Turkije is echt een super vakantieland!! Ik ben vorig jaar in Alanya geweest en dit jaar naar Bodrum! Ik heb echt een super vakantie gehad!
Het weer is super en er is zo veel te doen. Ik heb me geen dag verveelt. Toen we aankwamen was het erg 50 graden, dat was wel ff wennen. Maar na een paar dagen raak je aan de temparatuur gewend en is het er super!!
Turkije is zeker voor herhaling vatbaar! Zo mooi!
Ik ben afgelopen zomer naar Alanya geweest en ik had niet verwacht dat ik het zó leuk zou vinden!!
Ik wil er zeker nog een keer terug!!
Ik zat in een vrij nieuw hotel Grand Zaman Garden…echt een aanrader!!
Kunnen jullie mij vertellen welke excursies aan te raden zijn rondom Alanya?
Is het ook zo dat je beter excursies vanuit het hotel kunt boeken omdat de excursies die op straat aangeboden worden door reisbureaux niet verzekerd zijn of niet te vertrouwen zijn?( onze reisleider gaf ons die tip afgelopen jaar!)
Ik zag dat je wat tips voor excursies wilde in Alanya.
Wat vind je leuk om te doen want er is zoveel. Wil je actief of cultureel? Als je wil heb ik leuke tips voor je dus laat maar weten wat je wil gaan doen.
Wanneer ga je naar Alanya? Al eerder geweest?
Ik vind het er in ieder geval super!!
wij zijn met 5 personen ,waarvan 1 in rolstoel ,1 slecht ter been en een jonge meid van 15 jaar…
wat vinden wij leuk?!
vanalles als t maar interessant is…winkelen is leuk, maar geen 14 dagen!
We willen een keer met zo’n piratenboot langs de kust…misschien een jeepsafari?
Geef maar tips, alles is welkom.
Wel is ons aangeraden om privé een taxichauffeur te zoeken die ons gedurende een aantal uren iets van alanya kan laten zien…??
En buiten alanya om is daar ook iets dat de moeite waard is om te bezoeken??
Die tip krijg je alleen maar omdat jouw reisleider commissie krijgt op de verkochte excursies. De excursies zelf zijn allemaal echt precies hetzelfde. Je kunt gerust ergens op straat boeken, niet meer of minder betrouwbaar dan via de reisleider
Inderdaad!! Hou er wel even rekening mee dat wellicht de excursies van de straat in het engels zijn, en meestal via een goudcenter of leerfabriek gaat!!! Ik raadt het wel aan, de reisleiding krijgt inderdaad commissie waardoor de prijzen zooooo ontzettend hoog zijn!!!
voorbeeld: ik zelf heb een boottocht gemaakt en dat gewoon in haven van Marmaris geboekt… was €10.- inclusief drinken en eten… bij de hostess was deze €38.-!!! Laat je dus niet voor de gek houden!
Er wordt veel georganiseerd in en rondom Alanya, het is vaak erg toeristisch maar soms ook erg mooi. Dimçay is sowieso een aanrader om naartoe te gaan, zeker in de zomer. Het is ook leuk zelf een auto te huren en daar mee rond te touren in de omgeving, maar goed, dat moet je wel durven in het verkeer. Wat ik je in ieder geval kan aanraden is om net even dat andere straatje te nemen dan hetgene met de flitsende lichten en English breakfasts :hihi:. Alanya is namelijk best een leuke stad en als je de toeristen een klein beetje ontloopt zie je ook nog wat van het echte Turkije.
Ook leuk is om de burcht bovenop de berg te bezoeken, je hebt een mooi uitzicht en kunt er langs de weg verse gözleme eten. Eten bij Ravza is altijd goed, een van de beste restaurants van Alanya. Lekker stukje taart eten bij een van de pastane’s. Thee drinken in de haven. IJsje halen bij de Mac (ja daar ben ik normaal niet van, maar Turks ijs is echt 3 keer niks). Doe eens wat excursies (of op eigen gelegenheid, maar dat is wel lastig als je de taal niet kent) naar andere plaatsen buiten Alanya, bijvoorbeeld naar Aspendos/Side, of wat je zegt een jeepsafari, of raften…
Dan heb je tenminste na je twee weken écht een stukje van Turkije gezien en niet alleen het zwembad en het AI buffet
Goede Morgen,ik zou je aan willen raden (als je het durft) huur een scooter in Turkije en ga het achterland van Alanya in schitterende omgeving en eenmaal buiten Alanya is het goed om te rijden.Wel vermeld ik ook dat je niet verzekerd bent met een scooter(ook al zeggen ze van wel) maar als je voorzichtig bent en niet te hard rijdt is het goed te doen.Wij doen dit al 10 jaar (65-62 jaar)en hebben zo heel wat gezien van Turkije(van Izmir tot Alanya) veel plezier met je vakantie.Vriendelijke gr Leny
Sorry, maar ik vind het niet verstandig om een scooter te huren als je weet dat je niet verzekerd bent. Ook al rij je zelf nog zo voorzichtig, je bent niet alleen op de weg en een ander kan je ook aan rijden.
