Hoe puber van 15 motiveren voor Thailand?

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum, maar wil erg graag van jullie kennis en ervaring gebruik maken. Had plannen om met de kerstvakantie naar Thailand te gaan, maar tickets zijn me te duur.

Heb nu bedacht om volgende zomer (4 weken in juli-augustus 2010) te gaan met mijn partner, zoon van 11 (tegen die tijd 12) en dochter van 15.
Echter, mijn dochter ziet een vakantie naar Thailand helemaal niet zitten:

  • Het is te ver
  • Het is te warm
  • Ze is te lang weg van haar vriendinnen
  • Ze houdt niet van Thais eten

Nu wil ik haar niet 4 weken in Nederland laten, want volgens mij kan het ontzettend leuk zijn in Thailand. Zeker als ik jullie verhalen allemaal zo lees.
We zijn niet van plan om hele spannende dingen te gaan doen, maar willen beginnen met paar daagjes Bangkok, dan bijv. naar Chiang Mai en dan langzamerhand richting een aardig eiland (Koh Chang of Ko Lanta bv).

Kortom:
Wie heeft tips om een meisje van 15 te motiveren mee met haar ouders naar Thailand te gaan?

Groetjes,

:dag:

Tjaaa???Nu moet ik toch eens krabben achter mijn oren??ff nadenken,Dierentuinen,op een olifant zitten, een leuk filmpje gaan kijken met de kinderen bij slecht weer(regen)sommige dierentuinen hebben speciale animatie voor kinderen(in bangkok weet ik dat er een show met clowns en olifanten zijn)over het Thais eten: geen probleem,je hebt ook europese restaurants.gegroet:georgessiam.

Nu is het natuurlijk moeilijk in te schatten hoe koppig je puber is voor een buitenstaander dat weet jezelf het beste, neem ik aan.

Als het om het eten gaat is er McDonald,BurgerKing,KFC,Pizzacompany en alles wat je maar kan bedenken, dus niet alleen Thais eten dat was probleem 1 lijkt me.
Als haar vriendinen weg gaan is zij toch ook alleen probleem 2.
Australie is verder probleem 3.
Te warm overal zijn airco’s soms zelfs zo koud dat je een jas aan wilt trekken probleem 4.

Bangkok stikt v/d leuke winkels/shoppingmalls waar je allerlei mooie leuke dingen kan kopen voor weinig al dan niet nep.

Thailand is top.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, Succes :zon02:.

Laat haar maar kennismaken met Kao San Road, dan kan ze het jaar erop gaan Backpacken( voor weinig geld!) met vriendinnen! Naar de Full moon party op Koh Phangan ( of ze moet niet van feesten houden) Shoppen in Bangkok ( of ze moet een hekel aan winkelen hebben?)
Heerlijk in een Hangmat op een prachtig tropisch strandje liggen ( of ze met nietvan zonnen houden?? ) Z weet niet wat ze mist!!

Thailand is echt geweldig!

Hallo,

Allereerst welkom op het Thailand-forum ! Hopelijk kan je hier veel nuttige info vinden.

Goed, hier een paar redenen voor een puber van 15 om mee te gaan naar Thailand:[ol]
[li]Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die in Thailand is geweest en het niet leuk vond.[/li][li]Thailand is niet alleen Thais eten zoals de anderen ook al aangeven. En heeft je dochter nu al zoveel ervaring met Thais eten dat ze helemaal niks lust ? Thais eten in Nederland smaakt toch altijd anders dan Thais eten in Thailand. McDonalds, KFC, Burger King, Pizza Hut zijn daarnaast in elke toeristenplaats te vinden.[/li][li]In Bangkok hoeft ook iemand van 15 zich niet te vervelen. Zo zou je bijvoorbeeld een fietstocht door Bangkok kunnen doen. Wie van haar vriendinnen kan zeggen dat ze door zo’n wereldstad gefietst heeft ? Je zou de snakefarm kunnen bezoeken waar ze kunnen zien hoe de slangen gemolken worden en waar ze met slangen op de foto kunnen (wellicht wat minder geslaagd als ze slangen eng vindt :)). Misschien vind ze vissen leuker, dan kan je naar Siam Ocean World. 's Avonds een dinnercruise met Loy Nava, op een omgebouwde ‘rijstboot’ over de Chao Phraya rivier, de grootste en belangrijkste rivier van Bangkok, waarbij je een prachtig uitzicht hebt op de verlichte tempels.[/li][li]Wat jongeren ook vaak leuk vinden is een verblijf midden in de natuur in de River Kwai Jungle Rafts, waar je met een boot naar toe wordt gebracht. In de omgeving van Kanchanaburi vind je ook de Tiger Temple waar je naast de tijgers op de foto kan.[/li][li]Warm, tsja, in Griekenland of Spanje kan het ook verschrikkelijk warm zijn. En wat is er beter als het zo warm is, om een duik te nemen in een prachtige zee (oke, oke, het water is ook warm) waar je vaak ook nog eens uitstekend kan snorkelen. En Thailand heeft nu eenmaal de meest fantastische stranden…Bloemendaal, Zandvoort of Scheveningen zijn er echt HE-LE-MAAL niks bij…[/li][li]In Thailand zitten erg veel internetshops en internetten is spotgoedkoop. Zo kan ze msn-en/hyven met haar vriendinnen en mist ze hen misschien toch wat minder :).[/li][li]Chiang Mai ? Bezoek bijvoorbeeld het Elephant Nature Park waar veel olifanten na jaren hard te hebben moeten werken, nu gelukkig een goed leven leiden. De Nederlandse vrijwilligster Antoinette van de Water heeft het boek ‘Thaise olifanten van de straat’ geschreven, als ze dit van tevoren in Nederland leest, gaat het misschien meer leven bij haar. Chiang Mai heeft ook een leuke nightmarket waar veel leuke souvenirs en goedkope kleding gekocht kan worden, kan ze gelijk haar afdingkunsten laten zien… Misschien vindt ze Flight of the Gibbon leuk (canopy adventure), tussen de bomen door. Nog meer dieren kan je zien tijdens de Chiang Mai Night Safari.[/li][/ol]Je zou ook eens op de website van Green Wood Travel (Nederlands management) kunnen kijken, een goede reisorganisatie die vele leuke excursies aanbiedt.

