, ık moet namelıjk steeds de deur op slot doen. om 02.00 ıs hıj dan klaar met werken.

01-03 vandaag ıs askım vrıj en ık had afgesproken met mn opa en oma op msn. voor 11.00 zıjn we aangekomen ın Nazıllı. we gaan bıj een neef wat drınken. daarna bıj een andere neef en daarna msnen met mn oma en opa. ze hebben mn vrıend NIET gezıen. daarna gaan we wat eten bıj zn neef.

dıe avond ıs er een verjaardagsfeest van ıemand. mn vrıend moet even wat doen. hıj komt een stuk gebak brengen. dıe nacht om 04.30 als we nıet slapen word er hard op de deur geklopt, daarna werd de naam van askım geschreewd. het verjaardagsfeestje ıs uıt de hand gelopen. dıe dag slapen wıj dus ook nıet meer.

02-03 moest mıjn vrıend alle rozooı opruımen van de avond ervoor. er zıjn allemaal borden enz. op de grond gegooıd. ık ben bıj hem als hıj opruımd. dıe avond moet hıj weer werken en hıj komt weer vaak genoeg bıj me kıjken of ıets brengen.

03-03 deze dag gıngen we weer naar Nazıllı. dıt keer gıngen we bıj een nıcht van hem langs. daarna weer naar zn neef. daarna weer naar het huısje want dıe avond moet hıj weer werken. hıj ıs ıets later klaar. hıj kwam weer vaak genoeg bıj me kıjken, maar dıt keer werd hıj wel steeds terug geroepen.

04-03 vandaag nemen we mıjn koffer mee en we vertrekken naar zn zus. daar zullen we onze laatste nacht doorbrengen. zn ouders komen langs en ook het meısje, broer en moeder dıe ık de vorıge keer ook heb gezıen. dıe avond gaan we fılm kıjken bıj dıe famılıe thuıs. om 21.30 gaan we naar bed. de nacht veel regen en harde onweer.

05-03 deze morgen gaan we naar de bank, want dıt keer moest ık mn euros omwısselen. ın de avond gaan we bıj een nıcht van hem langs. om 22.15 nemen we afscheıd van zn zus en lopen we rıchtıng busstatıon.

nu (6maart) zıtten we ın otogar van Antalya. straks nemen we de bus rıchtıng Belek. om 12.00 zal ık op het vlıegveld zıjn om later naar huıs te gaan.

ık heb het nıet geschreven, maar er zıjn dagen geweest dat we woordenwısselıng hadden en er zıjn dagen geweest waar het super gıng.

het ıs mısschıen nıet zo ınteressant geschreven, maar ık heb het fıjn gehad.

over ongeveer 90 dagen weer naar Turkije!!

nee daphne die houd ik voor mezelf…misschien meer iets voor jou??:puke:

leuk verslag…

Wat een hectisch weekje zeg…
Maar je hebt het naar je zin gehad en dat is het belangrijkst!

Heey brenda, ( en ook de rest)

Wat een mooi verhaal. Geniet er maar lekker van hoor meid.
Jij bent gelukkig met je ventje en wat een mazzel voor je dat ook beide ouders er oke mee zijn. Ik hoop dat alle positieve reactie van ons je meer doen dan 1 zòn rotopmerking van 1 persoon. Ik gun je het allerbeste met je man.

Gr Rachel

dank je wel rachel

Hey Brenda,
Hoest nou? Ik denk dat je man nu bij je is he?
Hoe stellen jullie het, alles naar wens…

Laat ons snel wat weten!

xx Summa