Op avontuur, maar wat, waar en hoe?!

He allemaal!

In augustus wil ik een week of 3 ‘op avontuur’, alleen ik kom er maar niet uit wat ik wil gaan doen! Mijn budget maakt het er niet gemakkelijker op, dit is max 1000 euro… Ik heb al verschillende dingen bekeken en afgewogen: een lastminute boeken en backpacken, vrijwilligerswerk in Europa, het Midden-Oosten of bv. Marokko combineren met een korte backpack daar, werken… Maar ik kom er nog niet uit!

Ik wil gewoon heel graag in mijn eentje weg, heb dit nog nooit gedaan en dus nog geen ervaring. Wel ervaring met backpacken in Ierland en trektochten in de Pyreneeën en Dolomieten. Ik hou van ‘back to basic’ en ontmoet graag nieuwe mensen. Daarnaast hou ik heel erg van de natuur (bergen!) maar wil ik ook graag wat van de cultuur zien deze keer :slight_smile: Als ik aan vrijwilligerswerk denk zou ik verder graag iets met kinderen doen, maar dieren is ook een optie.

Eigenlijk ben ik dus niet zo moeilijk, maar kan ik vooral geen keuzes maken haha! Hebben jullie misschien tips met wat ik met mijn budget zou kunnen doen? Iets combineren met werken zou ook kunnen! Als het maar een gave ervaring wordt! Ik heb in ieder geval 3 à 4 weken de tijd!

Alvast bedankt!!

Misschien backpacken door bijvoorbeeld Albanië en Montenegro? Dit zijn vaak vergeten landen in Oost-Europa, maar ze zijn erg bijzonder, en de mensen zijn over het algemeen zeer vriendelijk.

Bulgarije past ook binnen je budget.

Verder is Egypte erg mooi, maar dat is erg heet in de zomermaanden. Dat geldt uiteraard ook voor Marokko.

http://www.eurolines.nl/kortingen/eurolines_pass/
http://www.eurolines-pass.eu/?affiliate=c4fba8de-93fa-4ef6-ae66-e96abe44b762

Koop zo’n kaart en kies je eerste bestemming, daarna kies je steeds ter plekke de nieuwe bestemming.

Thanks voor de reacties! Ik ga zeker op onderzoek uit, zijn de landen die jullie noemen verder een goed idee voor een vrouw alleen en als je nog geen ervaring hebt met alleen reizen?

Daarnaast is een busreis niet echt wat ik voor ogen had, maar bedankt voor het idee!

Je zou kunnen vliegen naar Polen. Dat kan al voor 47 euro retour Eindhoven-Wroclav heen op 1 augustus en terug op 22 augustus. Naar Tjechië kan ook voor 48 euro, b.v. Eindhoven - Praag heen 5 augustus en terug op 27.

Denk ook eens aan Roemenie en of Kroatie. Roemenie is goed als vrouw alleen te doen, vriendelijke mensen, goedkoop en enorm varieerend. Trein verbindingen zijn goedkoop, en over het algemeen redelijk goed. Het gaat allemaal niet zo snel, maar je komt er wel.

Wil je tijdens je trip in hostels verblijven, of trek je er met de tent op uit? Hostels zijn er wel in de steden, maar in de natuurlijke gebieden minder aanwezig. Campings zijn over het land wel redelijk verspreid, en je mag , op de donau delta na, overal wildkamperen. Dit wordt ook op grote schaal gedaan, en je hoefd als je dat niet wilt, nooit ergens alleen te staan. Op de meeste plaatsen zijn wel meerdere kampeerders aanwezig.

Zelf 2 jaar geleden 2,5 week in Roemenie geweest, incl. vliegreis en huur auto en 4 dagen hotel in Boekarest heb ik net 1200 euro uitgegeven. Hierbij heb ik niet echt op iedere euro gekeken, en het zou dus goedkoper kunnen door in boekarest een hostel te nemen, en een kleinere huurauto ipv een 4x4. Huurauto’s in Roemenie zij overigens altijd inclusief onbeperkte kilometers. Buiten de periode in boekarest heb ik op campings gestaan en wild gekampeerd.

Ik heb toevallig vanmorgen net mijn reis verslag daarvan hier online gezet: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=139152

Dit jaar ga ik zelf (zoals het nu uitziet alleen) 3.5 week naar Kroatie, maar daar heb ik nog geen ervaringen mee. Wel ga ik gewoon met de eigen auto dit keer ipv te vliegen.

1000 euri het totale budget of is de vliegreis apart>
Op Bali kan je al vanaf 5 euri overnachten, en eten in een warung vanaf ca 1.50 euro
Ik las net vanaf Brussel naar Bali 620 euri , met 400 euri kan je hier uitkomen als je geen bokke sprongen maakt

Brussel Bali in de zomervakantie? Klinkt als te mooi om waar te zijn. Heb je een link?

Bulgarije is prima te doen als vrouw alleen. Ik vind Egypte ook goed te doen, maar er zijn mensen die er niet tegen kunnen om aangestaard te worden door de mannen daar.

Net gezien: Voor 601 euro!!! Met Emirates van Frankfurt naar Jakarta of vanaf Düsseldorf voor 635 euro. Voor beiden b.v. 16 augustus-5 september (maar er zijn meerdere mogelijkheden) kom je net aan als het suikerfeest begint - het toppunt van cultuur. Wel van te voren een hotelkamer regelen!

Ok, ik heb een keuze gemaakt!! Ik ga backpacken door Oost-Europa! Wie heeft hier ervaring mee? Wat zijn plekken die ik absoluut niet mag missen?

Dingen die mij gaaf lijken:

• Auschwitz
  • Natuur in Bulgarijë

Alleen liggen Polen en Bulgarijë wel een stukje uit elkaar :wink: Mijn plan is in ieder geval om te vliegen naar bijv. Polen en vanuit daar met het openbaar vervoer verder te gaan.

Als jullie nog tips hebben hoor ik dat heel erg graag!!

Trouwens nog een must see:

• Bled & de Vintgar kloof in Slovenië!

En een idee voor de route:
Polen - Slovenië - Hongarije - Servië/Roemenië - Bulgarije

Is dat wat?

Vanaf Warschau vlieg je in de laatste week van augustus al voor vanaf 29 euro naar Burgas in Bulgarije…

En binnenlandse vluchten in Polen heb je al voor 10 euro…

Hoi Jenny,

Ik las het hier op het forum en zou met KLM zijn.

Groetjes >>>

Paulana, dat was deze topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=863726

Het ging echter over tickets voor februari/maart volgend jaar en ze bleken als je ze wilde bestellen meer dan 1000 euri te kosten…