Visum India - Nepal - India?

Hoi,

Na lang dubben heb ik besloten een trip te gaan maken in Noord-India en Nepal. Ik heb zojuist vliegticket geboek maar moet nog door de visum-hassle heen. Kan iemand mij adviseren wat voor visum ik nodig heb voor onderstaande route?

**Ik wil binnen een tijdsbestek van 4 weken de volgende route reizen:
**- Amsterdam - Delhi (vliegen, retourticket, al geboekt)

• Delhi - Katmandu (over land, via o.a. Agra en Varanasi en dan grens over met bus of trein)
  • Enkele weken in Nepal doorbrengen (of zo lang als er nog over is na de trip van Delhi naar Katmandu)
  • Katmandu - Delhi (vliegen, enkele reis, misschien in Katmandu boeken, misschien al vanuit NL)
  • Enkele dagen in Delhi doorbrengen voor ik terugvlieg naar NL
  • Delhi - Amsterdam terugvlucht

Heb ik voor deze route naast een Nepal-visum ook een soort ‘double entry’ India visum nodig, omdat ik twee keer het land in reis? En als ik de vlucht van Katmandu naar Delhi zo boek dat ik het vliegveld van Delhi niet af hoef en dezelfde etmaal nog op de vlucht naar Amsterdam stap, scheelt dit dan een hoop gedoe/geld en kan ik dan af met een ‘normaal’ toeristenvisum?

Mochten er in dit India deel van het forum ook mensen zijn met advies mbt Nepal visum (aan grens kopen of in NL) dan hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

Voor Nepal kunnen toeristen een visum bij aankomst krijgen, voor de periode van 2 weken of 30 dagen.

Voor India wordt een double entry visum afgegeven op basis van boekingsverklaringen van de twee inreizen, of- bij reizen over land- een duidelijke reisbeschrijving en visa van het te bezoeken buurland.
Voor een transit betaald je nog een keer extra en is maar 15 dagen na uitgifte geldig, daar heb je dus niets aan.

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. Als ik het goed begrijp is de meest logische optie dus een double-entry visum aan te vragen? En omdat ik dan ook boekingsverklaringen van de twee inreizen nodig heb zal ik dan dus ook mijn vliegreis Katmandu-Delhi al moeten boeken vanuit NL?

V.

Je kan twee dingen doen:
1/Als je je terugvlucht vanuit Delhi al hebt geboekt de vliegtickets en een uitgebreide reisbeschrijving (liefst met zoveel mogelijk datums) bij de aanvraag doen.
2/Ticket Katmandu-Delhi boeken en bijvoegen.

Let ook goed op de pasfoto’s, deze hebben een afwijkend formaat.
Kijk ook welke extra formulieren je naast de aanvraag moet aanleveren.