Ook al in Benin, Zuid-Afrika, RDC, Rwanda, Egypte, Marokko, Tunesië en Tanzanië geweest.
Maar het zijn vooral de ervaringen en belevenissen die de herinneringen aan een reis maken, dus dat hangt vooral af van de mensen die je ontmoet en minder van het land zelf IMHO.
Ik ga nooit met de reguliere reisjes mee (geen georganiseerde safaritripjes).
Maar heb het rauwe afrika gezien waar haast nog geen blanke mensen zijn geweest.
GE-WEL-DIG.
Tja… meer woorden heb ik er niet voor.
Heb redelijk wat landen van Afrika gezien in ga dit jaar naar Ghana!
Ik ben eerder naar z-afrika (2x), botswana, namibie, zambia, lesotho, swaziland, marokko en egypte geweest.
Ik ben nu twee keer in Egypte geweest en vind het een prachtig land… Aardige mensen, veel cultuur, prachtig duiken, lekker weer. En het is niet al te ver weg, dus tickets zijn redelijk betaalbaar!
Maar ik wil in de toekomst ook nog wel naar Mali en Mozambique
Al ontelbare keren en voornamelijk in Zuid-Afrika, Kenia,Tanzania,Botswana en Namibië (waar ik ook een tijdje gewoond heb).
Met het noordelijke gedeelte heb ik minder ervaring…
Wij hebben vorig jaar een rondreis gemaakt startend in Johannesburg en vervolgens via Zimbabwe, Botswana, Namibie naar Kaapstad…
Echt fantastisch!!! zou het zo weer doen!
Gambia! Ik kom er al 9 jaar! En nu meerdere malen per jaar omdat mijn vriend er woont! Maar ik heb veel van Afrika kunnen zien! Gambia, Senegal, Kenia, Uganda, Tunesië, Egypte, en over 3 wk Ethiopië!!! Uganda vond ik het mooiste land van alle landen!!!
1ste keer uganda en kenia, fantastisch
2de keer guinee-bissau en senegal, half jaar bissau in een klein dorpje voor afstuderen, geen enkele toerist gezien, wel totaal afrika gevoeld
tussen door gambia, senegal, egypte (witte woestijn, supermooi!!! duiken in de rode zee, ook helemaal top)
laatste keer met de auto van amsterdam naar bamako, daarna nog burkina, ghana, togo allemaal te gek!
volgende keer graag het zuiden, namibie lijkt me supermooi, madagaskar zou ik ook graag willen zien
je zou wel kunnen zeggen dat ik inmiddels een beetje verslaafd ben…:unibrow:
Vier keer ben ik in Afrika geweest, 2 keer in Nigeria, een keer in Sudan en de laatste keer in Egypte ( Hurghada).
Vond Sudan qua bevolking het leukst ( ze zijn heel erg aardig en gastvrij).
Alleen valt er niet veel te beleven of te doen, qua excursies.
Ze zijn niet ingesteld op toeristen.
En veel mensen spreken geen of slecht Engels.
Daarom vind ik Hurghada ( qua faciliteiten ) toch het beste…, je kunt je verstaanbaar maken in het Engels en er is van alles te doen…,
snorkelen, jeepsafarie, duiken, excursies naar andere steden enz.
De Egyptenaren zijn over het algemeen meer belust op geld en daardoor meer opdringerige en minder aardig en respektvol dan de Sundanezen.
kenya omwille van Masai mara; onovertreffelijk tanzania omwille van de Ngorongoro krater en serengeti zimbabwe voor victoria falls en great ruins botswana voor zijn ongelimiteerd wildlife zuid-Afrika voor zijn verscheidenheid en a world in one country uganda omwille van de berggorilla’s en de vriendelijkste bevolking van heel afrika malawi voor zijn ongekende schoonheid en niet aangetast door toeristen Zambia omwille van het ultieme safari gevoel
elk land is verscheiden en heeft elk zijn eigen schoonheid
Hallo, Ik ben met mijn eigen Land Rover naar Gambia gereden. Solo grotendeels, mijn toenmalige vriendin heeft 10 dagen mee gereden door Marokko. Ik was dus grotendeels op mijzelf aangewezen. Was een te gekke ervaring. Maar een reis voor gevorderde zoals ik het deed, moet ik erbij zeggen. Ik ben vanaf Algeciras - Spanje naar Sebta - Afrika. Sebta is een enclave van Spanje een paar vierkante kilometer groot, gevaren met de boot. Inclusief mijn Land Rover Discovery. En ben toen naar de meest zuidoostelijke stad van marokko gereden. Er-Rachidia, naar Marrakech, naar Agadir, Tan-tan, Dakla, Nouadhibou, Noukachott, Rosso, Thies, Farafini, Barra, Banjul gereden. In 28 dagen, zonder hotels! Soms een camping. Te gek.
14 keer naar 18 verschillende landen. De meeste landen vaker dan 1 keer. Vooral de oostkant. Ben met een Landcruiser van huis naar Kaapstad gereden en ga er de komende jaren in zuidelijk Afrika reizen mee maken.
Favoriete continent…Zuid-Amerika.
Mozambique zonder twijfel de beste ervaring! Prachtig land en ontwikkeling gaat gelukkig relatief de goede kant op! Vergelijkingsmateriaal: Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Lesotho, Swaziland.
ben 2 x geweest en ga deze zomer voor de derde keer (kenia, tanzania en oeganda).
ik ben geweest in:
zuid afrika, lesotho, swaziland, botswana, zambia.