Hoe reis jij het liefst door Australië?

Australië is nogal groot en dus erg geschikt om in rond te trekken. Welk vervoermiddel gebruik jij daarvoor het liefst? Reis je met de camper door Australië of toch liever met het vliegtuig? Staat jouw favoriete vervoersmiddel er niet tussen? Geef dan als reactie hieronder aan welk vervoermiddel jouw voorkeur dan wel heeft.

Stem hierboven in de peiling en licht je mening eventueel toe!

Met de trein! East Coast Discovery Pass via Incento
Super relaxt lijkt me dat!

Ik verkies de bus boven het vliegtuig, maar heb met beiden gereisd in Australie. Ik vind het heerlijk om met de bus door verschillende landschappen te rijden, want je ziet tenminste nog iets van datgene je overslaat. Trein en metro hebben we alleen voor uitstapjes vanuit de steden gebruikt.

Australie is een heel mooi land om naar toe te reizen!Zou er ooit is naar toe willen gaan,maar zoals je misschien weet Yvonne,ben ik erg verknocht aan…!Heb maar 2 maanden verlof,maar later als ik op pensioen ga,staat het op mijn lijstje,zeker weten!gegroet:georgessiam.

Wij gaan al jaren naar Australie en trekken dan het liefs door de outback. Nu 2010 gaan we via Perth,hollandt rack,gunbarrel naar alice en dan naar Cape York voor de tip of de top…

Het liefst met een 4x4 camper. Binnenkort zijn we in West-Australië: van 9 tot 17 februari. We rijden dan met een 4x4 Wicked Camper van Exmouth naar Perth. We slapen niet in de camper maar in vakantieparken en privé villa’s. (via plaatselijke visitorscenters geregeld)

Hallo,

Ik het liefste met een auto en dan lekker stoppen bij moteltjes in kleine plaatsjes. Ik heb ook ervaring met een camper dan nooit meer omdat je totaal niet mobiel meer bent. Wij hadden een camper van Britz van 7 meter en als je ergens parkeert dan stak je altijd uit. Verder hebben we vaak meegemaakt dat campings vol zaten en dan konden we niet aan het stroom waardoor je gewoon in de kou moest slapen. Deze ervaring was in Tasmanie. Dit 2 weken gedaan en daarna weer met liefde de camper ingeleverd. Geef mij maar een auto en motels bevalt me prima. Ik ben niet van de camping en kamperen. Dus vandaar de keuze auto.

Alles met de auto. De enige binnenlandse vlucht was naar Tasmania. Logisch…

Met de auto en motelletjes! Heerlijk vrij en ook nog comfortabel. Goede bedden die voor je worden opgemaakt, schone en vooral ruime kamers en altijd genoeg keuze uit een aantal motels die vrijwel altijd heel gunstig in het centrum van een gezellig stadje of dorpje liggen of daarbuiten als je dat wilt. En ook nog (veel) goedkoper dan een kamper!

Je bericht is gemarkeerd door de community en is tijdelijk verborgen.

Gejo, moet je die motels reserveren in juli/augustus? Moet je ze met een lantaarntje zoeken of kom je er genoeg tegen? En nog een vraag, wat kost het zo ongeveer?
Groetjes,
Stans

Hallo,

In elk klein dorpje waar je maar stopt vind je zo 5 motels. Ik heb zelf daar roadtrips gedaan en het was nooit een probleem om een slaapplek te vinden in Australie. Je struikelt daar letterlijk over de hotels en motels. Zelfs dus in de hele kleine dorpjes waar je ongeveer alleen een bakker, slager en een supermarktje kunt vinden.

en de prijzen voor een overnachting?

Hallo,

Ja wij verbleven altijd in redelijk goeie motels en betaalde daar ongeveer tussen 110 en 140 AUD per nacht dit is voor 2 personen. Toen lag de dollar erg gunstig namelijk 2 AU dollar voor 1 euro.

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon9.gif

Let op de nieuwe koers is 1.5 dollar voor 1 euro!!!Dus onze vakantie’s zijn wat duurder geworden.

Wij zaten ook op ongeveer de prijs die Moira noemt, maar het kan ook goedkoper. Wij vonden het ook leuk af en toe in zo’n pub met kamers te zitten.

en over welke prijzen heb je het dan? Een luxe kamer is natuurlijk fijn maar als je ergens maar 1x slaapt vind ik het belangrijker dat het bed schoon is dan dat er allemaal extraatjes zijn.

Ik was even weg van dit forum, maar er zijn inmiddels al een aantal goede antwoorden gegeven. Wij zijn afgelopen juli/augustus naar Nieuw-Zeeland geweest en er waren hotelkamers te over. Het was daar winter en meestal konden we zelf een van de kamers uitkiezen. Als het halfvol was, dan was het al veel. De prijzen daar waren gemiddeld iets meer dan NZ$ 100,- (€ 50,-) per ruime 2 persoonskamer (studio of soms 2-kamers) met keuken, TV, Internet aansluiting en veelal bubbelbad.

Wij vonden het overigens geweldig in de winter en zouden de volgende keer zeker weer rond die tijd gaan.

Dit zijn natuurlijk geen Australische maar Nieuw-Zeelandse ervaringen. Maar ik ben ervan overtuigd dat ook in Australië reserveren niet nodig is en dat het (veel) goedkoper en comfortabeler is dan een camper. Bovendien zijn de liggingen van Motels doorgaans in het centrum beter dan de campings buiten de stad en kun en mag je de huurauto overal in de stad parkeren wat met een camper niet altijd zo is.

Ook in US en in Canada hebben we ervaringen, maar dan in de zomer (hoogseizoen) en ook daar was reserveren nooit echt nodig.

We hebben tegenwoordig de gewoonte om een netbook (laptopje) mee te nemen en de avond tevoren op de comfortabele kamer van het motel even op Google Earth te kijken wat we de volgende dag willen reizen en dan meteen ook een of meerdere motels op dit Google Earth te kiezen waar we heen willen. Je kunt dan goed de ligging van de motels zien. En we kijken meestal ook even naar de recensies op www.tripadvisor.com en die blijken behoorlijk te kloppen. We schrijven de adressen van de goede op en met de” TomTom” rijden we dan langs en als het bevalt, dan nemen we een kamer. Een kind kan de was doen!

Je kunt het reizen per camper niet vergelijken met het reizen per auto. Elk heeft zo z’n voordelen en nadelen, maar het gaat ons om het vrije gevoel en wij hebben ons huis gewoon bij ons. Omdat wij veel in de outback zitten zetten we bij gebrek aan een camping de camper gewoon langs de kant van de track!
Wij hebben nog nooit problemen gehad met het parkeren van onze camper, of het nu een 4wd was of een jongen van 7 meter! Altijd plek voor ons!

Hallo,

Je kunt de auto en camper zeker niet vergelijken. Zijn 2 heel verschillende dingen inderdaad. Ik vind de camper gewoon een drama maar dat is ook persoonlijk. Vrienden van ons vinden het wel heel geweldig. De prijzen waar ik over praat zijn gewoon kamers met een 2 persoonsbed en het enige extra wat we hadden was 1 zeepje en handdoeken hihihi.
Verder geen eens een ontbijt. Australie is nou eenmaal niet goedkoop. In Nieuw zeeland betalen wij gemiddeld zo’n 60 a 80 euro per nacht. De AU dollar is nu inderdaad 1.55 voor 1 euro. Het is vreselijk en dat in 1 jaar.