Budget backpacken, waar gaat je voorkeur naar uit?

hoi
ik ben weer helemaal in de vakantie sferen. Mijn fotoboeken van mijn trip door zuid oost azie zijn eindelijk af en mijn vakantie in september is geboekt: 22 dgn Marokko met Koning Aap (1ste keer met een organisatie voor mij).
Maaaaaaarrrrrr dan ga ik weer verder dromen over volgend jaar. 1 klein probleempje (met een erg leuk gevolg hoor) ik heb een huisje gekocht en heb dus niet zo heeeeel veeeeeel geld te besteden. maar dat huisje wordt hoogst waarschijnlijk pas EIND 2010 opgleverd en een jaar zonder een ander land te ontdekken kan natuurlijk niet!
nu is mijn plan in het voorjaar 2-3 weekjes te gaan backpacken maar het mag dus niet te veel gaan kosten. Helaas, europa is goedkoop om te vliegen/ naar toe te treinen maar niet goedkoop in de rest. azie is weer goedkoop maar duur om naar toe te vliegen!!!
wie heeft er leuke tips en ervaringen voor mij over goedkope rondreizen (individueel of een organisatie)!!!
Ik zat zelf te denken aan Egypte (puur omdat het bij verschillende organisaties de goedkoopste reizen zijn)???
wie o wie kan mij weer iets geven om over te dromen!!!
groetjes lotte

in verhouding met andere europese landen is kroatie bv niet zo heel erg duur, ook turkije voldoet aan de asie budgettarieven. egypte kan idd ook.

ik weet natuurlijk niet was je budget is, maar tickets naar bangkok zijn tegenwoordig toch niet meer zo heel erg duur?

wat je ook kunt proberen is couch surfing, binnen europa bv

hi
ja lag gisteren in bed en dacht dat ik wel wat meer informatie had kunnen geven.
Ik denk dat ik max 1000€ kan uitgeven aan alles. maar liever minder
ben vorig jaar 6 maanden in azie geweest dus daar heb ik voorlopig genoeg te zien.
verder ben ik niet zo van het kamperen (tenminste niet in mijn eentje) maar zit liever in hostels of guesthouses.
is turkije leuk om rond te trekken en kan dat als vrouw alleen? en wat zou je dan aanraden bloem?
heb jij wel eens aan couchsurfiung gedaan. dit lijkt me wel leuk maar ik heb mijn twijfels hoe veilig het is… hoeft tenslotte maar 1 rotte appel tussen te zitten en het lijkt mij als je kwade bedoelingen hebt dat dit ideaal is om aan niets vermoedende mensen te komen. Of slaat mijn fantasie dan op hol?
groetjes
ps bloem heb je nog steeds die blog (heb daar je reis naar en door azie gevolgd 1.5/2 jaar terug. wat was daar het adres van want vond het welleuk om bij te houden!

hi loes

owh tja, 1000 pleurie is idd niet veel… daar kom je europa niet mee uit dan… :tssk:

ook de meeste rondreizen kosten wel dit bedrag maar dan ben 1 of hooguit 10 dg weg

ik heb de weblog nog wel, maar doe er niets meer mee

Mbt turkije. Ik nodig je graag uit op ons turkijeforum. ik ben natuurlijk niet helemaal objectief aangezien ik verslaafd ben aan het land, maar als vrouw alleen reizen is cker geen probleem. cker als je al wat ervaringen in Marokko op gaat doen binnenkort.

Ik denk dat je best 4 a 5 weken in turkije kunt rondtrekken, met 1000 euro. je boekt een goedkoop busticket naar istanbul en neemt van daaruit de bus. de bus ik super luxe en goed geregeld en voor die grote afstanden, echt heel erg goedkoop.

als je naar bv istanbul, efeze, pamukkale, nemrut dagi, dalyan en antalya zou gaan, spreken ze overal wel een beetje engels, want ze zijn al redelijk gewend aan toeristen. goedkope hostels zijn overal wel te vinden en afhankelijk van de periode waarin je wilt gaan, zijn er altijd genoeg mensen om je heen.

ik zou alleen wel aanraden om juli en aug te vermijden ivm de hitte en de drukte.

egypte kan natuurlijk ook goed. met name de zwitsers vliegen vrij goedkoop met tussenstop op cairo. ook daar zijn de bussen goed te doen, evt ook de trein. en genoeg cultuur natuurlijk!

ik zou gewoon enkele georganiseerde rondreizen door kijken. welke route, hoe lang en dan kijken of je dat wat lijkt en zelf informatie zoeken

overigens, corendon heeft een hele mooie, goedkope, rondreis door cappadocie. zeker een goed uitgangspunt en dan kun je vanuit daar eventueel verlengen enzo