…en toen werd mijn dochter 15 en je raad het al; ze had aangegeven dat dit de laatste keer was dat ze meeging. Puberaal gedrag kan je (dure) vakantie lelijk vergallen. Dit jaar zijn we zonder dochter gegaan en dat is ook wel leuk. Het is ons zo goed bevallen, dat we binnenkort weer met z’n tweetjes afreizen… en geloof het of niet, mijn dochter komt ons de laatste week opzoeken met haar vriendje.
Kinderen zijn hun eigen eigenwijze mening toegedaan, maar alles komt wel op z’n pootjes terecht.
Eigenlijk al meegemaakt met de oudste van 23(alweer vergeten).Reist tegenwoordig de halve wereld in het rond , en niet te vergeten met mezelf rond die leeftijd, komt allemaal goed.
Ik denk dat ze nu gewoon, omdat ze aan het puberen is, alles stom vind.
Als ze er eenmaal is vind ze het heus wel leuk… Maja pubers vinden vooraf alles stom…
Ik denk dat “waarom” in dit topic al uitvoerig is beschreven.
Wat het beste is om te doen, is denk ik je eigen gevoel volgen.
Onze eerste keer (kids waren toen 13 & 15) hadden we alles van te voren geregeld omdat dit ons gewoon een geruster gevoel gaf. Je bent al in een vreemd land dus let je al meer op en dan ook nog eens een hotel zoeken…
Als ik het over mocht doen zou ik het precies hetzelfde doen.
Bangkok en Chiang-mai is zeker een aanrader. Qua strand is het een beetje afhankelijk wat je wilt. Als je transfers over land wilt kun je richting Hua-hin of Cha-am, welke ik beide nogal oubollig en saai vond. Of richting de dames van lichte zeden in Jomtien en Pattaya waar het altijd gezellig is, maar deze mening deelt niet iedereen.