Hallo, ik ben al jaren een grote fan van Jordanië en ben een paar dagen geleden begonnen met het aanleggen van een ‘‘Jordanie-database’’. Dat wil zeggen dat ik zoveel mogelijk informatie over Jordanië opzoek, orden, bestudeer enz.
Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die op deze of op een andere manier hun passie voor een bepaald land uiten? Doen jullie het ook via computer? Reisboeken? Of op een hele andere manier??
Door verhalen van mijn opa was ik altijd al geïnteresseerd in Indonesië. In april 2010 ben ik er voor het eerst heen geweest met mama, mijn oom en opa. We hebben met zijn allen genoten en sindsdien ben ik helemaal gek van Indonesië. Toen in july 2010 weer naar Indo geweest voor een maand en weer genoten. Opa is in februari overleden en afgelopen zomer hebben we hem uitgestrooid op Lombok en hem naar huis gebracht en weer heb ik genoten van 3 weken in het paradijs. Ik ben ondertussen helemaal fan. Opa had ontzettend veel dikke boeken over Indonesië, ik ben nu bezig om deze allemaal te lezen en ik maak regelmatig foto-collages van onze vakanties in Indo. Zo uit ik mijn passie voor dit land. Ik hoop ooit mijn eigen duikschool daar te openen.
Maar wow, wat een mooi verhaal! Lombok is echt een sprookjesachtige locatie, ik zou er ook graag nog eens een keer heen gaan.
Duiken en Indonesië bezoeken staan nog op mijn bucket-list, dus als het je ooit lukt, en ik hoop het van harte, om een eigen duikschool te openen, kom ik zeker een keertje langs. In ieder geval veel succes en blijf genieten van het Indonesisch schoon!
Haha, krijg je van mij een gratis duik:) Als je ooit de kans hebt, Lombok is zo zo mooi, nu nog niet heel toeristisch. Dus dat is ook perfect en duiken is 1 van de gaafste dingen die je kan doen ( Al helemaal in combinatie met reizen:cheer:).
Ik heb een passie voor reizen in het algemeen, en voor Indonesie in het bijzonder. Die passie uit zich op verschillende manieren.
Allereerst ga ik natuurlijk zoveel mogelijk op reis Soms een weekendje weg, maar in de zomer meestal 1-1,5 maand.
Ik ben dol op het maken van foto’s, en ik heb dan ook duizenden foto’s van verschillende bestemmingen. Ik maak ook foto’s onderwater. Een klein deel van die foto’s heb ik online staan, maar veel foto’s staan slechts op mijn computer. Ook laat ik albums drukken.
Mijn reisverslagen verzamel ik op een website. Na 10 jaar Indonesie denk ik dat mijn website een van de Nederlandstalige sites is met de meest verschillende bestemmingen in Indonesie(althans, van mensen die uit eigen ervaring praten). Mocht iemand een andere site kennen met veel verhalen dan ben ik zeker geinteresseerd! En ik blijf nieuwe delen van het land ontdekken!
Ook heb ik thuis een grote kast vol boeken, waar zowel fotoboeken in staan, als reisgidsen en ook romans over reizen.
Ikzelf heb Louis Couperus en Hella Haasse gelezen op het VWO. Marion Bloem is ook een optie. Bij vertaalde literatuur kun je denken aan Pramoedya Ananta Tour.
Jordanie is fantastisch he! Ik heb alleen nog nooit zo vaak uit moeten leggen waarom ik naar een land op vakantie ging als toen ik naar Jordanie ging. Mensen weten meestal totaal niks van het land en kunnen zich er daarom weinig bij voorstellen.
Ik vond het een mooi land en ik heb nog nooit ergens vriendelijkere mensen ontmoet (zonder dat ze iets van je moeten) als daar. Ik vind het een aanrader.
In december ga ik voor het eerst richting Azie (Thailand en Vietnam) dat lijkt mee ook geweldig!
Tot nu toe heb ik in Cuba mijn mooiste reis gemaakt. Zo geweldig! Mooie mensen, prachtige gebouwen, mooie stranden enz… Die hele sfeer daar vind ik super…
Ook heb ik veel met Londen, dit omdar ik daar een half jaar gewoont heb en daar mooie herinneringen aan heb.
Ik heb eigenlijk gewoon een passie voor reizen. Niet heel speciaal voor 1 land ofzo. Wel zoek ik alles heel goed uit voor dat ik ergens naar toe ga.
Waar mijn volgende reis naar toe gaat weet ik ook nog niet.
Ik ben nog nooit in Jordanië geweest, maar dat ik er al zo gek van ben, door alleen maar foto’s te bekijken, zegt volgens mij wel iets…
Cuba lijkt me ook erg mooi! Je bent op de goede tijd daar geweest, want nu de Cubanen weer auto’s mogen kopen, dreigen de oude autootjes, die ook een groot deel van het straatbeeld uitmaken, te verdwijnen.
Londen vind ik ook een geweldige stad. Het heeft een bepaalde sfeer, die niet te beschrijven is, maar wel geweldig is! Lijkt me echt gaaf om daar een tijdje te wonen.
Hallo ReisFannetje
Ik kan hier een reisagentschap openen; alle landen komen aan bod. Ik lees veel reisverhalen, ik heb een dikke map die ik raadpleeg in geval van nood, reisgidsen ( LP is favoriet), kortom, ik ben in alles geïnteresseerd wat reizen betreft.
Voor 2013 de bestemming staat nog niet vast, maar ik twijfel tussen Jordanië en Cambodja.
Groetjes
Sopirla>>>
Op dit moment wil ik ook niet naar Syrië. Maar ik was er de afgelopen twee kerstvakanties.
Syrië is voor mij een prachtig en zeer divers land, waar veel overblijfselen van verschillende culturen uit verschillende tijden te vinden zijn. In de steden zijn otomaanse moskeeën en gebouwen. Er zijn Romeinse resten, bijvoorbeeld in Palmyra en in Apamea. Er zijn desert castles, en oude Byzantijnse steden. Bij de grens met Irak zijn mesopetaanse resten. De woestijn is prachtig, en de mensen supervriendelijk.
Oei, dit is slecht nieuws; ik zal het nieuws doorgeven aan mijn echtgenoot…
anderzijds een deftige en respectvol gedrag van de toeristen, breng hun wat geld in het laatje, hoop ik…
Toerisme is welkom op de volgende voorwaarden: deftig, respectvol, proper zijn met je en milieu, aanvaarden dat in die land de eisen anders liggen, zoek cultuur en respect het, en gedraag je alsof je niet bestaat of doe zoals de “locals” do. !
Groetjes
Sopirla>>>
Daarom ga ik in verlof altijd in buiten seizoen, zodanig dat ik rustig alles kan bekeken, een babbeltje slaan met de “locals” en goedkoop prijzen, onder andere voordelen…
Slim. Wanneer ik klaar ben met mijn gymnasium wil ik ook graag meer gaan reizen. Hoe lang ben jij meestal op reis? 1 week, 2 weken of een maand per land?