Hoe vanuit Nepal verder reizen naar Azie???

hallo lieve mensen…

10 nov vertrek ik naar nepal om rond te reizen. daarna wil ik naar thailand of laos.

wie heeft er een goedkopen oplossing om daar te komen? ik kan naar new delhi maar dan moet ik in kathmandu een visum voor india regelen wat erg lang schijnt te duren. en vanuit kathmandu vliegen is erg duur.

ik zou ook liever met de trein of bus gaan. is dat mogelijk?

wie o wie heeft er een goede oplossing voor mij?

alvast bedankt

Kijk op de kaart…

Om vanuit Nepal in Laos/Thailand te komen, zou je of via Bangladesh en Myanmar moeten reizen, of via China. Via Myanmar is geen optie, omdat je overland het land niet in mag. Blijft de optie China over.

Heb je geen tijd mee om je visum voor India in Nederland te regelen?

Om van Nepal naar Laos te reizen moet je via Tibet. Reizen via Tibet wordt door de ondrukkende Chinezen erg lastig gemaakt, je mag er nl zonder gids niet reizen en je hebt een speciaal permit nodig. Met het juiste bureau niet heel moeilijk te krijgen, maar het is niet goedkoop.

ik heb op de kaart gekeken en daarom was het juist mijn vraag. tibet is idd een optie maar wat denk je dat dat gaat kosten?

als dat te duur wordt ga ik toch vliegen denk ik vanaf india. ik heb nog een maand hier in Nl om mijn visum te regelen. al ik daar geen voorstander van ben. het was mijn plan om alleen een heen ticket te boeken.

dan denk ik dat ik het beste naar bangkok kan vliegen en vanuit daar per bus/trein naar noord laos.

zover ik nu heb kunnen vinden is dat het goedkoopst. of wie heeft er betere ideeën?

alvast bedankt jenny.

Tibet is duur. Een korte tour naar Lhasa kost al snel 400-500 euro, en dan zit je ook nog met het probleem dat je heel snel door de rest van China moet omdat je bij binnenkost via China geen standaard visum krijgt.

Vanuit Bangkok naar N-Laos is zo geregeld. Houd er wel rekening mee dat je een bewijs hebt dat je Thailand verlaat op het moment dat je binnenkomt, dat is nodig voor je visum.

De tijd dat je zomaar vrij door Azie kon reizen zonder te boeken is een beetje voorbij. Voor heel veel landen worden uitreistickets gevraagd.

Hoi Tommy,

eerst een vraag hoeveel tijd heb je uitgetrokken voor je reis en wat mag een ticket kosten? Houdt er rekning mee dat visums en reiskosten van/naar india of tibet natuurlijk ook meetellen.

Toen ik met mijn vriendin een rondtour doo tibet regelde voor 7 dagen waren wij pp 1000 dollar kwijt. Dat was wel inclusief vliegticket permits prive chauffeur en gids. etc maar wel tijdens de olympische spelen, dus het was toen extra streng, zo prijzig zal het nu niet worden, maar extreem veel goedkoper ook niet.

Vanuit kathmandu kun je wel vliegen naar bangkok, maar hoeveel dit is kan varieren. Mijn ervaring is dat Air azia over het algemeen goedkoop is.
Als je de tijd hebt zou ik eerst thailand doen en overland naar Laos gaan. Houdt dan we rekening met het feit dat als je overland thailand in komt dat het visum dan maar 15 dagen is, inplaats van 30 op het vliegveld (of dit moet inmiddels gewijzigd zijn) Dus al je nog wat wilt doen in Thailand dan kan je dit beter eerst doen.

zowel thailand als laos zijn erg mooi, en heel anders dan Nepal, vooral Laos heeft mijn hart gestolen. Erg ontspannen land die nog niet extreem is aangetast door het toerisme. De hoofdstad voelt aan als een gemoedelijk dorp.

Kijk dus even wat de kosten zouden zijn en of je zoveel mogelijk wlt reizen of juist relax een land leren kennen meer jouw ding is. 1 maand per land is niets.
succes!

bedankt wreiziger…

ik zat aan een eurotje of 200 te denken voor de vlucht naar bangkok. waarschijnlijk voor dat geld zal ik wel via new delhi moeten vliegen!?
dat wil zeggen dat ik nu nog in NL een visum moet regelen voor india. heb gelezen dat je een week heel lang heel de dag bezig bent om het vanuit kathmandu te regelen. of zal dat meevallen?

ik ben niet van plan om door een land te crossen. ik zat idd aan een maand per land te denken. denk je dat dat te kort is?
mijn reis ligt ook open dus het zou best kunnen dat ik een land weg laat.

