Hoi,
Na lang dubben heb ik besloten een trip te gaan maken in Noord-India en Nepal. Ik heb zojuist vliegticket geboek maar moet nog door de visum-hassle heen. Kan iemand mij adviseren wat voor visum ik nodig heb voor onderstaande route?
**Ik wil binnen een tijdsbestek van 4 weken de volgende route reizen:
**- Amsterdam - Delhi (vliegen, retourticket, al geboekt)
- Delhi - Katmandu (over land, via o.a. Agra en Varanasi en dan grens over met bus of trein)
- Enkele weken in Nepal doorbrengen (of zo lang als er nog over is na de trip van Delhi naar Katmandu)
- Katmandu - Delhi (vliegen, enkele reis, misschien in Katmandu boeken, misschien al vanuit NL)
- Enkele dagen in Delhi doorbrengen voor ik terugvlieg naar NL
- Delhi - Amsterdam terugvlucht
Heb ik voor deze route naast een Nepal-visum ook een soort ‘double entry’ India visum nodig, omdat ik twee keer het land in reis? En als ik de vlucht van Katmandu naar Delhi zo boek dat ik het vliegveld van Delhi niet af hoef en dezelfde etmaal nog op de vlucht naar Amsterdam stap, scheelt dit dan een hoop gedoe/geld en kan ik dan af met een ‘normaal’ toeristenvisum?
Mochten er in dit India deel van het forum ook mensen zijn met advies mbt Nepal visum (aan grens kopen of in NL) dan hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties!