tips voor 3 a weken low-budget buiten europa?

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al wat rondgekeken bij landen-topics. Ik ben van plan om samen met een vriendin op vakantie te gaan en we weten nog niet waar we heen willen. Heeft iemand ervaringen/tips?

Dus:

• in de maand augustus 3 a 4 weken
  • budget ongeveer 1000 euro pp
  • type: rondtrekken, backpacken
  • 2 blonde meiden van 20/21, spreken wel wat talen, niet naief
  • geen rijbewijs

We zouden het liefst buiten europa gaan. Hopelijk kan iemand me op weg helpen!
Groetjes Simone

Als je in augustus wilt gaan reizen, dan pak je het staartje van het hoogseizoen mee. Dat kan een nadeel zijn bij het boeken van tickets. Normaal ben je bijvoorbeeld voor een ticket naar Thailand 500-600 euro kwijt, nu al snel 700 euro. Dat betekent dat je nog 300 euro ter plekke te besteden zou hebben (ongeveer 15 euro per dag) en dat is toch wel wat aan de krappe kant.

Andere bestemmingen in Azië, zuidelijk Afrika en Zuid-Amerika zijn alleen maar nog duurder qua reizen.

Blijft het middenoosten over. Afhankelijk van de politieke ontwikkelingen zou Egypte een prima alternatief zijn. Wel net wat moeilijker te bereizen dan Thailand. Ook Marokko en Jornadie zijn aanraders.

Succes met kiezen.

@jenny:
Dankjewel voor je reactie! We zaten ook al aan Marokko te denken, maar willen liever toch nog verder weg. Thailand is in dat opzicht zeker wel een optie, maar wel zo ontzettend populair… Ik begrijp dat bijv Vietnam of Laos dan alweer duurder zijn?
Ik geloof dat Jordanie momenteel ook geen positief reisadvies heeft.
Hoe zit het met vliegtickets naar Azie, juist nu booken of last minute?

Last minute in de zomervakantie ben je al snel meer dan 1200 euro kwijt. Nu boeken dus!

Als je ‘maar’ 1000 euro te besteden hebt, dan is het lastiger om naar Laos of Vietnam te gaan. Je bent gewoon meer geld kwijt om er te komen. Of je moet lang in een bus willen zitten (vanuit BKK), maar bussen zijn ook niet gratis.