Alleen op vakantie, en dan?

He Hallo!!

Ik ben een meid van 23 jaar. Ik zou graag eens alleen op vakantie willen. Het is geen impulsieve actie. Want het spookt al een tijd door mijn hoofd en ik blijf er maar op terug komen.
Voorgaande jaren ben ik naar Turkije geweest (Alanya 3x, marmaris, side, bodrum), maar altijd samen met iemand.
Het lijkt me erg tof om alleen te gaan, die verantwoording, gaan en staan waar je wilt enz.
Van de andere kant lijkt het me ook wat eng. Ik heb op internet vanalles opgezocht, echter werd ik er niet enorm wijzer van.

Nou is mijn vraag, zijn hier nog meer meiden die alleen op vakantie zijn gegaan? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En wat is aan te raden qua land? Turkije lijkt me best leuk om alleen naar toe te gaan of Egypte. Echter zit ik dan een beetje in m’n maag met de mannen (jonge meid, alleen enz). Maar ik denk dat dat ook aan je zelf ligt.

Verder maakt het me ook niet zo veel uit om naar toe gaan. Dacht zelf aan zo’n 1000 euro voor 2 weken. Als er maar zon, zee strand en genoeg te doen is (medio augustes/september).

Alvast bedankt.

Ik ben vaak alleen op reis geweest. Soms een paar dagen, soms een paar maanden. Meestal trok ik rond in een land (backpacken), maar soms ging ik ook ergens heen voor een weekje strand/duiken.

Ik ben verschillende keren in Turkije geweest, maar nooit alleen. In Egypte wel. Je krijgt soms meer aandacht van mannen dan wanneer je alleen bent. Maar het is aan jou wat je met die aandacht doet. Negeer je een man, of zeg je duidelijk nee, dan stopt men. Verder kleed ik me (buiten het strand) nooit te bloot in islamitische landen. Kwestie van respect voor de locals. Dat helpt ook.