Hoe ben jij tot jouw keuze gekomen voor het land waar je je eerste reis naar toe maakte?
-
-
- Updated - - -
-
En hoe ging dat? Misschien was ‘’ eerste reis ‘’ een beter topic onderwerp.
Hoe ben jij tot jouw keuze gekomen voor het land waar je je eerste reis naar toe maakte?
En hoe ging dat? Misschien was ‘’ eerste reis ‘’ een beter topic onderwerp.
Ik was anderhalf, dus ik had weinig inspraak… Geen bewuste keuze dus. ![]()
De titel heb ik even aangepast.
Door een vriendinnetje naar Spanje -Lloret de Mar
Bedankt voor het aanpassen van de titel Danechka!
Haha oke, om mijn vraag beter te formuleren:
Voor de mensen die er net als mij van droomde om (alleen/met reisgenoot) te gaan reizen, waar zijn jullie begonnen? En waarom?
Leuk, hoe was het?
Mooie zin trouwens, in je onderschrift.
De eerste keer zonder ouders was naar Hurghada, Egypte, samen met mijn vriend.
Waarom? Simpelweg omdat het niet duur was en het nog binnen ons budget paste.
Jeetje Dane , wat on-
romantisch
Mijn eerste trip zonder ouders wat naar Denemarken (omgeving Kopenhagen). Met Eurolines. Dat was in 1998.
Een jaar later maakte ik mijn eerste backpackreis door Bulgarije. Dat was tevens mijn eerste vliegreis.
In 1988 kocht ik met drie vrienden een VW busje, om er na een ombouw tot camper mee op reis te gaan door Europa. Omdat we niet konden besluiten wat onze bestemming moest worden, zijn we zonder kaarten gaan rijden en op veel leuke plekken (o.a. Spanje, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland) terecht gekomen.
Dank jewel , treft bij mij nu zeker ook toe
De eerste vliegvakantie was naar Tenerife, stap vakantie. Meteen ook de laatste
Een jaar later ging mijn vliegtuig naar Jakarta.
Jaren geleden was het idee aangewakkerd om naar Indonesië te gaan. Mijn penvriendin waar ik al jaren mee schreef woonde daar. En een leraar op de mavo kon vol passie over Indonesië vertellen. Dus de keuze voor de eerste backpackreis was snel gemaakt.
Mijn eerste reis was in 1995. Wij gingen naar Frankrijk op voorstel van mijn kameraad, met wie ik meereisde.
Een jaar later ging ik op familiebezoek in Indonesie. Een land waar ik inmiddels 5 keer ben geweest.
Onze eerste reis/vakantie was in 1996 naar Luxemburg. Mijn partner en ik kende elkaar ongeveer een half jaar en wilde graag samen een week of twee op vakantie. Ik zat op dat moment nog op school en had alleen in de vakantieperioden vrij. We hadden ook niet overdreven veel geld dus het was goed zoeken. Uiteindelijk kwamen we via een kennis uit bij een klein hotel in Wiltz in het noorden van Luxemburg. We zijn met de ‘oude’ auto van mijn vriend naar Luxemburg afgereisd en hebben daar tien heerlijke dagen gehad. Veel gezien, gewandeld, met de trein kris kras door het landje gereisd. Op dag 7 of 8 liepen we in Trier in Duitsland. Na een korte stadstoer (lopend) kwamen we tot de conclusie dat we allebei bekaf waren van al die intensief bestede dagen. Laatste twee dagen hebben we het tempo maar wat naar beneden bijgesteld. Thuisgekomen hebben we de foto’s laten ontwikkelen en deze verwerkt in een mooi album. Het staat na 18 jaar nog steeds in de kast en het wordt er met regelmaat nog uitgehaald om weer even herinnerd te worden aan onze eerste gezamenlijke vakantie/reis.
Mijn eerste (zelfstandige) reis was toen ik 15 was met mijn toenmalige vriendinnetje, samen spannend op reis naar Spanje/Malgrat.
Volgens mij was het toen de voordeligste aanbieding van het reisbureau.