Hallo allemaal,
Ik ben er zonet achter gekomen dat ik voor al mijn examens geslaagd ben, en ik dus een zomervakantie zonder herexamens tegemoet ga. Nu had ik daar wel op gehoopt en had ik dus al drie vakanties rond mijn werkdagen ingepland. Het probleem is dat het weekje zee met vriendinnen niet doorgaat omdat iedereen op een ander moment vrij is. Toch zou ik graag op vakantie gaan, en daarom denk ik er ook aan om gewoon alleen op pad te trekken. Het lijkt me eigenlijk best wel fijn om een week op mezelf te zijn, met een rugzak rond te trekken en zo nieuwe ervaringen op te doen.
Ik open nu dit topic omdat ik me afvraag wat de beste en meest veilige reisbestemming is - binnen Europa - voor een 19jarig meisje die helemaal alleen een week op vakantie wil. Het hoeft allemaal niet luxe te zijn, in een tent slapen is goed genoeg want sowieso is mijn budget ook niet zo groot. Ik ga deze zomervakantie al twee weken een roadtrip maken door Schotland en ik ga op citytrip naar Boedapest. Ik zou dus wel graag nog naar de kust gaan bijvoorbeeld, en leren surfen ofzo… ik zeg maar wat! Volledig andere ideeën mogen ook!
Heeft iemand leuke voorstellen? En tips eventueel ook, want ik ben nog nooit gaan rondtrekken, laat staan helemaal alleen.
Alvast bedankt!