En ook niet onbelangrijk, om scooter te mogen rijden in Turkije moet je je motorrijbewijs hebben.
Beste Marion 2 in Turkije hoef je net als in Nederland voor een 49 cc scooter geen motorrijbewijs te hebben wel voor meer als 49 cc en in Turkije heeft niemand een bromfietscertificaat zoals wij die kennen(en wij ook hebben) en ook is niemand die op een scooter rijdt (ook turkse mensen niet) verzekerd al zeggen ze van wel Gr
Vreemd dan, ik heb er toevallig een aantal weken geleden met 2 personen uit Turkije over gesproken omdat wij zelf ook een scooter wilden huren. Ik vond het dus ook vreemd dat je (ook voor een 49cc) een rijbewijs moest hebben. En allebei zeiden ze, onafhankelijk van elkaar, hetzelfde. Dat is niet mogelijk want daarvoor moet je een rijbewijs hebben.
Dag lieve mensjes allemaal,
(allereerst: ik ben nieuw hier)
Vriend van me en ik gaan samen 20 juni naar Bodrum voor 10 dagen… ALL IN vertrekken 6h smorgens (wat volgens mij geen slecht uur lijkt), geen promokamer genomen zodat we geen last hebben van een of andere tegenvaller met de kamer… we hebben voor het hotel: JOY CLUB BODRUM gekozen
waarom? vrij simpel… leek ons gewoon leuk =')
iemand wat feedback of ervaringen hierover?
voor mensen die het hotel kennen ofzo: hoe zit dat met wandelafstand? is dit doenbaar te voet voor gasten van rond de 20… (snachts)
of is er een alternatief om rond 4h trg naar het hotel te raken?
de reis is al geboekt, dus veranderingen zullen nietmeer mogelijk zijn, maar altijd leuk als je weet waar je je aan moet verwachten x’D
OF MISSCHIEN zijn er ook mensen die zeggen: DIT of DAT moet je zeker hebben aangedaan in bodrum of geburen (hou er wel rekening mee dat geinteresseerd zijn in een beetje cultuur, maar er niet teveel tijd willen aan verkwisten… 10 dagjes is eigenlijk niet zolang héé…)
Ja, vorig jaar zijn we ook in Alanya geweest en hebben het erg naar onze zin gehad!
Daarom nu ons 2de bezoek !
Wij gaan deze vakantie naar Grand zaman garden ! dit hotel gaf ons de vorige keer een echt “thuisgevoel”. GEWELDIG !!!
Hotel goed , omgeving goed , alles goed.
Alleen willen we dit jaar meer dingen doen: zoals een jeepsafari en een boottocht.
Weet jij of er ook markten zijn behalve die in manavgat???
groetjes monique
hey!
ik zat vorig jaar ook in grand zaman garden echt een super hotel!
je moet zeker eens een boottocht doen het is echt super mijn vriend werkt op zo een boot kweet niet of je delfin boat kent?het is een kleiner bootje dan de andere maar echt wel gezellig hoor.
wanneer vertrek je naar alanya misschien?
ik ga 3mei terug voor 6maandjes:d
groetjes sabrina
In nederland heb je een bromfietscertificaat nodig, en dat wordt aan AM rijbewijs (weet het zeker, dochter werkt bij het CBR), of een geldig rijbewijs, maar dan moet je wel de leeftijd hebben dat je geen bromfietscertificaat nodig zou hebben gehad, dus dat je op vertoon van je rijbewijs een bromfietscertificaat zou hebben gekregen. Je moet in turkije wel degelijk 1 van beide kunnen overleggen.