Ik ben nieuw hier:smile: Ik heb 4 jaar geleden mijn vriend in Marmaris leren kennen en heb nu 2 jaar een relatie met hem. Om een lang verhaal kort te maken zijn mijn ouders er nooit tegen geweest maar daar is plotseling verandering in gekomen. Ik ben nog 17 en mag pas op mn 18e terug naar Turkije. Ik zou natuurlijk eerder kunnen gaan tegen de wil van mijn ouders in, maar ik denk dat ik daar helemaal niks mee opschiet. Ik jaag ze alleen nog maar meer tegen me in het harnas. Ik ben 18 over 9 maanden:tear:
Waar het mij eigenlijk om gaat: Als ik dan eenmaal terug ga zal ik alleen moeten. Vriendinnen willen niet mee, A omdat ze al hard moeten sparen voor een vakantie in de zomer B omdat ze dan zo’n beetje het 5e wiel aan de wagen zijn. En ergens begrijp ik dit ook wel! In 9 maanden kan er natuurlijk een hoop veranderen… Misschien kom ik daar wel en zijn we uit elkaar gegroeit of misschien komen we er dan wel achter dat we totaal niet bij elkaar passen en zit ik wellicht wel een groot deel van de vakantie alleen ( alhoewel ik dit helemaal niet verwacht, lief zit gelukkig niet zo in elkaar dat ie mij zou laten barsten, maar het spookt toch door mijn hoofd). Ik sta vrij stevig in mn schoenen maar je kunt toch aardig lastig gevallen worden op straat in Turkije! Is dit dus wel veilig…? Zou ik er goed aandoen… Oeff zoveel dat door mijn hoofd gaat op het moment. En voor de mensen hier die vaak alleen reizen : hoe ervaren jullie zo’n vakantie?
Eigenlijk hoop ik hier gewoon wat adviezen en ervaringen te horen zodat ik wat minder pieker :hihi:
tja
ik ga eigenlijk altijd alleen naar turkije
ook omdat er niemand mee kan/ wil etc…
ik heb totaal geen last van…
heb geen vriendje (meer) ofzo
lastigvallen op straat??? waar dan? ik igg niet, tuurlijk je wordt aangesproken en dit is niet altijd leuk, maar heus wel veilig ofzo
verder… als je voor je vriendje gaat, dan zou ik juist buiten het seizoen gaan, zodat jullie echt de tijd voor elkaar hebben
als je alleen gaat en hij moet heel de dag werken, moet je er echt zelf wat van maken
ik ben zelf ouder, weet niet of 18jr wat jong is om alleen op vakantie te gaan, je ouders zullen wel een reden hebben om je nu niet alleen te laten gaan.
ik zou me er nu nog druk over maken
word eerst maar eens 18 jaar, kijk hoe jullie relatie dan is, en wie weet ken je dan meer mensen die met je mee willen…
igg succes!!
Ik ben ook altijd alleen gegaan, nooit problemen gehad, nu moet ik er wel bij vertellen dat ik daarvoor al jaren in Gümbet kwam en er dus ook veel mensen ken, echt alleen ben ik nooit! Denk dat het aan jezelf ligt, als je een beetje sterk in je schoenen staat zie ik geen probleem.
Ik boek alleen een ticket mijn vriend regelt de rest, veel geld kost het me niet. Wil nog wel even vermelden dat ik 25 was de eerste keer alleen naar Turkije en zoals gezegd ken ik Gumbet op mijn duimpje, denk er ajb niet te licht over!
Er zijn meerder dingen waar je rekening mee dient te houden als je voor langere tijd alleen naar Turkije wil gaan (reisverzekering, je ziektekosten verzekering in Ned want ook die loopt gewoon door) maar ook qua finacieen, ga je werken? Zo ja waar? Want in Turkije is het bijna altijd zwart! Waar ga je verblijven? Waar kun je terecht in geval van nood? Hoelang wil je gaan? Je visum is maar 3 maanden (90dgn) geldig! Enz enz
Ik heb jammergenoeg te veel verhalen gehoord van meiden die ook even naar Turkije dachten te gaan! Voorbereiding is het halve werk!
Succes iig!
Dat is best lastig… Ik heb m’n ex vorig jaar leren kennen toen ik net 18 was. Na 2 maanden wilde ik weer terug naar Marmaris, maar vriendinnen konden of wilden niet mee, en ik wilde absoluut niet in m’n eentje reizen. Ik heb toen een topic geplaatst hier op WW dat ik op zoek was naar een reisgenoot. Kreeg een reactie en heb er een hele goede vriendin aan over gehouden! Misschien een idee om dat ook te doen als je toch per se voor je 18e naar je Turkije wilt gaan? Succes!
Ik vind het juist geen probleem om alleen te gaan. Met niemand rekening hoeven en je eigen plan kunnen trekken… Kijken of ik het aankan. Ach het komt allemaal wel goed denk ik. Ik sta vrij stevig in mn schoenen en je word niet zomaar midden op straat in Turkije verkracht :P:hihi: Bedankt voor de reacties!
Hog krijgt een week vrij als ik kom, en ik zou ook alleen durven te reizen, ik sta sterk in mn schoenen en ben niet snel bang, nu nog mijn ouders overtuigen!!