Misschien op een koude, regenachtige herfstavond een dvd’tje huren over Thailand, kan ze alvast een beetje zien wat er allemaal te doen is en misschien komt ze dan wel een beetje in de ‘mood’.

Maar ja, misschien is het toch wel beter om jullie dochter thuis te laten… Thailand is namelijk verslavend, als ze er eenmaal geweest is, wil ze het jaar daarop weer terug :wink:

Succes met de motivatie van je dochter ! Moet lukken toch ?!

Kleine aanvulling: Full Moon Party…hmmm…ben er zelf aantal jaar geleden geweest en ik weet niet of dat nou wel zo geschikt is voor een meisje van 15…

welkom op dit forum
15 jaar en nu al weten dat Thailand niks is kijkt me erg voorbarig er is zoveel te doen in Thailand .
Misschien helpt het haar om kennis temaken met deze site en laat haar zelf ideeen op doen.
En helemaal niks lekker vinden van de thaise keuken lijkt mij ook sterk in Amsterdam zijn een aantal Thaise restaurantjes waar je van alles uit kunt proberen .Er zijn zeker veel alternatieven in Thailand er is zelfs Brood en kaas verkrijgbaar. en vele westerse restaurants
En als ze dan nog niet wilt en de hele vakantie blijft mokke dat is ook niet goed voor de sfeer.
Succes met het bedenken van een oplossing:THAILAND::cambodia:
Ps er zijn ook mooie Thaise jongens

Onze dochter was 17 voor de eerste keer en wat haar aansprak was de spotgoedkope kledij ,de luxe hotels ,juweeltjes ed.
Natuurlijk wou ze Thailand bezoeken en zijn wij alledrie gek op asiatisch eten van 's morgens tot 's avonds !
Ze mocht van mij niets kopen in de Belgische solden ( wij gaan enkel in juli ) maar in Thailand liet ik ze begaan!

toytoy

Wow, wat een leuke tips krijg ik van jullie!

Vooral de opmerking van Davenuman “Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die in Thailand is geweest en het niet leuk vond.” vond ik erg goed. En de mogelijkheid om goedkoop te internetten om zo contact te houden met haar vriendinnen lijkt me ook een slimme zet.
Ik heb nog niet alle links bekeken, maar dingen als snorkelen, een (avond)boottocht maken, shoppen, lijken me wel leuk voor haar.
Ik wil gewoon heel graag dat zij het ook naar haar zin heeft. We gaan echt niet om haar te plagen, maar ik snap eigenlijk nog steeds niet dat ze alleen maar negatief kan doen over een vakantie naar Thailand. Dat zal dan wel met die leeftijd te maken hebben.

Naar de mogelijkheden van Greenwood Travel had ik idd ook al gekeken, staan erg veel mogelijkheden op hun website. Daarnaast heb ik een collega gehoord over Viengtravel, dat zou ook een NL vestiging hebben in zowel BKK als ChiangMai.

Ik hoop ook dat ik een keer van haar vriendinnen positieve geluiden hoor over een verre reis, misschien maakt dat meer indruk op haar dan wanneer het van mij komt :tssk:

Mijn dochter is daarnaast fan van allerlei Disney-sterren, zoals Miley Cyrus, Jonas Brothers, Demi Lovato and Vanessa Hudgens. Dus als ik iets kan vinden wat er op wijst dat deze sterren Thailand fantastisch vinden, dan zit ik misschien ook in de goeie richting. Of misschien zijn er veel t-shirts te koop met afbeeldingen van deze ‘sterren’.

