Ik ben de tel inmiddels al kwijtgeraakt, weet echt niet meer hoe vaak ik er nu geweest ben…in ieder geval errug vaak en nog lang niet uitgekeken. De laatste jaren verplicht minimaal 1x p.j. terug voor familiebezoek… ![]()
Gaan in maart voor de 8e keer, vind het nog steeds het meest relaxte en gezellige land in Z.O Azie om zelf te bereizen.
Theo
De tel ben ik inmiddels kwijt geraakt en ook niet van belang, zoals weleens eerder aangegeven is mijn echtgenote Thais dus gaan we er jaarlijks naar terug(familie). Ondanks zij steeds aangeeft ook wel eens ergens anders naar toe te willen gaan, dat wil ik natuurlijk ook wel maar zoveel vrije dagen per jaar hebben we nu ook weer niet. We zijn alweer ongeveer 3 weken terug sinds ons laatste bezoek. Maar ik ben zoals elk jaar nog niet van die Thaise wolk af, en kamp nog steeds met ontwenningsverschijnselen en heimwee. :wub: Ik wil niet naar een ander land dan Thailand…
Jan als staatsambtenaar heb ik veel vrije tijd(3maanden)en nog kom ik niet toe met mijn dagen om naar Thailand te gaan,of ik zou de lotto moeten winnen???groetjes:georgessiam.
Ik ben net een week terug van mijn 23e keer Thailand.
Wij kunnen er geen genoeg van krijgen, en zie al weer uit naar de komende kerstperiode… kan haast niet wachten !!!:vak02:
Ik ben tot nu toe tweemaal in Thailand geweest. De reden is… november 2008 was het eerste maal was. De tweede keer was juli 2009. In december ga ik opnieuw. En het zal niet de laatste maal zijn, denk ik.
Ik zelf Georgessiam ben al 56 keer naar Thailand geweest,ga nog in oktober,en december en february nog eens!!Ik heb Thailand leren ontdekken in het jaar 1980,wat al lang geleden is!!Ik kan jullie uren vertellen over mijn"Thailand"over mijn ervaringen,maar ik zal jullie dat besparen.Ik ben een Thailand fanaat in hart en nieren,ik sta op met Thailand en ik ga slapen met Thailand!!Mijn computer is helemaal ingesteld op Thailand(latest news,informations,thai hymne,everything)
Dat is dan niet te merken aan u eerder gegeven antwoordt, waarin u aangeeft in oktober,december en februari tegaan of zijn dit al planningen voor de komende 3 jaar, of toch al de lotto gewonnen? ![]()
Spijtig genoeg heb ik de lotto niet gewonnen Jan!!Ik spaar heel veel,ga nooit uit in Belgie,en ik heb 3 goedkoope tickets gevonden,voor de maanden dat ik naar Thailand ga.Ik wou alleen maar een vergelijk maken over mijn verlofdagen.Ik had geen enkel intensie om denigerend over te komen!!groetjes:georgessiam.
Al vaak geweest moet je de keren ook tellen dat ik van Cambodja naar Thailand ben gegaan dan is het heel veel mijn huisje is ook in Thailand zo doende
![]()
![]()
Jammer v/d lotto maar mischien in de toekomst wie weet, vond het allemaal wel grappig ipv denigrerend, kortom hoe meer naar Thailand des te beter. :dag:
Ik ben er nu 6 keer geweest, waarvan 2 keer vorig jaar (2008) en 2 keer dit jaar (2,5 week in januari en de gehele maand juni). In november ga ik weer. Ik heb vele jaren overal in de wereld gereist (Europa, Afrika, Azië en Zuid-Amerika). Ik was sowieso al de laatste tijd een fan geworden van zuid-oost azië (indonesië, maleisië china en uiteraard thailand). Ik heb een vriendenkring opgebouwd in chiangmai en wil in de nabije toekomst een leuk appartement kopen in chiangmai.