als ik naar bangkok vlieg kan ik dan in nepal of inda een visum voor thailand aanvragen? of moet dat al in NL? want op het vliegveld kan het niet toch?

ik heb er ook aan zitten te denken om dan een trein ticket te boeken naar laos zodat ik misschien geen visum nodig heb. daarna kan ik terug komen en dan nog eens 15 dagen thailand doen. dan heb ik in totaal 45 dagen thailand toch?

waarschijnlijk laat ik tibet vallen. veel geregel en idd erg duur voor die paar dagen. al lijkt het me wel erg mooi.

fijn dat je mee denkt!!!

groeten tommy

Als je een bewijs hebt dat je Thailand verlaat (zie ook mijn post hierboven), dan krijg je op het vliegveld in Thailand een stempel in je paspoort waarmee je 30 dagen in jhet land mag blijven. Sommige mensen op het forum noemen dat een visum (on arrival), maar eigenlijk is het een visum-free enty.

Air Asia vliegt momenteel nog niet op Nepal.

Ja en nee. Als je een ticket het land uit hebt, mag je tijdens het eerste bezoek aan Thailand inderdaad 30 dagen blijven, en tijdens je tweede bezoek als je overland binnenkomt maar 15 dagen. Totaal: 45 dagen. Maarrrrrr: de trein van BKK naar Laos rijdt niet door tot in Laos, dus dit is geen bewijs dat je het land uit gaat! In de buurt van Vientienne ga je volgens mij te voet de grens over (Friendship bridge), en bij Huay Xai per boot.

Tibet is fantastisch! Zeker een keer doen!

dit las ik op een ander forum:

nog enkele aanvullingen/updates:
1.de TREIN/nachttrein vanaf BKK rijdt inmiddels enkele kms door tot in Laos=hun eerste echte spoortlijn. zie www.seat61.com

dit lijkt me voldoende om geen visum te moeten betalen. dan zou ik een maandje rond trekken in thailand en vervolgens deze trein pakken naar laos. visum is makkelijk aan de grens te verkrijgen en kan ik desnoods ook in bangkok regelen.

ik heb begrepen dat royal nepal airways van kathmandu naar bangkok vliegt. alleen (het kan aan mij liggen) geven ze geen prijzen via de site.

tibet lijkt me fantastisch, maar je kunt niet alles hebben in een half jaar. ik heb nog een jaartje of 50 om er te komen;)

thanks…

Royal nepal airways!!!
Uhmm… Zou ik je niet aanraden. OM een voorbeeld te geven, 2 jaar geleden waren ze groots in het nieuws omdat ze een geit offerde bij het vliegtuig om te zorgen dat hij veilig aan zou komen, (het vliegtuig viel bijna uit elkaar van ellende). Ze zijn zelfs zo berucht, dat de Nepalezen zelf liever niet eens met hun vliegen. Ze zullen vast goedkoop zijn, maar dat is natuurlijk ook niet alles >>>

Ik weet dat Thai airways vanuit Kathmandu vliegen. mijn vriend heeft ooit via een nepalese vriend geregeld dat hij naar Ganzhou (china) met overstap in Thailand en vai hong kong terug naar bangkok en totaal prijs was 800 euro. Dat was via Bishnu van Nature trail trekkings and tours en goeie gast die veel zaken doet met Hollanders. zijn favo uitspraak is “oh! god god god.”
Via India new Delhi is geloof ik India airways het goedkoopste. india is zelf als land uiteraard ook erg goedkoop dus dat kan zeker interessant zijn. Het is dan een dubbele verademing als je in Bangkok land. (dat was mijn gevoel in ieder geval.)

Een visum krijgen in Kathmandu was eigenlijk heel erg makkelijk toen ik en mijn vriendin het 2 jaar geleden moesten doen. in de ochtend zorgen dat je extreem vroeg in de rij staat (zie ook ons blogje -> Dagboek van een wereldreis: Visa trouble (deel 8596 miljoen) en vervolg ->http://wreiziger.blogspot.com/2008/10/trekker-trek.html) Je hebt wat tijd nodig maar als je het goed plant, en niet ongeduldig bent (moet je sowieso niet zijn als je naar India gaat) dan valt het reuze mee en kan het een erg leuke ervaring zijn.