In elk geval alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Laat zeker nog een keer weten of ze inmiddels “om” is.

Groetjes,
:chin:

Ikzelf was 19jaar toen ik voor de eerst keer naar Thailand ging,was ook bang van het "onwetende"ander cultuur,andere mensen een lange vliegreis.En zoals Dave heeft geschreven mogelijken zat in Bangkok om je dochter op een prima manier kennis te laten maken met het "magische Thailand"gegroet:georgessiam.

Pfoe, ik zou willen dat mijn ouders mij op 15 jarige leeftijd op zulke vakanties mee hadden genomen! Ik ben zelf op 20 jarige leeftijd naar Thailand geweest en heb verder ook niks te klagen over de vakanties vroeger met mijn ouders. Het zal wel aan de leeftijd liggen maar ik denk dat ze zich niet beseft in watvoor luxe positie ze zit dat ze met haar ouders mee mag naar zo’n mooi land.
Goede tips zijn wel al gegeven. Misschien is het een idee om haar zelf wat in het land te laten verdiepen zodat ze uit kan zoeken wat haar leuk lijkt om te doen? Ik hoop dat ze tegen die tijd bij gedraaid is en het een super vakantie voor haar en jullie wordt met herinneringen om nooit te vergeten!

Of misschien zijn er veel t-shirts te koop met afbeeldingen van deze ‘sterren’.

Neem haar een dagje mee uit shoppen in BKK, op de Pratunam-Market
zijn veel van dit soort T-shirts te koop voor 2 euro- 2 euro 50. 120 Baht.
Daarna neem je haar mee naar Platinum Center (er tegenover) , als ze een beetje eigen smaak heeft, zit ze gebeiteld: Hier showen de hipste ontwerp(st)ers van Bangkok hun nieuwste dingen.

Michelle, helemaal met je eens ! Ik had ook zeker gewild dat mijn ouders me mee hadden gevraagd naar Thailand op 15-jarige leeftijd !

Maar ja, 15 jaar, dus idd best moeilijke leeftijd. Ik zou haar gewoon meenemen…weet bijna zeker dat ze, als ze een paar jaar ouder is, blij is dat ze is meegeweest en met een goed gevoel terugkijkt op die fantastische vakantie in Thailand !!

2 Jaar geleden waren mijn zoons 13 en 15 en vorig jaar dus 14 en 16. Zij vonden het beiden superreizen.
Alles was leuk, de natuur, Bangkok (shoppen!) lekker zwemmen, slapen in een hutje aan het strand, het eten wat ook westers kan maar de boys vonden thais veel lekkerder!
Af en toe ga je een internet cafeetje binnen, soms laat je ze haha thaise tv kijken, vonden ze heel erg gaaf:confused:

Kortom, ik heb in mijn eentje met 2 (thuis best lastige pubers) 2 jaar een maand door Thailand gereisd en het was vooral erg leuk!
O ja op lokale markten ook altijd wat leuks laten kopen en vooral het kind voorstellen doen, zullen we naar Khao Sok np gaan en willen jullie met de bus of trein.
Zo werd dit echt een reis van ons allemaal met hele leuke dingen, zoals mijn oudste zoon die houd van vissen, gingen we met een local een vistrip maken, echt heel erg gaaf.
Voor je dochter is een spa mss een goed idee?
Gaat wel lukken hoor, Thailand is echt fantastish!

Ow ja, alle pubers die hier vakantie foto’s kijken zij helemaal jaloers, ook de meiden!

De meeste tips & motivaties zijn al genoemd inderdaad.

Ikzelf ben op mijn 13 of 14de voor het eerst met mijn ouders naar Thailand geweest, ik was toen ziek (ziekte van pfeiffer) en ondanks dat ik meestal erg moe ben geweest en sommige delen niet meer kan herinneren van de reis weet ik nog wel dat ik echt een súper vakantie heb gehad!
Vorig jaar had ik in verband met examens een extra lange vakantie en had mijn ouders gevraagd of ik weer terug mocht naar Thailand, wat mocht zolang ik het zelf betaalde… Ze hadden niet verwacht dat ik dit ook echt zou doen, maar ik heb het gedaan en ben 2 hele maanden weg geweest! Toen ik vertrok (ik was toen 16), voelde ik me wel eventjes alleen toen ik de douane doorliep maar ben voorderest nooit alleen geweest, heb zo ontzettend veel mensen ontmoet! Alleen het probleem was… dat zelfs míjn 9 weken veel te snel omvlogen!! Dit kun je eventueel ook nog als motief geven; dat jullie 4 weken waarschijnlijk (té) snel voorbij zullen gaan, en je voor het weet weer thuis zult zijn

Succes in ieder geval, na al deze reacties ben ik ervan overtuigd dat je haar over zult kunnen halen.

