Hoe oud was je toen je voor het eerst vloog?

Ik was 17 jaar oud en vloog voor het eerst naar Engeland met B.A.F. (British Air Ferry), die niet meer bestaat van Rotterdam Zestienhoven naar Southend on Sea. Daarna vloog ik regelmatig naar Southend on Sea voor lange weekends en vakantie aldaar.

ik was 23 jaar, naar Indonesie (meteen goed beginnen).

Ik was 20 en vloog voor het eerst naar Turkije toe voor 14 dagen vakantie in Alanya.

Ik kan het me niet eens meer herinneren, de eerste keer in een vliegtug. Zal 1 of 2 zijn geweest.

Hallo,

Ik was nog net geen 11 toen ik met mijn vader een rondvlucht boven Praag maakte.
Wat betreft een reis: op m’n 16e of 17e een schoolreis naar Dublin.

Nooit geen vliegangst gehad?

Hoe was je eerste vliegervaring verlopen Katrien,geen klamme handjes gehad?

Nee, dat valt op zich nog wel mee… Ik vind vliegen best leuk.

De enige keer dat ik het een beetje spannend vond was tijdens de landing op Schiphol, toen ik terug kwam vliegen vanuit Antalya. Ik weet nog steeds niet wat er precies gebeurde, maar we moesten de landing afbreken en weer opstijgen. Een minuut of 10-15 later hadden ze het weer geprobeerd, en toen lukte het wel. Iedereen klappen natuurlijk…

Op zich niet angstig, maar wel ‘anders’: tijdens een landing op Skavsta (Stockholm) kwamen we nogal hard neer…

Last but not least, een gezonde spanning maar geen ‘vliegangst’: tijdens een rondvlucht in een Cesna’tje boven de Rocky Mountains zelf even mogen vliegen :wink:

Ik vloog voor het eerst toen ik 11 was (ik ben nu 21) We gingen toen naar Torremolinos (Spanje)

Eerste keer vliegen was voor werk, als TV cameraman. Sportwedstrijd NFL american football (doodvermoeiende sport om te draaien, blegh). Ik was toen 19 jaar

toen ik 2 was naar Florida, sindsdien een keertje of 50 (vliegen is saai)

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Naar waar heb je zoal naar toe gevlogen,Sander?
Waarom vind jij vliegen zo saai?

3 x VS, Canada, Brazilië, Peru, aantal keer Italië Spanje Griekenland Bulgarije Roemenië Noorwegen Engeland Frankrijk Turkije (meerdere malen naar meerdere landen) Alleen het opstijgen is leuk voor de rest zit je maar te zitten. Ik prefereer de auto :slight_smile:

Ik heb nog nooit gevlogen >>>

Niet veel mensen op dit forum hebben nog nooit gevlogen. Wanneer ga je de eerste keer vliegen?

Ik zag het idd al in de peiling haha. De eerste keer vliegen staat nog niet gepland ;).
Ben me aan t orienteren op een rondreis Italië / Europa. Ben best nieuw in het reiswereldje. Denk dat het een georganiseerde reis gaat worden. Vind ik wel fijn omdat ik deze reis waarschijnlijk alleen ga maken :).

Dat is niet erg, dan kan je i.i.g. nog veel moois zien en doen. Zelf ben ik, zoals bekend op dit forum, niet dol op Italië. Ik vind het gewoon geen leuk land en geen leuke mensen. Portugal vind ik veel leuker, de meesten zijn er een stuk vriendelijker en de sfeer is relaxter en minder op zo snel mogelijk geld verdienen gebaseerd. Wel zijn de Italiaanse steden als Rome, Florence, Pisa, Luca, Sienna en Venetië (in die laatste ben ik als enige niet geweest) veel mooier dan de Portugese steden Lissabon, Coimbra en Porto.

Ik vind het beide leuke landen :slight_smile: Italië met name Rome, Napels, Venetië, Siracuse & de Liparische eilanden. Portugal vooral Lissabon, Porto, Nazare, Obidos, Cascais en Sintra. Toch vermaak ik mij het meest in Bulgarije! Veliko Tarnovo, Arbanasi en Tryavna in het binnenland, Pomorie, Sozopol, Nessebar, Sunny Beach (Slanchev Bryag) , Golden Sands & Varna aan de kust. Voor skiërs Bansko en Borovets! De prijzen liggen er nog laag, voor 0.75 € heb je een halve liter bier in de kroeg en voor 3.50 een complete avondmaaltijd! Een (vakantie) huis met + - 1000m2 grond kan je er al kopen voor een bedrag tussen de 7000 en 25.000 € (afhankelijk van de eisen). De temperatuur in de zomer: rond de 30 graden, in de winter een pak sneeuw - 10. Zeker de moeite waard om een keertje op vakantie te gaan :slight_smile: Retourtje met Wizz Air al vanaf 60 € , in het hoogseizoen wat duurder

Ik ben inderdaad geïnteresseerd om een paar van die steden die jij noemt in Italië te gaan bezoeken, Stormbreaker.
Wie weet staan Portugal en Bulgarije ooit nog op mijn lijstje ;).
Zodra ik ben geweest (duurt nog wel even haha) zal ik het hier zeker melden :).

Dat was midden 20, de reis ging naar Rhodos, Griekenland.