Er is nog niks zeker maar mn vriend en ik zijn wat aan het rond kijken naar een vakantie-tje voor van de zomer.
Ik zou graag weer naar Afrika gaan, we zijn 2x in Kenia geweest maar zouden nu ergens anders heen willen gaan.
Wat ik in ieder geval zoek:
Een Afrikaans land waar je heerlijk aan het strand kan vertoeven.
Dus ook een (all inclusive) hotel of goedkoper alternatief aan of bij het strand
Lekker weer voor zover dat bepalend is haha.
makkelijk zou zijn waar ze ook engels spreken evt. frans.
Hebben jullie goede ideeen/ervaringen waar we heen kunnen gaan?
Zanzibar, met een tussenstop in Kenia om ons gedag te zeggen! Hahaha!
Misschien niet het meest voor de handliggende, maar hoorde dat Ethiopië ook een zeer vriendelijke bevolking heeft en de moeite waard is… Geen idee verder over het land. Maar misschien interessant eens naar te kijken.
En een vriendin van mij en haar man zijn helemaal verslingerd aan Marokko!
Ethiopië lekker overslaan, dan is het daar regenseizoen en zijn de wegen min of meer onbegaanbaar en mag je heel veel dingen niet doen. Anders lekker naar Zuid-Afrika, Gambia of Marokko gaan. Zuid-Afrika is dan het droge seizoen en kan je eventueel nog combineren met Mozambique. Zowel Zuid-Afrika als Mozambique heeft geweldige stranden, waar je echt heerlijk kan genieten van de zon. All-inclusive ben ik zelf niet bekend mee overigens daar, maar zal er vast wel zijn.
Gambia is het land van de glimlach! Vriendelijk bevolking, wel een matige(re) natuur. Zitten chimpansees, veel andere apen en enkele grote zoogdieren en bijzondere beesten, maar echt bijzonder qua natuur is het niet. Daarnaast ook vrij toeristisch, omdat het goedkoper is dan de meeste andere Afrikaanse landen.
Marokko, tsja… Heeft voor en nadelen. Het binnenland vond ik prachtig, de kuststrook vond ik oké. Niet super, niet verschrikkelijk, wel een prachtige natuur en een heerlijke cultuur (en geweldig voedsel)
Hai bedankt voor je reactie! Gambia hebben we inderdaad ook aan zitten denken en Ghana. Mozambique lijkt me ook wel wat maar op dit moment zijn we bezig met Madagaskar te onderzoeken op internet en in boeken e.d.! Wauwie!