In de zomer (Juli) wil ik samen met mijn vriendin gaan backpacken door Afrika.
Hoewel ik redelijk bereisd ben en dus aardig wat van de wereld gezien heb is Afrika voor mij nog een redelijk nieuw continent. Behalve Egypte en Marokko nog niets van gezien.
Waar onze reisbestemming aan moet voldoen:
Het gaat om een periode van ongeveer 3 weken
Het moet bovenal veilig zijn en enigzins bereisbaar op eigen houtje.
Het moet lekker weer zijn ( rond de 30 graden,het liefst niet teveel regen)
We houden van natuur en dieren, maar ook van mooi culturele bezienswaardigheden.
Ergens tussendoor relaxen aan het strand is een pré.:wereld:
Wie heeft er een goed idee?
Kwam zelf niet verder dan Zuid Afrika, maar wil liever een iets minder bekende bestemming pakken.
Uganda heeft een erg interessante en gevarieerde cultuur. Natuur is er prachtig, je kunt naar de Serengheti, Kilimanjaro,etc. En voor het strand kun je door naar Zanzibar.
Let wel op, i.v.m strand, dat juli de Afrikaanse winter is en dat de temperaturen dan iets lager liggen. Niet dat je 't koud zult hebben
Hi !
Zuid Afrika in Juli en dan ook nog 30 graden willen halen, dat gaat m niet worden vrees ik. Het is winter dan en het kan behoorlijk fris zijn en soms zelfs sneeuwen! Voor de zon, zou ik het dan ook iets hoger opzoeken. Zanzibar klinkt indd niet verkeerd in combi met de al eerder genoemden landen. Wat ook een mooie bestemming is: Malawi! hier kan je ook heel goed het strand opzoeken aan het meer van Malawi.
Succes met je keuze en veel plezier!
In Malawi veel stranden langs het hele meer. Op mijn website vind je mijn blog van 2000 om een indruk te krijgen (al is het wel een tijdje geleden).
Over Mozambique hoor ik ook veel goede dingen. Ligt wel weer ietsje zuidelijker dus wellicht kouder in de Afrikaanse winter.
Ook over Tanzania vind je een blog van 2004 op mijn website. Ook een bijzonder en mooi land! Je kunt er zelfstandig rondreizen maar wel goed opletten. Malawi vond ik wat dat betreft iets relaxter.
Verder kun je landen in West-Afrika overwegen… misschien Kameroen? Op de Lonely Planet website kun je makkelijk korte stukjes lezen die een goeie indruk geven van elk land. Die kunnen je helpen de keuze te maken.