Ik ga in december voor de achste keer naar thailand in 2 jaar tijd. Ben inmiddels getrouwd met een thaise vrouw en ben nu bezig een laundryshop te openen. Thailand is echt fantastisch. Ik hoop me binnen 2 jaar te kunnen vestigen.
denk al 25 keer weet het eerlijk gezegd niet meer .
Voor mij ook al menig maal ongeveer 3 tot 4 maal per jaar.Dit komt doordat ik mijn huidige thaise vrouw heb leren kennen 5 jaar geleden.En ik vind het geen straf nog 6 weekjes dan mag ik weer.
Sinds 1998 ga ik 2 maal per jaar naar Thailand. Mijn broer woont daar al meer dan 30 jaar. Vooral het samenwonen met de familie en de mensen sterkt mij om hier te overleven.
Hopenlijk kan ik me daar binnenkort permannent vestigen en de leegte hier achterlaten.
ik weet echt niet meer hoeveel keer ik ben geweest maar ik weet wel dat ik nog veel keer zal gaan ( zal nu zo rond de 20 keer zijn)
mijn vriendin is thaise en sinds ik een relatie met haar heb ga ik elke keer als ik meer dan een week vrij heb en het is de bedoeling om daar uiteindelijk te gaan wonen maar daar zitten veel haken en ogen aan dus eerst heel goed informeren, inlezen, orienteren, en ook niet onbelangrijk … sparen ![]()
groet dirk
Op aanvraag van enige andere leden een beetje uitleg over het oosten van Thailand. Na talloze bezoeken aan Phuket besloot ik maar eens Udon Thani te bezoeken. Deze stad van ongeveer 250000 inwoners ligt op zo’n 100 km van de grens met Laos. Ik was gelogeerd in het Charoen hotel voor nog geen 20 euro per dag, ontbijt inbegrepen. De mensen zijn er zeer behulpzaam en vriendelijk. Het middageten komt op een 7 euro en is à volonté en zeer lekker. Keuze uit thaise, chinese en japanse keuken. Voor die prijs heb je nog geen spaghetti bij ons. Een taxi kost er ongeveer 1 euro voor 5 km. Uitgangsleven : er zijn niet zoveel bars als in Phuket of Bangkok, ongeveer een 30, en zijn allen gelegen in Soi Farang, Night en Day. De meisjes zijn er niet zo opdringerig als in andere steden en gaan uw geld niet afluizen. Veel heb ik er nog niet gezien daar ik er nog maar 1 maal geweest ben maar er zijn nog oude tempels van de Khmers te bezichtigen maar de mensen zijn er uiterst vriendelijk en gastvrij. Proberen waard.
thaise leren kennen en getrouwd daar
Als je mooie Khmer-tempels in de Isan wilt zien, kan je beter wat zuidelijker zitten, in bijvoorbeeld Khorat of Buriram. Hier in de omgeving vind je Phimai en Prasat Phanom Rung, bekende tempelcomplexen uit de Khmer-tijd.
Udon was tijdens de Vietnam-oorlog een belangrijke stad voor de Amerikanen die vanaf een luchtmachtbasis hier richting Vietnam vlogen. Voor de gemiddelde toerist is er vrij weinig te beleven in Udon Thani, als je geinteresseerd bent in oude opgravingen dan is Ban Chiang de moeite waard.
Daarnaast is Udon een goede vertrekplaats voor een trip naar Laos. Aangezien een ticket vanaf Bangkok naar Vientiane nog steeds vrij prijzig is, kan je beter naar bijvoorbeeld Udon vliegen, vanaf Udon is het niet ver meer naar de Friendship Bridge waar je de grens over kan.
ga meestal op family bezoek van mijn vrouw. ben de laatste keer de hele maand juli daar geweest en heb 3 koeien gekocht en 4 hectaren landbouwgrond gehuurd waar haar broer voor zorgt met deling in de winst natuurlijk, ga ook elke keer 2 vrienden bezoeken die daar wonen, wil ook daar gaan wonen zogouw ik mijn pensioen heb en ga nooit meer terug naar belgie