Het weer in The Gambia

Eind september zul je het niet helemaal droog houden. Maar de meeste regen zal 's nachts vallen. Het einde van het regenseizoen nadert dan al… Warm is het in ieder geval zéker en je zult genoeg aan het zwembad of strand kunnen liggen hoor :wink:

Via Wereldwijzer app

Bedankt voor je reactie, ik ben al iets meer gerustgesteld! Ik ga mij inlezen in alle leuke dingen en voorbereiden op twee weken Gambia:zon02:

Moet je zéker doen! De voorpret is ook al heel leuk!

Mocht je nog op zoek zijn naar een goede gids, tips en prijzen mag je mij in een privé bericht even je email adres geven. Dan kan ik je wel iemand adviseren :wink:

Via Wereldwijzer app

Leuk Erwin,
Ga ik vaak bekijken, ja het is nu de regentijd.
Januari heb ik weer 3 weken geboekt,ga ik weer lekker genieten.
tot ziens.

Gr…Jan

Hoe is het weer in december

Heerlijk! Droog, zonnig en lekker heet! Op Weeronline kun je goed zien wat de voorspellingen zijn. Bijvoorbeeld voor Kololi :wink:

Ooh zolang er geen regen valt is het goed.

Daar hoef je je in december geen zorgen over te maken! :slight_smile:

Hallo, ik denk er over om de eerste 2 weken van augustus naar Gambia te gaan (Lemon Creek). Wat moet ik mij voorstellen bij het weer & de muggen ? Is er genoeg te doen in die periode ? Welke (dag)uitstappen raden jullie aan ? Ik reis met mijn 2 kinderen (17 en 19j).

Hallo Anja,

wat het weer betreft is het in augustus in Gambia net zo onvoorspelbaar als in Nederland. Droog zul je het in ieder geval niet houden. Augustus en september zijn toch de nattere maanden. Maar vorig jaar was een relatief droge zomer in Gambia. Je kunt geluk hebben, maar ook pech. De luchtvochtigheid zal in ieder geval hoog zijn.
De uitstapjes hangen in die periode ook een beetje af van de begaanbaarheid van de wegen ivm regenval :wink:

Genoeg te doen is er altijd wel, al zal het erg rustig zijn. Ook in de toeristische gebieden. Sommige hotels zitten dicht omdat er weinig toeristen zijn en sommige restaurants idem dito. Maar dat zal de pret zéker niet drukken hoor!
Als je een lijstje wilt met veel gemaakte dagtrips mag je me wel een privé bericht sturen. Dan mail ik je terug :wink:

Groetjes,
Erwin

De webcam in Ngala Lodge was sinds juli vorig jaar off-line, maar vanaf nu is het weer in Gambia weer live te volgen en nu met een wel heel mooi uitzicht!

http://www.ngalalodge.com/Live/Webcam.aspx

Wij zijn 2x in december geweest, willen nu in oktober gaan, maar hoe is het weer dan?

Hangt ook een beetje af van wanneer in oktober. Het is de laatste maand in het regenseizoen. Er valt nog een bui… begin van de maand vallen er meer dan eind oktober :wink: Warm en erg vochtig is het zéker! Toeristenseizoen start net op dus nog relatief rustig…