Halverwege de reis wil ik zelf in chiang mai een ticket kopen naar Kathmandu (Nepal)
Maar aangezien ik dan voor de Thai geen uitreisdatum heb, vraag ik me af of ik wel überhaupt het land ik kom…
je kan dit oplossen door bij het thaise consulaat in amsterdam of bij de thaise ambassade in den haag een toeristen visum voor 60 dagen aan te vragen deze zijn gratis dit jaar en blijven naar het krijgen ervan 6 maanden geldig dit houdt in dat je binnen 6 maanden na het halen van dit visum je in thailand moet arriveren
voor dit visum heb je een paspoort nodig dat bij het verlaten van thailand nog 3 maanden geldig is en 2 pasfoto’s maar kijk anders even op hun website dan vind je alle info
Maar doen ze dan op Bangkok airport niet moeilijk dat ik niet kan aantonen (met ticket of wat) dat ik ook daadwerkelijk na 60 dagen het land verlaat?
Lijkt me lullig als ik daar sta en weer terug moet
Visum ga ik sowieso halen, net als die voor india. Nepal regel ik daar wel
met een visum is uitreis bewijs niet nodig dus geen probleem wel moet je uiteraard binnen de visum tijd het land verlaten anders krijg je boete per dag dat je te lang blijft eventueel kan je in thailand je visum voor nog 30 dagen verlengen (je weet nooit hoe leuk je het vind:))
Daar is NOOIT sprake van-het probleem zit hem (als het zich zou kunnen voordoen) niet DAAR-maar bij die tangen van check-in dames op Schiphol-DIE willen je ticket out zien. want die airline moet jou op hun kosten meteen terugvliegen als de Thai vinden dat het niet deugt. Dito voor evt. AirBerlin op Duseldorf etc.
Er gaan geen vluchten vanaf Cmai naar India-als die er zijn altijd vanaf BKK. Je zou kunnen kijken bij airasia.com-ze vliegen (meen ik-zoek zelf maar) Cmai-KUL/M<alaysia-en hebben net allerlei nieuwe fligths geopend KUL-India, oa. Hyderbad en bangalore-dus nu nog cheap-cheap.
Ik wil van Ch Mai naar Nepal vliegen, dat schijnt wél te kunnen…
Maar als ik voor de zogenoemde schiphol tangen wel kan aantonen dat ik vanaf india weer terug vlieg… is het dan een probleem? Lijkt mij niet toch?
Hmmmm…een nonstop vlucht van Chiang Mai naar Nepal zegt me niks. Voor zover ik weet zal je toch via Bangkok moeten vliegen om in Nepal te komen…
Heb je enig idee welke maatschappij van Chiang Mai naar Kathmandu zou vliegen ?