Hoe oud was je toen je voor het eerst vloog?

hallo,
mijn leeftijd was toen 21 jaar en mijn eerste vlucht was naar
San Francisco
Groetjes Ruud

Ik was net 16. We gingen toen met de hele familie naar Spanje; Fuengirola.

Hallo,

Ik was 10, denk ik, en ging met de klas skiën in oostenrijk. ik vond er toen niks aan.

Maar volgende zomer vertrek ik naar Djerba en besef ik wat beter wat er allemaal kan gebeuren…(9/11 en zo brengen een mens wel wat meer bewustzijn bij). K weet nog niet hoe ik zal reageren.

Ben altijd met de auto op reis geweest, beide voeten (of wielen) op de grond

Ik was geloof ik 4 toen ik voor het eerst vloog.We gingen toen naar Tunesie.Mijn dochtertje was 8 weken toen ze voor het eerst naar Turkije mee ging en mijn zoontje vloog voor het eerst toen hij 7 weken oud was.Zijn dus in hun korte leventje (5 jr en 3,5 jr) al heel wat keertjes naar Turkije (Alanya) geweest.Mijn dochterje 7 keer en 1 keer naar Sri Lanka en mijn zoontje 5 keer.Hoevaak ik inmiddels in het vliegtuig heb gezeten weet ik niet meer.

Gr Peggy

Hoi,

Ik was 26 toen in voor het eerst vloog. Het was de bedoeling dat we naar Zuid Afrika zouden gaan, maar ik had nog nooit gevlogen. Toen zij iemand van mijn werk: ik heb eeb vliegbrevet dus je kunt wel een keer mee. Mijn eerste vlucht was dus in een twee persoons vliegtuigje. Geweldig. Iedereen zij tegen mij; je durft niet te vliegen, maar stapt wel daar in. Uiteindelijk hebben we daar hartelijk om moeten lachen. Ik vlieg nu erg graag en hoe langer hoe beter. Ik geniet van het daar boven zijn, het heeft iets magisch. Dus als ik nu met vakantie ga dan is het eigenlijk altijd met het vliegtuig.

Groetjes Xenomania

Ik was 20 (in 1977) vloog voor het eerst met een sportvliegtuigje mee van Schiphol-oost naar Lelystad(niet geland) vv. Bij terugkomst heeft de piloot 2X een overshoot moeten maken, omdat de wind verkeerd onder de vleugels kwam. De derde keer is de landing dan toch gelukt. Sindsdien vlieg ik alleen nog maar widebodies richting Thailand; met widebodies gaat je maag wat minder aan de wandel dan in zo’n vliegtuigje.:unibrow:

Groet,
Joe

Wij waren…

MAnuela - 22 naar Tunesië (ik ben nu 37 en heb ongeveer 10 keer
gevlogen)

REné - 18…in militaire dienst in Seedorf in een heel klein vliegtuigje…
en heel erg misselijk…(ik ben nu 44 en heb ongeveer 30
keer gevlogen)

DAve - 3 naar Lesbos in Griekenland. Ik ben nu 6 jaar en over 5 weken
ga ik voor de 4e keer vliegen (na Griekenland nu voor de 3e
keer Turkije)

ROy - 10 maanden ook naar Lesbos in Griekenland. Ik ben nu 4 jaar
en over 5 weken ga ik voor de 4e keer vliegen (na Griekenland
nu voor de 3e keer Turkije)

10 jaar naar Tanzania…

23, naar New York

Een jaar of 10, naar Portugal. Met een overstap in Lissabon…ik dacht dat ik ging sterven van verveling.

8 jaar, in de jaren 70, en meteen als Unaccompanied Monir. Ik mocht toen van Schiphol naar Le Bourget (Parijs). Dat laatste vliegveld is nu een museum :slight_smile:

Het vliegtuigtype was DC-8 of DC-9, één van die twee, met KLM.

23 was ik volgens mij en met de toen nog bestaande Air Holland naar, hoe kan het anders, Gambia! :smiley:

Een jaar of 16, voor het eerst alleen zelfstandig op reis naar Spanje. Volgens mij ook met Air-Holland.

Ik was 6maanden oud met mijn ouders naar Indonesie Jakarta waar mijn vader ging werken voor de KLM
We vlogen met de nodige tussen stop landingen.
Eerste stop Geneve,tweede stop met overnachting Karachie,daarnaBangkok met weer een overnachting en dan door naar Jakarta.
Zo staat het in mn foto album gekker kan ik het niet maken maar het is dan ook 57 jaar geleden.
En als ik de verhalen goed kan herinneren vlogen we met een super constalation van natuurlijk KLM
En omdat we goedkoop vlogen bij KLM heb ik best vaak gevlogen.
MiekeJordan>>>

Ik was 24 jaar dat ik voor het eerst vloog; ik ging mijn zus bezoeken die in Nice woonde.

1. We gingen voor mijn vaders werk in Zuid Afrika wonen. Voor een jaar.
    SAL 747 :slight_smile: Nog altijd mijn favo vliegtuig :slight_smile: (Suid Afrikaanse Lugdiens)
    We mochten niet over Afrikaanse landen vliegen wegens de apartheid en vlogen via SAL, een eilandje ergens voor de kust van West Afrika. Met SAL, via SAL. ± 22 uur duurde de reis.

.
Mijn kids waren veel kleiner toen ze voort eerst vlogen, sterker nog, toen Martijn voor’t eerst vloog (naar Tanzania) was hij 7 en wist hij al dat hij piloot ging worden :slight_smile:

(zie Namibie link hieronder)

Ik was 2 toen ik voor het eerst vloog.
Ik was met mn ouders met een bevriend stel en hun even oude zoontje met de auto naar Spanje gegaan en na een paar degen kreeg mijn vader ruzie met de man van het andere stel en toen zijn we met het vliegtuig terug naar NL gevlogen hahah.
Maar mijn eerste echte vliegvakantie was toen ik 9 was. Naar Californië.

Het begon allemaal met onze reis naar Indonesië , ik was toen 24 en wou de wereld zien :wereld:

Ik was 14 in een rondvlucht boven amsterdam

Ik ben ook geadopteerd, ben in Nederland geboren in 1993 maar pas in 1995 Nederlander geworden.
In juni 1996 heb ik als bijna 3 jarige voor het eerst naar Faro gevlogen, volgens mij met MartinAir.