Je moet ons niet overtuigen, je moet de douane en de luchtvaartmaatschappij overtuigen.
Ik had ooit een ticket van Singapore naar Nederland als bewijs dat ik Indonesie zou verlaten, maar dat was GEEN bewijs volgens de ambassade omdat het geen ticket het land uit was. Tegen bureaucratie kun je je niet verdedigen… :mad:
Als je met dezelfde maatschappij vliegt dan zal je bagage doorgesluisd worden en kan je in de transitarea blijven, dan heb je idd geen transitvisum nodig, er van uitgaande dat je vluchten beide aankomen en vetrekken in de nieuwe T3 terminal.
Neem eens contact op met je vliegmaatschappij voor bevestiging.
Wij hebben vreselijke ervaringen met transits in Delhi, zeker als je met 2 verschillende maatschappijen vliegt. Mijn vriend heeft 1 keer 16 uur vast gezeten op Delhi omdat hij zijn connectievlucht had gemist en de domme indiers gave er geen moer om. Hij heeft 16 uur lang aan elke stewardess en purcher lopen zeuren tot hij eindelijk een oplossing kreeg. hun standaard antwoord daarvoor was koop maar een nieuw ticket. ook zijn wij al meerdere malen in Delhi bagage kwijtgeraakt bij transits.
En als je dan denkt dat het aan ons lag. Een vriend van ons had exact hetzelfde 2 maanden geleden en had ook zijn connectie gemist. Hij had zelfs nog erger hij heeft 18 uur gezeten en kreeg zelfs geen eten of drinken en in de transithal stond 1 snoepautomaat en die was kapot. :disgust:
Dus overstap Delhi, kan ook mis gaan (londen Heathrow is trouwens ook 1tje waar transits vaak fout gaan met bagage) zorg dat je voldoende transit tijd hebt en vlieg bij voorkeur met een gelijke maatschappij.
Trouwens niet gezegd dat eht mis gaat, maar beter to be sure. Wij vliegen nu altijd met Qatar.
btw, ZEKER GAAN duiken!! Dat is zo vet gaaf! KOm zelf nu net weer uit e bergen en tussen de bergen lopen en onderwater duiken zit voor ij weinig in wat ik leuker vind. hihi
Wat betreft visa thailand. Kijken even wat de thailand experts zeggen of mail de ambassade in Nederland met je vraag? Maar opzich zou ik jenny’s advies niet zomaar in de wind slaan.
Nog sterker, ik heb ooit bevestiging gekregen van de mongoolse ambassade in Belgie dat een visum van Mongolie aan de grens kon worden gekocht. Mooi niet dus! zaten dus 1 week vast in een rare russische stad 1 dag voor ons russiche visum afliep konden we de grens over, en de russen zijn echt niet lief als je visum is verlopen. Met visums wil je ECHT geen risico nemen. Neem dat van mij aan.
En als je toch tickets vastlegd heb je alle data al vast liggen dus dat is gemakkelijk voor je visa (De Thaise Ambassade is 600 meter van de Indische. dus dat moet de moeite niet zijn:wink:)
Veel plezier nog met plannen maken! Have lots of fun, i know i had.)
gwen
ik ben juist niet van plan om vluchten vast te leggen. ik wil niet aan een datum vast zitten. daarom lijkt het me beter om het transit visum in katm te regelen. want als ik dat hier doe moet ik een duurdere en dan zou hij nu in gaan. waar ik niets aan heb.
mijn vlucht van frankfurt naar londen is met een andere maatschappij daarna vlieg ik 2x met kingfisher. laten we hopen dat dat goed zal gaan. ik kan er nu toch weinig meer aan veranderen.
ik neem aan dat in londen mijn bagage ook gewoon doorgesluist wordt.
of moet ik die wel ophalen?
zou het mogelijk zijn om een visum voor thailand in nepal te krijgen?
Tommy, je blijft vragen totdat je de antwoorden krijgt die je wilt horen…
Als gezegd hierboven: ja, je kan een visum in bv Nepal regelen. Dat kost echter tijd. Voor een visum heb je verschillende documenten nodig, deze zijn bv te vinden op www.visumdienst.nl. Je hebt dus OOK een ticket het land uit nodig als je vooraf je visum aanvraagt.
Wij weten dat jij dat niet wilt. Maar jij bent de baas niet, de Thai bepalen zelf wie hun land in mag en onder welke voordwaardes…
Als je een ticket het land uit hebt, kun je ook een visum on arrival regelen. Maar ook dat is reeds gezegd.
JE ONTKOMT ER NIET AAN OM VAST TE LEGGEN!!!
Wat je evt wel kan doen, maar erg duur is, om open tickets te kopen. Je kan dan de data wijzigen.
Dit vond ik op internet (http://www.thaisverkeersbureau.nl/Algemeen/paspoort_visa_thailand.asp). Ik zou hun even mailen, want het kan zijn dat het verouderde informatie is, dit is ook hoe ik het heb gedaan. op de website van het consultaat van Thailand gaat het over een gratis visum voor 60 dagen. Dat zou dus 30 dagen meer zijn en mogelijk is daarom een return ticket verplicht.
Dat staat trouwens ook bij visumdienst.nl. Als je 30 dagen verblijft heb je geen visum nodig, alleen een arrival en departure card en die zijn in de aankomsthal van Thailand of in het vliegtuig te krijgen.
Jenny en anderen: ik lees dat jullie aanraden om een uitreisticket uit het land zelf naar een ander land te regelen? Uiteraard is een uitreisticket vrijwel overal een vereiste, dat weet ik, maar stel dat ik in febr. in Nepal binnenkom en een vliegticket toon voor juli van Cambodja naar Laos… voldoet dat? Of bijv. een hotelovernachting in een ander land… denk je dat dat voldoet? Of moet het echt een (bus-of vlieg-)ticket zijn vanuit Nepal naar een ander land?
Ik kan hierover vrijwel niets terugvinden op internet… Hoor heel graag jullie mening!
Nepal is een van de weinige landen die tegenwoordig niet om een uitreisticket vraagt. Daar hoef je je niet druk om te maken.
Een hotelovernachting die je maanden later in een ander land hebt geldt niet als uitreisticket, zelfs een ticket vanuit een ander land naar Nederland niet. Ik zou het risico niet willen nemen om de toegang tot een vliegtuig ontzegd te krijgen, de kosten zijn me te hoog. Maar als je geld teveel hebt en van een gokje houdt…
Inderdaad Jenny, in Nepal is het geen enkel probleem. Er gaan zoveel mensen over land naar India of Tibet (en Nepal is in zijn algemeen al een land wat niet veel problemen maakt :))