Gewoonlijk als ik op vakantie gaat naar het buitenland,reis ik graag liefst alleen.
Wie neem jij mee op vakantie?Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag uitleggen!
Waarom doe je er zelf nooit mee aan je peilingen?
Verder ligt het er aan waar ik naar toe ga, wat voor budget ik heb (hoeveel geld), en ook een beetje in wat voor stemming ik ben.
Dus moeilijk om een zwart-wit antwoord op te geven maar ik heb toch wel gestemd ![]()
En ik mis de optie: vriendin/echtgenote/verliefde
Natuurlijk ga ik graag met mijn vriend op vakantie, maar het ligt eraan wat voor soort vakantie het is.
Met familie vind ik ook leuk, maar er ontstaan nogal eens irritaties… Met vrienden is het ook altijd gezellig, maar een hele andere vakantie dan met familie of met mijn vriend.
Vroeger toen ik jong was ging ik altijd met mijn vrienden op reis,maar soms ging het wel de spuitgaten uit,dronkenschap en vechtpartijen zonder enkele reden.
Nu ikzelf lust ook wel graag eens een pintje,maar ik kan me goed beheersen en gedragen als ik op reis ben.
Dit kan ik niet zeggen van mijn toemalige vrienden,matrassen naar beneden gooien van de 4de verdieping in Marseille.
Toen we voor de eerste keer naar Thailand gingen(1980)zaten we in de bar van ons hotel met allemaal moslims,één van mijn vrienden had een pintje teveel gedronken.
Van het één kwam het andere,zonder dat ik het besefte zat ik mee in die vechtpartij,toen heb ik besloten nadien dat ik beter alleen op reis kan gaan.(doe dit al meer dan 31jaar,moet alleen maar rekening houden met mezelf!)
Blijf erbij,als je ergens op reis gaat ,dan vind ik dat je je eigen moet gedragen.
Helemaal mee eens, je bent ergens te gast dus je dient je te gedragen.
Ik gedraag me eigenlijk ook altijd wel, ik ben niet echt dol op alcohol dus het zal niet snel voorkomen dat ik van bezopenheid geen idee heb wat ik doe.
Eerst met mijn echtgenoot omdat ik weet perfect wat hem stoort en wat niet, en hij weet dat ik geen punt maak als hij zit omringd door schoonheden;
Dan kan ik rustig mijn pintje drinken en een boek lezen of nog interessanter: shopping !
Ik zou ook kunnen met iemand die allang ken via internet; hier moeten we aan elkaar aanpassen; ik ben altijd flexibel, als het maar vrolijk blijft. Het is toch vakantie, niet waar? en wat is mooier dan een vakantie? ik weet het niet maar voor mij de vakanties zijn “heilig”.
Groetjes
Sopirla
>>>
Jij hebt er geen probleem mee als je man bij andere vrouwen zit? Je bent idd een heel aardige vrouw!
:dag: zou ook daar meer van willen zien.
Ligt het specifiek aan dat groepje vriendjes, of is dit jouw ervaring met alle soorten mensen die je vrienden kan noemen?
Want ik weet zelf wel dat je gewoon niet met de verkeerde mensen moet rondhangen. Dat is bij mij ook al vaak genoeg gebeurt, daarom doe ik tegenwoordig dat als mijn vriendjes niet bevallen, zoek ik gewoon wat nieuwe.
Hey ZKR600
“Zou ook daar meer van willen zien?”; het is gewoon zoooo envoudig: als je meer vrijheid geeft, dan voel je zelf ook vrij en alles gaat vanzelf. Geef me een reden om jaloers te zijn? “Jaloezie”…dit ken ik niet; ik hou van iedereen tot ze crimineel profiteren van me…dan praten we op een andere toon
Groetjes
Sopirla
Hi vriendin
Met familie op vakantie? Dit soort vakantie noem ik “geen vakantie”; het lijkt meer op een camp die in Hitler’s tijd meer mensen naar toe moesten gaan en nooit meer terug !
ik heb gezien dat je een nieuwe bericht verstuurd heb, maar ik vind het niet…hoe kan dat?
Haha, soms is het toch best gezellig hoor! Met mijn moeder en zussen kan ik me prima vermaken eigenlijk… Alleen met mijn vader heb ik zo nu en dan een aanvaring.
Hi Danechka
Neen, lieve vriendin, ik ben een keer met hen geweest en de conclusie is: NOOIT
MEER !
En ik sta op mijn standpunt.Tot ik de hoek om ga…
Groetjes
Sopirla>>>
Nu echte vrienden zou ik niet zeggen,was met enkele leden van een club een paar keer op reis geweest(Frankrijk en Thailand)het sloeg erg tegen.
Men kan uit de bol gaan op vakantie,maar je moet altijd respect hebben voor andermans spullen.
Ik drink ook altijd graag een pintje,maar ik zal nooit zelf beginnen te vechten of amok maken voor pietluttige dingen.
Je moet respect hebben voor alle dingen in het leven,cultuur,de medemens.