Hoe oud was je toen je voor het eerst vloog?

Hoi hoi,

Ik ben wel benieuwd op welke leeftijd de wereldwijzer-leden voor het eerst vlogen. Het zou leuk zijn als je in een reactie ook even laat weten waar je toen naartoe ging.

Bij voorbaat dank!

Liefs,
Carolina

Ik was zelf 12 toen ik voor het eerst vloog. Ik ging toen alleen naar Zwitserland, op bezoek bij een vriendin. Ik weet eigenlijk niet eens meer waarom mijn ouders toen niet meegingen, maar ik weet nog wel dat ik het super stoer vond.

De opvang op Schiphol was erg goed en als alleenreizend (minderjarig) kind mocht ik als eerste het vliegtuig in. Er werd hele goede aandacht aan me besteed en ik mocht de cockpit zien! (Dat zou nu niet meer kunnen.)

Terug vanuit Genève mocht ik weer als eerste het vliegtuig in, maar daar moest ik dus gewoon in m´n uppie het deck op lopen naar het vliegtuig. Wat voelde ik me klein!

Het was al met al een super ervaring, wellicht zelfs de oorsprong van mijn latere reis- en vlieglust!!!

Liefs,
Carolina

Ik was tien jaar en we gingen gelijk ook ver weg, naar Tanzania, leuke ervaring was dat en ik vond (toen) vooral de zoete dingen die we in het vliegtuig kregen erg lekker. Op de terugweg mochten we ook de cockpit zien in een Duits vliegtuig tijdens het laatste stukje van Franfurt naar Amsterdam.

Xander

Ik was bijna 3 maanden. Haha, ik kwam toen vanuit Zuid-Korea naar Nederland vliegen (lees: Ik ben geadopteerd)

Dat is toch helemaal niet erg?! Was het goed bevallen? Hoe vond je het vliegen???

grin Ik snap 'm! En wat was dan de eerste keer dat je het je nog wél kan herinneren? Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar…

Hahaha, arm kindje… Maar ik neem aan dat jij je van die vlucht ook niet veel herinnert. :wink: Wat was voor jou de eerste vlucht die je je nog herinnert en hoe oud was je toen?

Liefs,
Carolina

Hoi, ik was 16 jaar, ik deed dat jaar examen Mavo en om me goed te concentreren op de studie dachten m’n ouders dat het wel goed was dat ik samen met hen een weekje in Spanje zou vertoeven, dan had ik geen afleiding en kon ik goed studeren… ha ha. Maar ik ben toen wel geslaagd.
Wat het leuke was is dat we meteen business class mochten vliegen omdat mijn vader zo’n kaartje had en dus voorrang kreeg.
Groetjes!

Hahaha, ja, dat kan ik me voorstellen.

Cool zeg, dat je de eerste keer meteen business class vloog. Dat zal wel helemaal relaxt geweest zijn! :slight_smile:

Liefs,
Carolina

Hier hebben nog niet zo heel veel mensen aan meegedaan… :frowning: :wink:

Liefs,
Carolina

ik was 18 en vloog in mn eentje naar Toronto via Londen.

ik was 24 en ging naar egypte. vvond er niet veel aan alleen het opsteigen vond ik leuk. ga nu ongeveer 2 ker per jaar met het vliegtuig. groeten ilze

Hee, dit topic had ik nog nooit gezien…dus hier mijn ervaring…

Volgens mij was ik een jaar of 7 toen ik voor het eerst vloog. Samen met mijn ouders naar Alicante…sindsdien ben ik verslaafd aan alles wat met burgerluchtvaart te maken heeft… Je kan echt zeggen dat ik een vliegtuig-gek ben…niet voor niets nu ook werkzaam bij een luchtvaartmaatschappij…

Mijn eerste vlucht was toen ik een jaar of anderhalf was, naar de canarische eilanden met mijn opa en oma en mijn ouders…

herinner me er verder zeer weinig van…

In 1965 was ik 10 maand en vloog toen met ‘mamatje’ naar Zuid frankrijk.

2 jaar
Naar toenmalig Joegoslavie

Ik was 10 of 11 en vloog met mijn broer en moeder naar Mallorca voor vakantie.

Leuk om allemaal te lezen!

Maarreuh… @Ancksunamun, Stientje64 en eenelfje: ik ga ervan uit dat jullie je die vlucht niet kunnen herinneren, ben dus ook benieuwd wat de eerste vlucht was die je je herínnert.

Mijn jongste herinneringen daaromtrent dateren van september 1974 (bijna 10 jaar oud). We vlogen toen voor drie dagen naar Mallorca, waarvan we wegens een staking één dag op de luchthaven doorbrachten. Een erg korte ‘minitrip’ dus…:crybaby:

Hahahahahahahahaha sevgilim, dat is nou een leuk verhaaltje! :smiley: Echt ontzettend cute! :wink: :smiley: Ik kan me wel voorstellen dat je het behoorlijk beu bent als iedereen dat maar blijft herhalen…

Maarreuh… Hoe oud was je toen dan? En waarheen ging de vlucht?!

@Stientje64: pfffff, dat was inderdaad een korte minitrip… Waarom was die staking? Gold die ook de douane ofzo, dat jullie het vliegveld niet konden verlaten?!

Liefs,
Carolina

Staking van het personeel van het toenmailge Sobelair. Je kent dat wel hé…staking tot zolaat…en dan tot zolaat…en nog een beetje later:question: … Niemand durfde de luchthaven te verlaten uit schrik dan uiteindelijk nog TE LAAT te komen?! Mijn vader natuurlijk razend kwaad:mad: . Dat gaat zo als je net het zomerseizoen achter de rug hebt en dan voor een paar daagjes met het gezin wil genieten. Maar dat kwaad zijn haalde natuurlijk niets uit en onze kindertranen :crybaby: ook niet. Dus werd het toch wachten… en wachten…:tssk:

nou toen ik 3 jaar was daar kan ik mij inderdaad niets van herinneren
geloof dat mijn vlucht daarna was…volgens mij met 22 jaar