Als ze dit verhaal aan haar dochter laat lezen is er voor mij geen twijfel meer mogelijk dan dat ze zal gaan, top Thomas.

Onze dochter kon ook enorm genieten van de massage!
Geef ons misschien tips wat uw dochter van een vakantie verwacht dan kunnen wij( leden van het forum ) daarop inspelen om uw tips te geven .
Wij hebben nu reeds geboekt voor 2010 ( juli ) en onze dochter is jaloers dat ze niet mee kan, ja op de universiteit weet je nooit ( herexamen ).
Onze droom was om ooit eens naar Thailand te gaan ( en dan punt en gedaan ) maar nu gaan we reeds voor de vierde maal. Wij zijn geen kenners maar beginners !! Geef jezelf ook een kans om te gaan want later gaan de kinderen hun eigen weg ! succes !

MVG

Ik vind het echt heel erg leuk dat jullie zo mee willen denken!

Hans2007: de tip om naar goedkope t-shirts te kijken op Pratunam Market heb ik genoteerd!
Inge62: haar op lokale markten wat laten kopen en haar zelf voorstellen te laten doen wat te gaan doen, lijkt me ook slim.
Massiv: met de ziekte van Pfeiffer toch naar Thailand en daar ook nog van kunnen genieten. Ik ben benieuwd wat mijn dochter daar van vindt?
Liu: laten genieten van massage -> dat lijkt me ook een goeie tip: ze zit niet altijd zo lekker in haar vel (hoofdpijn), dus dat zou misschien kunnen helpen.

Ik vind het moeilijk om te vertellen wat mijn dochter van een vakantie verwacht, want daar is ze zelf niet zo duidelijk over. Als ze maar kan uitslapen, rustig aan kan doen, geen bergen hoeft te beklimmen (we waren afgelopen zomer in Oostenrijk) of andere dingen hoeft te doen die “hoog” zijn (ze heeft hoogtevrees) en het niet te warm is.
Maar wat is niet te warm?
Ik ben zelf nog nooit in Azie geweest, dus ik kan haar niet uit eigen ervaring vertellen hoe ‘anders’ de warmte is.
Specifieke hobbies heeft ze niet, dus daar kan ik ook weinig mee.

Ik zou graag zien dat ze zich een beetje zou verdiepen in de mogelijkheden van een vakantie in Thailand, maar dat wil ze nou juist helemaal niet. En als je ergens niets van weet, dan kun je het ook niet leuk vinden (is waarschijnlijk haar gedachte!)
Daarom ben ik zelf juist aan het lezen in bijv. reisgidsen over Thailand (ik heb er 1 van de ANWB en 1 van Capitool) en aan het rondkijken op Internet!
Welke andere boeken (tijdschriften, websites) zouden jullie aanraden die een goed beeld geven van wat er te doen/beleven/zien is in Thailand? Er is namelijk zoveel!

reisboeken:lonelyplanet en de reeks van trotter!! websites: www.sawadee.com www.thailand.nl.vg www.travelmarker.nl http://www.thailandreisgids.nl gegroet:georgessiam.

swadee krap hallo,
Een idee ga eens naar het Thailand festival in Rijswijk het word gehouden 24 en 25 oktober kunt u misschien samen met u dochter in stemming komen .
Als het dan nog niet wil lukken u dochter te overtuigen sterkte dan met u beslissing.
Groetjes Fransjes
ps ik kan me echt niet voorstellen dat ze dan nog niet wilt!
succes

Beste,

Het enige wat ik je nog kan meegeven omtrent de warmte:
De temperatuur zal overdag zo rond de 30 tot 33 graden zijn,door de luchtvochtigheid in die periode dat jullie gaan kan het wat warmer aanvoelen dan dat het in werkelijkheid is. Er zal ook meer kans op regen(soms uurtje p/d) en bewolking zijn. Thailand is een groot land dus hangt het er ook vanaf waar je verblijft Chiang mai, of de wat zuidelijke eilanden, of er tussen omgeving Bangkok of weer meer richting het oosten(maar daar zullen jullie niet vertoefen).

Hier onder een link wie je zal voeren door wat bezienswaardigheden in Thailand waaronder Tempels,stranden etc.

http://www.panorama-thailand.com/

Ik heb zelf een dochter van 14 welke ook niet echt van de warmte houdt, maar vind Thailand tot nu toe geweldig, ik weet niet wat het volgend jaar gaat worden zodra ze dan ook 15 is, indien mogelijk kom ik dan bij jou vragen hoe het gegaan is :).Of neemt ze gewoon een vriendinnetje mee.
Succes.