Hallo allemaal!
Ik geraak er dit jaar niet uit naar waar ik moet trekken. Vandaar dat ik met deze post wat advies zoek…
Ik ben 29 jaar en heb vroeger enkel met maten gereisd naar bestemmingen zoals Frankrijk (surfen), Spanje (surfen + feesten), Slowakije + Frankrijk (snowboarden), etc. Dat was bijna altijd met de wagen en dus nooit alleen
3 jaar geleden kreeg ik plots een enorme drang om eens buiten Europa te reizen. Aangezien ik niemand van mijn maten meekreeg (vriendinnen, werk / te korte vakantie, geen geld), ben ik na lang twijfelen maar alleen gegaan naar Nieuw Zeeland (oct 2008).
Dat was een super reis (noord + zuid eiland)! Ik heb in 4 weken zo ongeveer alles gedaan wat je er kon doen (skydiven, bunjy jumpen, stuntvliegen, dolfijn zwemmen, vulkaan wandeling, chillen, feesten, surfen, prachtige natuur bezoeken, etc, etc). Dankzij de Kiwi bus was alles ook enorm makkelijk te regelen en leerde ik ook heel gemakkelijk mensen kennen.
Vorig jaar was de bestemming ook nog makkelijk te vinden: Thailand… (weer 4 weken - oct-nov 2009)
In Nieuw-Zeeland had ik hier veel positieve dingen over gehoord en bleek het ook vol met jongeren te zitten die er rond trokken.
Aangezien ik me nergens aan wou vast pinnen, had ik enkel een ticket gekocht en wou ik daar alles verder uitzoeken (had al wel min of meer een route in gedachte).
Ik had wel een beetje onderschat hoe enorm goed de Thai toeristen kunnen manipuleren en ben er toch een paar keer goed in getrapt (hierdoor was bv de helft van mijn vakantie de 1e dag toch al geboekt).
Maar uiteindelijk is het, buiten dat ik een beetje teveel heb betaald, nog wel reuze mee gevallen… Ik heb er eerst een paar dagen in Bangkok rond gehongen, dan de trein naar Chiang Mai gepakt, daar een 3 daagse jungle trek gedaan (super!), nog beetje rond gehongen (jammergenoeg geen tijd voor Pai), dan Full Moon party in Kho Phangan, daar weer wat rond gehongen (en PADI gehaald), dan naar Krabi (en rotsklimmen in Railey!!) en ten slotte, toch wel het toppunt, 4 dagen duiken in de Similan Islands (= UBER VET) en dan nog paar dagen uitbollen in Phuket / Bangkok!
Zoals je ziet doe ik een “gezonde mix” van activiteiten tijdens het reizen (chillen, feesten, avontuur, natuur) en zit ik bij voorkeur in de omgeving van natives / jongeren ipv families en toeristen. Hoewel ik bij beide reizen best veel geld heb opgemaakt, probeer ik mijn vervoer en logies meestal toch aan de budget kant te houden (daar kom je ook makkelijker jongeren tegen)
Nu heb ik dus ook voor dit najaar nog ongeveer 4 weken verlof op overschot en zou ik die graag nog zo goed mogelijk benutten…
2 locaties spreken me vooral aan, maar bij beiden heb ik bedenkingen:
-
Oost Europa zou ik graag nog eens met vrienden met de wagen doen. (2 weken vooral om het feesten + natuur) Het probleem is echter dat ik ze dan zover moet krijgen om mee te gaan

-
Argentinie zou ik ook erg graag doen. Dat zou ik wel alleen willen doen (4 weken), maar het probleem is dat ik geen Spaans kan en ook geen tijd meer ga vinden om het tegen dan te leren…
Nu heb ik al gehoord dat dat niet persé zo’n groot probleem moet zijn, maar toch heb ik er mijn twijfels bij…
Ik ben nl na die 2 reisjes nog geen doorwinterde solo-trekker. Ik ben nl uit mezelf geen super sociale/communicatief persoon (alleen reizen pushed me natuurlijk wel meer in die richting) en ben ook in Thailand een paar keer redelijk in de val gelopen bij “vriendelijke” Thai (ze zijn er wel erg goed in trouwens)
Als er dus iemand een vergelijkbaar smaak heeft en nog tips wil geven, zijn die zeer welkom!