Nu het weer in de lage landen is niet om over naar huis te schrijven,daarom nemen de mensen een last minute booking naar één of andere warme land(kan ze geen ongelijk geven!)
Wie in het gezin beslist over de reisbestemming,je partner of gezamelijk of hebben de kinderen ook het laatste woord daarin?
Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag uitleggen!
Wij kiezen samen de reis uit. Dit jaar helaas geen tripjes maar volgend jaar door Europa heen ![]()
Omdat op dit manier democratisch is; en dan heeft beide partners zijn stuk paradijs.
Sopirla>>>
Toen ik ‘vroeger’ nog mee ging met mijn ouders mocht ik ook altijd meebeslissen over de bestemming…
Nu beslis ik het samen met mijn reisgezelschap, ofwel vriendinnen of mijn vriend. :teeth:
Hi Danechka
Right…this the way to do it.
Ik ben in Moskou geweest, bijna een eeuw geleden, in 1985. Daar heb ik al mijn spullen verkocht en boeken in het Engels gekocht, want mijn pa wou me geen rubel geven voor zulke aankopen. Je weet hoe het was in die tijd…
Groetjes
Sopirla>>>
Agree Sopirla!
In 1985, toen liep ik nog niet eens rond op deze aardbol. Ik ben gewoon in NL geboren, mijn moeder is Russisch. Ik kan me inderdaad wat voorstellen bij je verhaal. Wat moet je dan ook met een Engels boek?
Zo werd er over het algemeen gedacht geloof ik.
Right, Danechka, maar ik was op universiteit Engels aan het studeren en ik had graag boeken in het Engels gelezen; rond die tijd was in Roemenië nog geen spoor van boeken in het Engels.
Vraag aan je mama hoe de “underground” handel ging tussen Russische en Roemeense toeristen; wie bracht wat voor de andere “partner” en wat kocht ene en wat kocht die andere…kortom het was spannend en schrikwekkend ! De grens over in beide richtingen was een “terror” moment !
Groetjes
Sopirla>>>
Ik begrijp het! Ik kan me voorstellen dat je ook graag Engelse boeken wil lezen, zeker als je het studeert…
Iets wat in die tijd dus niet heel vaak voorkwam denk ik zo. Maar goed, ik zal mijn moeder er inderdaad eens naar vragen.
Danechka, doe het gewoon omdat te horen dat je een geluksvogel bent om in Nederland geboren te zijn.
Tot de volgende,
Groetjes
Sopirla>>>
Hmm meestal was ik de gene die weg ging en als mijn ex mee wou kon ze mee, wou ze niet mee ging ik alleen…
Niet echt tof voor je…ik vind als je samen leeft, zou je toch overleggen en zien de min en de plus van een reis; zo doe ik, tenminste, en de rest is mijn “tuin”: tickets kopen, reserveren allerlei zelfs auto, hotels, eten, bagage, taxi naar de luchthaven, enz.
Het klinkt zo koud, je e-mail, ik “hoor” onverschilligheid of vergis ik me?
Groetjes
Sopirla>>>
@Sopirla,
Mijn ex en ik vonden dat wij elkaar hierin wel vrij konden laten. Dit omdat wij ook een ander idee van “ontspanning” hebben. Zij gaat bijvoorbeeld liever mee op een cruiseboot naar een exotische bestemming zodat ze de hele dag op het dek kan liggen om bruin te worden, terwijl ik liever een sportieve doe vakantie heb.
En volgens mij in de beste manier om je te ontspannen dingen doen die jij leuk vindt en niet waar je je aan ergert ![]()
@ StoneCast
Ik ben het ook helemaal met je eens, maar is het niet leuker om tóch iets met zijn tweeën te kunnen doen? Je zou dan toch ook voor ieder wat wils kunnen doen, zoals een dagje naar het strand en de volgende dag mountainbiken door de bergen of iets dergelijks.
Helemaal juist. Maar we zijn zo begonnen, een heel tijd geleden en ja, het zo gebleven (traditie?); we zullen zeer moeilijk op een cruise gaan; als we op vakantie gaan, dan is voor het land en zijn bewoners, ik wil ruiken, smaken, zien, enz. Begrijp je?
Groetjes
Sopirla>>>
@Danechka
Zo doen we ook; je hebt een vertrouwde iemand met je mee en alles wordt gemakkelijker als je iemand hebt die ook meereist, met hart en ziel.
Bye,
Sopirla>>>
@ Danechka
We zijn heus wel samen op vakantie gegaan hoor en kwamen elkaar ook middels ons werk vaak tegen in het “buitenland” (we doen precies het zelfde werk, alleen voor 2 concurrerende bedrijven.
Als we samen op vakantie gingen was het vaak 2 dagen wat de ene wou en dan 2 dagen wat de andere wou en dat zo steeds door. Als we we elkaar in het buitenland tijdens werktijd tegen kwamen, gingen we (voor zover mogelijk) uiteraard ook samen dingen ondernemen. Echter sta je dan wel onder tijdsdruk want je werk gaat ten alle tijden voor.
Kortom, opzich was het wel goed geregeld en het scheelt een hoop gekibbel (op het gekibbel om social media gebruik na dan :-P)
Gekibbel om social media? Mijn God… Dat is wel het laatste waaraan ik denk als ik op het strand lig met een lekker drankje.
Schrijf het nog eens…en dan de vraag: wanneer vertrekken we twee?
Groetjes
Sopirla
@ Danechka
Ja ze vindt contact onderhouden met vrienden erg belangrijk, vooral omdat ze niet vaak in NL is dus dan zette ze veel op hyves / facebook e.d. (ja wacht even, even mijn status updaten) ![]()
ik heb anders gestemd omdat ik een gezin heb van alleen ikke zelf, en al ben ik dan wel een man denk ik dat hierboven een gehuwde/samenwonende man bedoeld wordt ik beslis dus voor mezelf :cheer: