Alleen op vakantie

Hoi
Ik ben een 20 jarige jongen die sinds vorig jaar voor het eerst op vakantie ging met mijn vader naar Boedapest, Was natuurlijk helemaal geweldig eerste keer op vakantie had alleen beetje heimwee :ninja:

En een dikke maand geleden ben ik naar New York gevlogen wederom met mijn vader.

Ik heb nu echt de smaak te pakken en wil meer zien van de wereld!
Alleen is het probleem ik heb niet echt mensen die mee willen
Veel vrienden heb ik niet en vrienden die ik heb gaan niet graag op vakantie, Ja echt ongelofelijk :dead: .
Één vriend wil wel graag veel van de wereld zien maar hij moet ieder jaar geld sparen en verlof dagen om naar zijn vrouw in de Filipijnen te gaan.

Wat ik graag wil is samen met me ouders op vakantie
Maarja mijn moeder wilt niet echt.

Dus nu zit ik er aan te denken om helemaal alleen op vakantie te gaan.
Zat zelf te denken aan Londen ofzo omdatdie stad ook al ene tijdje op me lijstje staat,

Maar nu komt dus het dillema alleen gaan of niet?
Het lijkt me aan de ene kant wel saai maar aan de andere kant lijkt het me ook dat je andere mensen leert kennen
Ik denk ook dat ik dan toch meer dingen kan doen die ik wil dan dat als ik met me ouders ga.

Zijn er hier mensen die wel 's alleen op vakantie waren geweest ofzo en hoe was jullie ervaring?

Hoi schoonmaker, Ik ben nu diverse keren alleen op vakantie geweest (new york 2x, rome en binnenkort Egypte) en het bevalt mij heel goed. natuurlijk heb je minder aanspraak tijdens je vakantie en kun je niet meteen je belevenissen delen met een ander, maar je hebt wel alle tijd aan je zelf en kunt gaan en staan waar en wanneer je wilt. Ik heb mij nog niet verveeld alleen op pad. De eerste keer was wel even wennen, maar als je die stap eenmaal genomen hebt ligt de wereld aan je voeten

ik ga ook altijd alleen op vakantie, in het begin is het eng maar als je het eenmaal 1x hebt gedaan wil je niet meer anders !

je kan precies bepalen wat jij wilt doen, wat jij wilt zien, je eigen schema maken etc etc., je hoeft met niemand rekening te houden etc.

ik ga wel altijd naar hostels, gewoon in een dorm, omdat in een hostel alle backpackers komen en je zult je verbazen hoeveel er alleen reizen !! + het is supergoedkoop en in een hostel kletst iedereen met elkaar, geeft je tips en je doet dingen samen, uit eten, sightseeing, auto huren etc.

Ik ben tijdens al mijn vakanties eigenlijk altijd mensen tegen gekomen om dingen samen mee te doen waardoor ik eigenlijk alleen “alleen” was als ik zelf zei van, vandaag ga ik alleen op pad of ik zie je vanavond wel ofzo

en als je bv. van jezelf van nature heel verlegen bent zul je merken dat als je alleen op vakantie bent je opeens iedereen de oren van het hoofd kletst.

alleen wat ik wel merk is bv in een grote stad heb je wel minder aanspraak met andere backpackers, dat is meer savonds als je ze in het hostel ziet

laat je niet afschrikken door de gedachte dat je het eng vindt, er zijn echt heel veel mensen die alleen reizen (zul je wel tegen komen in de hostels)
gewoon 1x doen en kijken hoe het je bevalt !

Ik ben vorig jaar alleen naar Canada geweest. Dat was wel georganiseerd, met een groep van ca 13 mensen uit allerlei landen. Zo ben je nooit alleen, maar door het vakantietype (ca om de dag een dag vrij) kun je toch vaak doen wat je zelf wilt. Wellicht wil er wel iemand mee, dus dan hoef je niet alleen en ook niet met de hele groep. Nadeel is dat je niet 100% vrij bent, maar het voordeel vind ik dat je beter mensen leert kennen dan wanneer je ze maar 1 keer ziet.

Ik (17 jaar oud meisje) ben op dit moment zelf alleen op reis, een maand interraillen. De eerste paar weken had ik wel een reisgenoot en dat was hartstikke leuk, we kwamen af en toe leuke mensen tegen met wie we veel optrokken alleen meestal bleven we gewoon met zn tweeen. We zijn in Wenen opgesplitst en ik heb nog ongeveer 10 dagen alleen te gaan. Ben nog niet echt vaak alleen geweest tot nu toe. Je raakt heel makkelijk aan de praat met mensen, in de trein, jeugdherbergen, op straat. En ook een dagje alleen rondlopen is niet echt erg.

Het verschilt alleen wel echt waar je heengaat. Zo zijn wij eerst 8 dagen in Scandinavie geweest waar we echt niemand tegenkwamen. Mensen zijn daar een stuk gereserveerder, en ook de toeristen waren redelijk op zichzelf. Terwijl in Oost-Europa en Belgie je echt supermakkelijk aan de praat raakte met mensen.

Maar ja, alleen reizen bevalt mij echt supergoed en ik kan het je ook zeker aanraden. :slight_smile:

Ik (37) reis al jaren alleen, neem vaak goedkope low-cost vliegtuig maatschappijen en ter plaatse een goedkoop hotel, je zult merken dat een wereld voor je opengaat als je alleen reist, ik maak ieders keer wel weer iets leuks mee op mijn tripjes :wink:
Vaak ga ik weekends van vrijdag tot zondag en begin op de maandag gewoon weer met werken op mijn bedrijf.
Zo ben ik al op veel plaatsen in Europa geweest, laatst nog in Kaunas (Litouwen). Dit jaar ben ik ook nog 4x in Riga/Letland, 2x in Polen (Katowice en Krakau) 1x Ukraine (Lviv) 1x Slowakije (Bratislava) geweest.
Ok, geniet van het leven, het is per slot van rekening al zo kort :wink:

Hoi,

Gewoon doen. Als je openstaat voor de cultuur en gewoontes van andere mensen en je fatsoenlijk gedraagt, zul je normaal gesproken nergens problemen krijgen.
Mensen zijn vaak geinteresseerd waarom je uitgerekend hun stad of land hebt uitgekozen als vakantiebestemming, met name als je het wat verder weg zoekt en een niet zo toeristisch land uitzoekt.
Ik persoonlijk geef er de voorkeur aan om tussen de lokale mensen te eten en bijvoorbeeld per trein te reizen. Je hebt dan zo contact. Uiteraard verschilt dit voor iedereen.
Een ding heb ik nog nooit gedaan en dat is achterbuurten en buitenwijken in de avond en nacht bezoeken, dat kun je beter niet doen, maar dat moet je ook niet in Amsterdam of Utrecht bijvoorbeeld.
Als je nog niet zo goed durft, probeer je het eerst in Europa (wat dichterbij huis) en dan voor een paar dagen.
Je zult zien, het werkt positief verslavend.

Veel plezier,

Ton

Helemaal mee eens wat Ton schrijft.
Volg je gedachtengang, en als je merkt er klopt iets niet gewoon je eigen plan trekken en afhaken dan !!!
Ik ben persoonlijk wel eens in een favelja (krottenwijk) geweest.
Dat was in Fortaleza (Brazil) maar ik was toen samen met een maat, wij leerden daar een paar locale schonen kennen :slight_smile: en hun lieten ons heel fortaleza zien, waar de toeristen absoluut nooit/niet zullen komen.
Het is heel anders dan op toeristen plaatsen, je leert zo de plaatselijke mensen kennen. Alleen zou ik dit ten strengste afraden, maar wij hadden een goed contact met de dames opgebouwd zodat dit wel safe zat.

Marcus…