Wat grappig dat de trein nu tot Laos rijdt! Wij zijn met vliegtuig naar Chaing mai gevlogen, doorgegaan naar Chaing rai en daar de jungle ingeweest, vervolgens met de bus naar de rivier ter hoogte van Huai Xai en met de boot stroomafwaarts. (wat erg fijn is, dat scheelt een aantal uur namelijk.) dat is ook ene erg mooie tocht en je kotm dan bij e meest geweldige en mooie stad Luang Prabang. vandaaruit kun je gemakkelijk een bus nemen naar Viang Vieng (geen idee hoe oud je bent) maar Vaing Vieng is backpackers paradise, stel je voor in een binneband van een auto, dobberend op de rivier, allerlei spullen om jezelf in het water te torperderen en barretjes zo dicht aan de rivier dat je je band niet eens uit hoeft om een heerlijk koude Lao beer te bestellen. Om die reden zijn ik en mijn vriend het juist gepasseerd, maar van alle (jonge) mensen heb ik gehoord dta ze het geweldig vonden. (met je opmerking van een jaar of 50 zou ik zeggen 20 :slight_smile:

Je kan ook kiezen (of dat gewoon ook doen) om dan nog helemaal af te zaken naar de staart bij de grens van Cambodja Hier ligt 10.000 island en er zijn daar 3 eilandjes waar je in een volgend paradijs beland (hier zijn we wel gestopt) Denk aan de ontspannen relaxte hippiesfeer. Iedereen is blij, drinkt een biertje en geniet van water en zon. Hangmatten in overvloed (hier zijn we wel geweest) Het is ene flink stuk rijden met de bus (aanrader stop onderweg in plaatsen als Pakse). Let wel op, wil je cambodja in vanaf Laos dan is dit mogelijk, maar het kan niet andersom. (Cambodja is ook gaaf!!!)

Als je vragen hebt over Tickets mail dan mijn vriend Bishnu even. hij kan je veel info geven over prijzen en mogelijkheden met tickets, ook vanuit India, dan heb je gelijk alles op een rijtje (bishnu@naturetrail.com.np, wel in het engels schrijven. :zon02:) Je hoeft niet via hem te boeken, maar dan heb je in ieder geval de informatie. mijn ervaring is trouwens wel dat ze hier bij de bureautjes vaak veel gunstigere prijzen kunnen krijgen voor tickets dan jezelf soms lukt via websites.

Btw toen wij 2 jaar geleden in thailand op het vliegveld kwamen was een visum regelen geen probleem, maar niet betalen voor je visum lijkt me erg sterk. Het is een belangrijke inkomstenbron van veel landen, dus ga ervanuit dat het je altijd geld kost. (nepal visa kan je trouwens ook on-arrival doen, maar schiijnt iets duurder te zijn dan in NL regelen, ik doe altijd on-arrival dus heb geen idee of dat zo is?)

Eigenlijk zijn China en India de weinige landen waar je niet on-arrival mag doen. Maar las je de magische trucjes kent valt voor beide landen visum regelen eigenlijk wel mee.

Om je ee idee te geven wat misschien een leuke tour kan zijn voor 6 maanden.

Nepal -> 1,5 mnd , 16 dagen trekken bij annapurna of everst. Misschien raften en naar chitwan. Reizen naar india, rondtour van Varanassi, kamasutra tempels, Taj Mahal en Rajastan. Vliegen vanaf Delhi naar Bangkok. 30 dagen. paar dagen bangkok en daarna langzaam naar het noorden. grens over bij huai xai en met boot naar Luang Prabang. het noord land ontdekken en naar Vaing vieng, daarna grens over en naar Vietnam. Vietnam 30 dagen -> nooit geweest maar schijnt ook super te zijn) Zuid vietnam kun je duiken, maar kan ook in Thailand (heb je nog geen brevet, zeker halen!!!) Daarna door Cambodja ->(reis naar noorden, heel mooi daar, maar kan ook de zuid kust afgaan) vergeet zeker niet om naar Angkor What te gaan 3 dagen kaart is voldoende de boottocht vanaf Battambang is erg leuk om te doen.

Daarna Thailand 15 dagen lekker relaxen langs de kust. Even ontspannen voor je weer terug moet naar het saaie NL. Misschien nog even gebruk makne van je vers gehaald brevet en nog ene paar duiken in thailand maken. of jiust je brevet halen.

Ok beetje lang verhaal geworden.:retard:

Maar hopelijk heb je hier wat aan.

Wederom succes met plannen.

