Om wat van de wereld te zien, is reizen d.m.v vliegen toch wel heel erg handig. Mijn eerste vliegreis was toen ik 13 was, en dat was naar Egypte samen met mijn ouders, broertje en zusje. We gingen met z’n alle naar Hurghada, om daar vakantie te vieren en te duiken. Voor deze vakantie brachten wij altijd vakanties door op campings in Frankrijk, Italië, Spanje of Kroatië.
Toen ik 11 jaar was kregen wij in groep 7 een boekje uitgedeeld, " de Sport Wijzer". Dit boekje werd uitgedeeld om kinderen meer aan het sporten te krijgen. In dit boekje stonden allemaal sporten die basisschool leerlingen voor een leuke prijs konden uitproberen. Ik was helemaal enthousiast om te gaan duiken. Maar helaas moest je hiervoor in groep 8 zitten, en ik zat in groep 7. Mijn moeder beloofde dat ik het jaar erop ik een intro-duik mocht gaan doen. In groep 8 bleef “De Sportwijzer” helaas uit. En ik ben zelf toen op het internet gaan zoeken naar een snorkel en duikverenigingen en ben toen samen met mijn moeder naar een informatie avond gegaan. Tijdens deze informatie avond was niet alleen ik enthousiast maar ook mijn moeder. Samen zijn we lid geworden. Niet veel later behaalde mijn moeder haar brevet en was ze ieder weekend ergens in Nederland aan het plonsen, dus mijn vader besloot ook maar zijn duikbrevet te halen om zo toch nog tijd met mijn moeder door te brengen. Door het vele duiken in Nederland werd mijn moeder nieuwsgierig en ging ze opzoek naar mooie duiklocaties, zonder een hele lange vliegreis. En zo kwamen we terecht in Egypte.
Weer terug komend op de vliegreis: Ik weet nog dat ik bij opstijgen lijkbleek was en het dood eng vond. Het idee dat een vliegtuig vol met mensen en bagage in de lucht blijft hangen was in mijn gedachten onwerkelijk. Tijdens het landen was ik net zo lijkbleek. Gelukkig ben ik inmiddels heel wat vliegreizen verder, en ben ik niet meer zo gespannen tijdens het opstijgen en landen.
Waar ging jouw eerste vliegreis heen? En waarom werd dat land jouw eerste vliegreis? Ik ben benieuwd naar jouw verhaal.
Ik zal ook wel iets van 13 of 14 geweest zijn toen ik met mams en zus naar Ibiza vloog. Op zich niets mis mee maar ik zou er nu zelf niet naar af reizen.
Grappige is dat mijn zus vliegen doodeng vind simpelweg om het feit dat het +/- 500 ton aan ijzer en staal is dat door de lucht “zweeft” , terwijl ze toen maar al te graag bij het raam wilde zitten. Oh, hoe we sommige dingen kunnen overdenken.
Ik was 7, we stegen op vanaf vliegveld Teuge en landen een anderhalf uur later weer in Teuge.
Mijn vader klaagt nog over de blauwe plekken op zijn schouder als ik weer enthousiast op zijn schouder tikte om “he, ons huis” aan te wijzen, of “he, de zaak” of “da’s mijn school”…
(buurman was piloot bij de KLM en had een eigen kleine Cesna waar hij tussen de bedrijven door vaak vlieguurtjes mee maakte boven de omgeving :biggrin:)
Ik was 4 jaar toen ik voor de eerste keer een rondvlucht boven Drachten maakte. Ik vond het geweldig.
Op mijn 22e ben ik voor de eerste keer echt gaan vliegen naar Casablanca in Marokko.
Op m’n 23e pas, naar New York. Geen idee waarom specifiek daarheen, was destijds echt een bevlieging.
Ook toen al vond ik het vliegen op de start en landing na echt vooral stomvervelend, en die 6-7 uur uur duurden dan ook eeuwig. En dan te bedenken dat ik bij m’n huidige favoriete bestemmingen dan echt nog een paar uur te vliegen heb…
Ik ben al als klein kind meegenomen door mijn ouders op vakantie, ik vermoed Spanje. Maar eigenlijk heb ik zelfs al gevlogen voordat ik geboren was, want mijn moeder werkte destijds als stewardess :biggrin:
Mijn eerste vliegreis was naar Vietnam. Mijn moeders kant opzoeken! We hebben daar toen 5 weken rondgereisd.
Ik was toen 12 jaar en het is ondanks ik nu alweer 21 ben de beste reis die ik heb gehad.
hier een laatbloeier, ben pas op mijn 34ste beginnen reizen, via een vriend de microbe gekregen…
eerste vliegreis ging meteen naar het zuidwesten van USA
Ik heb voor het eerst gevlogen toen ik een jaar of 15/16 was. Samen met mn grote zus naar Kos. Supervakantie Vond het wel heel spannend! Nu vind ik vliegen nog steeds niet echt fijn, maar het is nou eenmaal nodig als je ergens wilt komen
Naar Palma de Mallorca met Dutchbird. Van de vlucht herinner ik me de vrolijke crew en huisstijlkleuren. Het verblijf was van het niveau triple Z: Zee, Zon, Zuipen (op alfabetische volgorde…). Sta nog op de foto met Mental Theo dus wat wil je nog meer :teeth:
Naar Parijs vanuit Amsterdam. In 1972. Toen was ik een jaar of 8. Ik vloog toen met een DC-8 of DC-9 van KLM en zonder mijn ouders. Ik kreeg een mooie gele button met ‘UM’ (unaccompanied minor) erop, en die heb ik nog.
Mijn eerste vliegreis was van Congo-Kinshasa, het vroegere (Belgisch-Congo) naar Zaventem,kan me daar niet veel meer van herinneren (was toen 5 vijf jaar)
Blijkbaar moesten we gaan vluchten indertijd omdat er rellen waren, gericht tegen de Belgische kolonialen.
Mijn eerste echte vliegtuig reis van Schiphol naar Bangkok in het jaar 1978.
Daarvoor had ik al korte trips gemaakt in Europa naar o.a:Oostenrijk, Duitsland,Groot Brittanie alsook Frankrijk.