Hoe was jouw vakantie? / deel 2

Ik ga al jaren naar turkije, maar ik huur van mijn leven geen scooter daar, ze rijden er al gekken, en verkeersregels hebben ze volgens mij nog nooit van gehoord, wie het eerst komt die het eerst maalt…vreselijk…jullie hebben geluk gehad, maar ik heb het wel eens anders gezien…en als je een ongeluk krijgt met die dingen ben je idd niet verzekerd, wel eens op de tv naar dit soort dingen gekeken…tot aan rechtzaken aan toe, oplichtings praktijken waar de honden geen brood van lusten…dus neem voor een paar centen meer een taxi, kom je ook overal en een stukje veiliger :chin:(althans mag je hopen, want ook in een taxi heb ik wel eens ineengedoken gezeten, omdat ze gingen inhalen op een tweebaansweg en we met zijn 4en naast elkaar reden…:beef:

? bestaat niet meer? Ik ben erg in november 2008 nog geweest, en daarvoor ook zo vaak. Wij halen daar altijd groente en fruit voor de hele week. Ik bedoel dus niet de toeristische markt maar de echte levensmiddelenmarkt

Leuk leuk leuk …yep grand zaman garden is echt wel een super hotel en je plezier moet je toch allemaal willen en ZELF maken !
wij vertrekken op 24 april en blijven t/m 6 mei…dus t kan wel.
Zou echt te gek zijn…
We kennen elkaar wel niet, maar toch !
Nee de delfin boot kennen wij niet. Waar ligt hij in de haven?? Kunnen we er ook op met rolstoel??

Alvast bedankt voor reactie en tips!

Groetjessss monique

jah hij ligt in de haven naast vikingen boat
ik weet niet of het lukt maar ze helpen je daar echt wel goed hoor!
je moet maar eens langs komen:d

groetjes

Ik ben net terug van 19 dagen Lara. Was helemaal alleen maar heb erg genoten. Ik heb oa een boottochtje gemaakt langs de kust van Antalya. Was alleen wel de enige passagier. (voor € 15) Ben naar Deepo geweest en naar het centrum van Antalya natuurlijk. Ook ben ik verschillende keren in Varsak bij vrienden op bezoek geweest. Ik vond het ook leuk om de dolmus te nemen en te kijken waar of je uitkwam. Ben ook nog bij het nieuwe hotel Mardan Palace wezen kijken. Helaas kon dit alleen aan de buitkant. Verder heb ik nog een paar keer in de zee gezwommen. Het was heerlijk.

Wat is Turkije een gigantisch mooi land!!!
Wij zaten in Caprice Beach in Marmaris en hebben het geweldig naar onze zin gehad.:slight_smile:
De natuur is er zo mooi en het uitstapje naar Dalyan met een bezoek aan het modderbad en zwavelbad is een echte aanrader.
We waren voor het eerst in Turkije maar gaan er zeer zeker weer naar toe>>>

goed om te horen!! :thumbsup: en welkom op het forum! Ik vond het bezoeken van Dalyan ook erg leuk, al heb ik de modderbaden links late liggen :stuck_out_tongue:

misschien meteen kijken of je in najaar nog een keer kunt gaan :unibrow:

Wij hebben ook alles in Dalyan gedaan, incl bad en modder… en daarna gedouched: UREN…anders werden we niet schoon hihi!!!

Mooi dat alles zo goed was, wie weet nog iemand verslaafd… :hihi:

Ook ik heb in de modder en zwavelbaden van Dalyan gelegen…glibberen en glijden maar een onvergetelijke ervaring, maar ik rook de rotte eierenlucht 2 dagen later nog hihihihi.

:dag:Hallo allemaal! :dag:

I am so happy! :nod:

Heb weer geboekt voor Alanya! Ik ben er van 18 t/m 26 juni en ik ga alleen! Mijn vriendinnen Debora en Sandra zijn ook aanwezig dus vervelen zal ik mij zeker niet!

Mocht je ook in deze periode naar Alanya gaan en wil je nog zooooooooveel zien, dan hoor ik dat graag!

Mijn verlanglijstje: Kappadokia, zwemmen met de dolfijnen, Side en Antalya.

Heel veel groetjes en wellicht tot ziens in het heerlijke Alanya! :zon02:

Kus,

Nazima :kus:

dat is al bijna! heel veel plezier Nazima!

Hallo,

wie zijn er op vakantie geweest naar incekum avsallar bij alanya. En in welk hotel zijn jullie geweest.

Ik hoor het graag want wij gaan negen oktober

Ik ken Incekum en Avsallar wel, maar ben er niet op vakantie geweest - mij te klein :). Wat wil je weten?

hallo,

Ik zal graag willen weten hoe de stranden daar zijn en of er veel te doen is in de stad/dorp.
Of er nog bezienswaardigheden zijn waar we naar toe kunnen.

groetjes

Hoi Nazima,

Hoe was je vakantie in Alanya ? Gedaan wat je wilde doen ?
Wij zijn in Januari geweest en gaan heel onverwachts 19 September nog 1 weekje terug :slight_smile:

Groetjes Dicle

De stranden zijn erg mooi, tenminste, het strand bij Incekum (bij het Dolphin resort) is het mooiste strand in de omgeving van Alanya. Maar verder is het niets, er zijn een paar toeristenwinkeltjes, een doorgaande weg, en resorts. Meer niet. Als je wat wil zien zul je toch naar Alanya moeten, en dat is helaas al snel een half uur rijden - met de dolmus 3 kwartier.

Hoi Dicle!

Mijn vakantie in Alanya was echt TOP TOP TOP! Ik heb zo genoten van die paar dagen… Ik wil terug!! Mijn idee is dan ook om de eerste week van september naar Incekum te gaan. Ja, Marieke, je hoort het goed! Ik heb juiste hele leuke ervaringen met de plaats Incekum. Het klopt ook dat het strand prachtig is! Een vriend van mij heeft een winkel en een huis in Incekum. Daar hebben we het heerlijk gehad. Mijn hotel was in Alanya. Ik deed er 25 minuten over om in Incekum te komen. Kaartje in de Dolmus kost ongeveer 4 lira. Goed te doen dus!
Ik was heel kort in Alanya, 9 dagen. Heb niet alles kunnen doen wat ik wilde doen maar ik heb wel heel veel andere dingen gedaan. Ik ben bijvoorbeeld onverwachts naar Kas geweest met mijn toppie vriendin Sandra. Prachtige route met de bus vanaf Alanya. Een stukje van Alanya heb ik gezien en ik ben naar Side geweest. Elke avond uit, ofcourse, Garage Bar, Rose Garden en Havanna Club! Can’t wait to go back!

Groetjes,

Nazima

@Nazima
Klinkt als een geslaagde vakantie !
Leuk dat je in September weer teruggaat naar Turkije.
Voor hoelang ga je dan terug ?

Groetjes Dicle

@Dicle!
Het liefste wil ik voor 14 dagen gaan. Mocht dit niet uitkomen met werk, dan 1 week. Tenminste iets dan niets…

Ik maak er in ieder geval voor 2010 werk van dan ik van april t/m september in Alanya of omgeving kan wonen/werken. Heb in ieder geval een adresje in Incekum! Qua werk denk ik aan een animatieteam bij een 4/5 sterren hotel of reisleider. Ben nu een cursus Turks aan het volgen. Pittig, maar wel leuk!

@Nazima

Dat is waar beter iets als niets. Zo denk ik er ook over…

Zozo wilde plannen dus voor 2010 ! :wink:

Leuk hoor !

Succes met je cursus Turks.

Groetjes Dicle

:zon02: