Transit of tourist visum India?

Hi allemaal

Ik heb een vraag over hoe het zit met het visum voor India. In september vlieg ik met mijn man op Delhi. We willen dan dezelfde dag nog door naar Nepal. Dit boeken we appart bij een andere maatschappij. Hierdoor moeten we waarschijnlijk tussendoor onze bagage ophalen en weer inchecken.
Na 2 weken Nepal, vliegen we terug naar Delhi om 3 weken in India rond te reizen.

Paar vragen:

• Wat voor visum heb je nodig? transit visa en tourist visa of double entry visum?
  • Als je je bagage moet ophalen om weer in te checken bij een andere maatschappij, moet je dan al door de douane heen of kun je in een soort transit area blijven?
  • Kun je in het vliegveld op Delhi makkelijk weer naar de vertrekhal voor de vlucht naar Kathmandu?
  • Is het handig om de tickets al te boeken, of moet je wachten tot je het visum hebt?

Alvast bedankt

Gr. Paulien

Als je de bagage moet oppikken en weer inchecken, moet je sowieso langs de douane. Je zal waarschijnlijk weer vertrekken vanuit dezelfde terminal, dus heel veel tijd zal het niet kosten. Hou misschien wel rekening bij het boeken met een beetje vertraging. Voor internationale vluchten vanuit Delhi moet je in principe drie uur voor vertrek inchecken.

Ik zou de tickets al boeken en het reisschema voorleggen bij aanvraag van je visum, dan krijg je een double entry tourist visum met vermelding van re-entry binnen de twee maand.

Vraag bij het inchecken in Europa of ze de bagage kunnen doorsluizen. Zelfs als je apart geboekt hebt, wordt dit meestal wel gedaan door de maatschappijen.

Heel erg bedankt voor het antwoord. Hier kan ik zeker wat mee :smile: