Hoe uit jij je passie voor een land?

Ha, wat? 1-2 weken op reis? Voor zulke vakanties, sta ik nog niet eens op…je bedoel zeker vanaf 5 weken ! Voor minder ga Sopirla geen werk doen, dwz “jagen” op tickets, en de nodige voorbereidingen.
Voor volgend jaar alles is al klaar; 5 dagen Praag is al gereserveerd, auto hebben we al, we moeten alleen inpakken en vertrekken.
Super-gemakkelijk !:wereld:
Groetjes
Sopirla>>>

5 weken op reis, dat lijkt me echt geweldig! Maar voorlopig zit dat er helaas nog niet in.

Praag, daar ben ik één dag geweest, was veel te kort. Wat een prachtige stad is dat! Ik wil er zeker nog eens naar terug, mede doordat de Karelsbrug in de steigers stond ten tijde van mijn bezoek…

Groetjes, ReisFannetje:dag:

En, als we terug komen, kiezen we de volgende bestemming en dan kan Sopirla beginnen met haar “werk”
Voor 22.05.2012 de reis zit zo in elkaar: half Duitsland op een saaie “autobahn”, dan Praag (5 dagen), Tsjechië bezoeken, Slovakije, een klein hoek van Hongarije (ik moet in Tokaj zijn, omdat daar maken ze een van de beste wijnen ter wereld) en Roemenië, met alle aspekten: familiebezoek, materiaal vergaren voor de “forum” en dan, op weg naar huis, een bezoek aan mijn beste vriendin, Flensa, de “Hongarije Forum beheerster” en dan is het gedaan…de volgende, a.s.j !
Zo zit het op dit moment…
Groetjes
Sopirla>>>

Klinkt als een erg mooie reis (op de Autobahn na dan)! Veel reisplezier!

yeah, de “autobahn”…goed gemaakt maar verdomd gevaarlijk (vooral 's nachts) maar we zullen een heel weg verder zijn tegen de avond; als mijn echtgenoot (hartpatiënt ) is moe, dan stoppen we en we gaan ergens slapen.
Ik kan niet meer wachten om te vertrekken ! Ik heb een mooie reis uitgestippeld, met mooie plaatsen omdat mijn echtgenoot zijn passie is foto’s trekken.
Groetjes
Sopirla:zon02:

Langere tijd weg gaan is leuk, maar helaas kan ik maar een keer per jaar meer dan 5 weken weg. Ik ga dus ook voor kortere tijd op reis, dit jaar bijvoorbeeld 2 weken met kerst naar Egypte, en nog wat tripjes tussendoor. Die tripjes tussendoor kunnen gewoon in NL zijn, lekker een weekend Zeeland, of een stedentrip naar Istanbul ofzo.

Ja, Jenny, ik ben 1 van de “gelukkige” die 365 dagen per jaar op vakantie gaan. Neen, ik ben niet rijk, maar ik ben niet meer toegelaten om te werken; afscheid nemen van mijn laatste werkplaats, heeft me 2 weken huilen opgeleverd en ik rouw nog…:crybaby:

door er te gaan wonen.

Het gaat niet op een luchthaven te wonen; ik moet nog niet aan het denken; de luchthaven politie is direct daar…in een sci-fi, misschien wel.
Groetjes
Sopirla>>>

Ik werk al jarenlang in de reiswereld, reis dus zelf ook aardig wat en ben gek van heel veel landen, hoewel Thailand en Laos mijn grote favorieten zijn. De boekenkast thuis in Nederland stond ook vol met reisboeken en souvenirs uit de landen die ik bezocht heb. Omdat ik zo gek was van Thailand ben ik zelf maar voor de lol een eigen website begonnen.
En om de droom helemaal compleet te maken ben ik een aantal maanden terug verhuisd naar Bangkok om hier voor een reisorganisatie te gaan werken en reizen samen te stellen voor mensen, vooral Nederlanders, die naar Thailand op vakantie gaan. Mijn werk is dus tegelijkertijd m’n hobby en grote passie :smiley:

Om te zwijgen over alle tijdschriften die binnen komen: “Columbus” (geabonnerd van de eerste nummer tot heden), Genieten, "National Geographic Traveller ) van hun heb ik ook een diploma gekregen), “Grande”, “Merian Travel”, “Lonely Planet”“Geo” en “Grandes Reportages” - allemaal abonnementen -(beide Franstalig) en ik hoop dat ik niets vergeten ben; hoeveel e-mails binnenkomen, ik weet het niet (VS, VK, RO, NL, BE); in dit huis, we eten alleen reizen !

Wow, prachtig als je van je hobby je beroep kunt maken! Ik zit er over te denken ook nog eens naar Thailand of Laos te gaan. Hoe zou jij mij over halen om deze landen eens te bezoeken??

Ik ben er gaan wonen. Vervolgens kammen we met intervallen (ruim) de omgeving uit. Veel gelezen over het land (internet en papier) begin de taal eingzinds onder de knie te krijgen. Volg veel forums en nieuws. En heb ons huizenkoop en verblijf verhaal op een privé site op internet gezet.

Ik slaap en sta op met Thailand,heel mijn slaapkamer is ingericht met allerlei souverniers van dit schitterend land.
Mijn pc is ook aangepast aan Thailand,elke morgend krijg ik informatie over het reilen en zeilen in Thailand.
Ikzelf kom al meer dan 31jaar naar dit wonderbaarlijke land,het heeft eerlijk gezegd voor mij niet veel geheimen meer.

Men mag me blinddoeken in Chiangmai,zal zeker mijne weg niet kwijtspelen!