Om met de deur in huis te vallen: ik zoek een reisbestemming voor juli/augustus. Ik heb weinig te besteden (+/- 700 euro) en daarom heb ik hulp nodig. De afgelopen jaren heb ik verre reizen (Indonesie, Vietnam, Sri Lanka, Costa Rica, Mexico, Brazilie etc) gemaakt met mijn backpack. Die zijn altijd goed bevallen, maar dit jaar is mijn budget daar niet naar. Via vakantieveilingen en dat soort sites heb ik best wel aardige vakanties gezien, maar ik twijfel over de bestemming. Ik heb nu Cyprus, Malta en Menorca op het lijstje staan, maar dit is vooral omdat ik dat kan betalen. Welke bestemmingen raden jullie aan? Ik heb 3 weken vakantie, hou vooral van andere culturen en zon. Strand mag, maar is geen must. Veel interessante dingen bekijken vind ik het belangrijkst op reis. Buiten Europa wordt moeilijk ivm mijn budget, maar vind ik qua cultuur altijd heel leuk. Waar oh waar kan ik naartoe? Dank voor jullie hulp alvast!
Heb er ooit een aantal weken door het binnenland gereisd met openbaar vervoer, wat echt geweldig was. Gewoon een goedkope toeristenvlucht op Istanbul, Izmir of Antalya o.i.d. en van daaruit verder borduren.
Turkije, hmmm helemaal zo slecht nog niet. Ik ben er wel al 2x geweest, maar heb toen inderdaad de toeristische dingetjes gedaan. Ik zal eens even verder googlen op Turkije, thx!
Ik vind Bulgarije ook altijd heel leuk. Wel nog binnen Europa (op het randje), maar een samenraapsel van veel verschillende culturen. Er zijn resten uit de Byzanteinse en Romeinse tijd, maar er zijn ook Russische en Turkse invloeden.
Je kan goedkoop vliegen op de hoofdstad Sofia (Wizz Air), maar je kan ook je reis beginnen aan de kust van de Zwarte bv. in Varna.
Weet niet of je inmiddels al geweest bent?
Maar goedkope bestemmingen zijn inderdaad turkije, macedonie, tunesie, egypte (nu geen aanrader) of bulgarije. Ik zou dan denk ik toch het snelste voor macedonie kiezen of tunesie. Ik zal kort uitleggen waarom.
Egypte is nu kortweg niet veilig vanwege allerlei negatieve bewegingen.
Daarnaast is turkije een haantjescultuur die je wel of niet ligt. Moet eerlijk zeggen dat mij deze cultuur totaal niet ligt omdat ik redelijk veel negatieve ervaringen met oplichtingen in turkije heb. Wapens en onderdrukking is daar niet vreemd. Maar daarentegen zullen er ook voldoende mensen zijn die veel positieve ervaringen met het land hebben.
Bulgarije ben ik afgelopen zomer geweest. Als je in het hoofd toeristische gedeelte blijft is het te doen maar je moet er niet buiten komen. Erg veel berovingen, mensen die gedrogeerd worden en op iedere hoek van de straat kun je categorie 1 wapens kopen die in nederland streng verboden zijn. Kortom, ook niet echt een veilig gevoel. Het is er wel allemaal erg goedkoop maar daarom hebben de mensen daar ook niets te verliezen.
Dat waren mijn ervaringen en meningen. Ik wens jou een goede en verantwoorde keuze toe! En nogmaals, dit zijn mijn ervaringen. Zullen ook mensen genoeg zijn die positieve ervaringen hebben bij de landen die ik als negatief ervaar.