@Stientje64: nou, dat lijkt me inderdaad vervelend. Ik heb nog nooit een staking op een vliegveld meegemaakt, heb het idee dat dat beter ook is zo te houden!
@eenelfje: pfffff, daar zit veel tijd tussen! Was je allereerste vlucht vakantie?! En die 2e ook? Waar naartoe?
@sevgilim: Dussssss… Wat hoe oud was je op jouw eerste vliegreis die je je WEL kan herinneren? En waar ging dat naartoe?
Vanaf mijn 11de of 12de gaan we elk jaar naar Turkije, met het vliegtuig uiteraard. Op mijn 14de ben ik voor het eerst alleen gevlogen, en dat was naar Spanje.
** Groetjes Laurita…
Ik was 4 jaren jong en onze bestemming was Hong Kong. Ook nog een dagje China gedaan. Helaas weet ik er nier heel veel meer van, maar dat vliegen, dat was wel een beleving en ik weet wel dat ik dat heel spannend vond.
Ik was 17 jaar, via Chicago naar Cleveland, VS, voor een 10 daagse vakantie cq. familiebezoek
Was meteen een vuurdoop; we zijn in die vakantie ook nog naar Tampa gereisd… Daarnaast waren er op de terugweg zoveel problemen in Chicago met vertragingen en dergelijke dat we vandaaruit halsoverkop nog (op een ook al vertraagde vlucht) naar Detroit moesten om de laatste vlucht naar Amsterdam te halen die dag. Buiten adem aangekomen bij de gate in Detroit, werden we voor de laatste keer omgeroepen… scheelde dus niet veel.
Al met al in zo’n 9 verschillende vliegtuigen gezeten en dat in 10 dagen tijd, haha
Ik was 16, dat is nu 47 jaar geleden. Een rondvlucht met een Dakota vanaf het oude Schiphol. We vlogen over Amsterdam en een deel van het IJsselmeer. Toen we terugvlogen voor de landing naar Schiphol deelde de piloot ons mede, dat we nog geen toestemming kregen om te landen en moesten we HOERA nog een hele ronde vliegen. Ik heb daarna,:biggrin: toen ik voor mijn werk veel in het buitenland moest zijn bijna wekelijks gevlogen in de meest luxieuse toestellen, o.a. een keer met Panam first class van New York rechtstreeks naar Tokyo. Bovenin dat bolletje van de 747 was toen een heus restaurant met zelfs een michelin ster, maar die vlucht met die Dakota was mijn mooiste vliegervaring.
Ik was geloof 2 maanden oud. Mijn zusje was 10 dagen toen ze voor het eerst vloog… mijn ouders woonden destijds in het buitenland (Tanzania toen ik geboren werd en Bangladesh toen mijn zusje geboren werd), vandaar.
Hoi, ik was 21, en ging in Amerika in een vakantiekamp werken. Dus mijn eerste vlucht was gelijk een lange, al moest ik overstappen in Londen. Al vanaf het begin vond ik stijgen en landen leuk, maar het vliegen zelf een beetje saai en om heel eerlijk te zijn vind ik dat nog steeds. Als je ver weg gaat is het handig, maar in Europa ga ik liever met de trein. Het duurt langer, maar is wel veel gezelliger.
Ik was 7 jaar toen ik voor het eerst vloog en ik vloog toen van Rusland naar Nederland, dat was toen ik hiernaartoe verhuisde.
Helemaal geweldig, vooral het landen en stijgen. Momenteel heb ik een kleine vliegangst ontwikkeld, niets ernstigs. Wel raar, aangezien ik als kind zo gek was van vliegen!