Gwen

ik weet niet of een trein ticket naar laos genoeg bewijs is om thailand voor 30 dagen visum vrij te mogen te bezoeken maar ik zou voor de zekerheid gewoon een visum halen hier in nederland dit is gratis en makkelijk te verkrijgen in amsterdam en in den haag dan weet je in iedergeval zeker dat je geen problemen krijgt

De eenvoudigste en goedkoopste route is via India denk ik.
Je kan over land vanuit Nepal met bus en trein tot Kolkatta reizen (kan misschien wel met een Indiaas Transit visum), of je neemt een vlucht met bvb Jet Airways.
Vanuit Kolkatta kan je spotgoedkoop vliegen naar Bangkok met Druk Air, de vliegmaatschappij van Bhutan.

fantastisch al die info. hier heb ik veel aan…
dan vlieg ik denk ik naar india en regel een visum daarvoor in katmandu (is ook weer een avontuur).

wat ik begrijp is dat je het visum voor thailand dus ook op het vliegveld kan halen?!

zou dat anders ook in nepal mogelijk zijn?

wreiziger
ik ben 24 dus je zat aardig in de buurt. en het klinkt daarom dan ook als muziek in mijn oren. dus ik denk dat ik cambodja toch ff ga bezoeken.
ook is het al jaren een droom van me om te duiken. dus ik zal zeker mijn brevet gaan halen.
veel van je dingen die je noemt zaten ook bij mij in de planning. echter wil ik ook graag de gibon experience doen.

weet iemand of het treinkaartje wat ik wil kopen volstaat als uitreisticket?

heeft iemand nog meer aanvullingen dan hoor ik het heel graag.

alvast bedankt

Ja, visum voor Thailand krijg je op het vliegveld. 30 dagen geldig en gratis.
Vliegen vanaf Kolkata is inderdaad een voordelige optie.
Laatste keer dat ik die route deed ging ik met de bus van Kathmandu naar Kakarvitta, daarna naar Darjeeling (aanrader als je de tijd hebt) en van daar de trein naar Kolkata.

maar ALLEEN te krijgen als je een ticket het land uit hebt!

en ik weet nog steeds niet of die treinticket daar voor volstaat…

Dat ticket is schijnbaar een regel waar ze zich in de praktijk weinig van aantrekken.
http://www.thailandreisgids.nl/alles-over-thailand/over-thailand/visum-immigratie-thailand.php

ze zijn steeds strenger!

er zijn in wezen twee problemen:
1- laat de douane je het land in, ja of nee
2- laat de vliegmaatschappij je het vliegtuig in.
men is namelijk verplicht je mee terug te nemen, in het geval de douane je weigert. veel maatschappijen nemen het risico niet, en weigeren je mee te nemen.

ik ben nooit uit India/Nepal naar Thailand gevlogen, maar ik ben wel vanuit andere plaatsen gecontrolleerd op het hebben van een visum of retourticket. ik heb tevens gezien dat mensen zonder ticket niet mee mochten.

@ tommy: ik zou het risico niet nemen en gewoon in den Haag of Amsterdam een gratis visum aanvragen.

waarschijnlijk regel ik toch in NL mijn visum voor india. kan het net zo goed nu doen nu ik de tijd heb. in nepal kan ik wel iets beters verzinnen dan in een kantoortje te zitten.

mijn visum voor thailand regel ik bij aankomst. ik boek hiervoor een trein ticket naar laos. ook heb ik als alternatief bewijs de overeenkomst met gibon experience. dat lijkt me voldoende toch?!

zou het goedkoper zijn om van nepal naar kolkata te vliegen en meteen door te vliegen met een ander vliegtuig naar thailand. kan ik zo het visum voor india ontlopen? of moet ik dan toch door de duane? het is maar een idee. dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

ik hoor het wel.

thanks

Het zal goedkoper zijn om over land naar Kolkatta te reizen. De vliegverbindingen naar Kolkatta vanuit Kathmandu zijn niet goedkoop en de kans bestaat dat je bagage niet wordt doorgestuurd, bij de low cost maatschappijen. Dan moet je sowieso langs de douane, bagage oppikken en weer inchecken

Misschien zijn er wel airlines die de connectie maken, maar dat weet ik niet, en aldus weet ik ook niet wat het kost.

Als je toch een visum aanvraagt, kan je ook wat rustiger door India reizen. Vanuit Sunauli grenspost kan je bvb met de bus verder naar Gorakhpur, daar de trein op naar Varanasi, dan verder met de trein naar Kolkatta. Trek er een weekje voor uit, en je ziet heel wat mooie dingen.

nu ik me erin verdiep lees ik ook iets over een transitvisum. dit lijkt me ideaal. zo heb ik 72 uur de tijd. lijkt me tijd genoeg om toch nog een leuke rit te hebben.

maar nu lees ik op een ander forum van mensen die een tussenstop in delhi hebben dat ze ook een transit nodig hebben.
van andere lees ik weer dat als ze het vliegveld niet afgaan dat dat weer niet nodig is.
ik vlieg van londen naar delhi en vervolgens naar kathmanndu.

dit is wel 1 ticket dus waarschijnlijk zal dat niet nodig zijn, maar wou het toch ff checken. er zit 2 uur tussen aankomst en vertrek.

omdat er veel mensen op delhi vliegen weet vast wel iemand hoe het zit!?

ciao