Het weer in The Gambia

Een tropische regenbui bij het Senegambia Beach hotel in Gambia vanmiddag :storm:

Live webcam at Ngala Lodge: http://www.ngalalodge.com/Live/Webcam.aspx

De regen…

Als het op liters aankomt ,daar kan Europa niet aan tippen , maar zelfs in het regenseizoen hebben we hier in Gambia gemiddeld nog meer uren zon dan in onze zomerperiode.Eigenlijk is het regenseizoen hier te vergelijken met een goede zomer in Europa .De meeste regen valt s’ nachts of in de avond.Ik heb nog maar 2 hele dagen regen meegemaakt dit seizoen.

1 like

Zo te zien op de satelliet toch wel een regenachtige dag vandaag in Gambia :storm:

Vanmiddag gehoord dat het afgelopen nacht en ook vandaag overdag in het kustgebied echt noodweer was.

Bomen die zijn omgevallen door de storm en wegen onbegaanbaar door de grote hoeveelheid neerslag. Regenseizoen komt weer laat op gang dit jaar, maar als hij eenmaal begint…

Op zich ook maar goed want dat maakt Gambia in het najaar ook wel weer mooi groen voor de stroom toeristen die dan weer komen :smiley:

Inderdaad regen sinds donderdag avond tot vrijdagnacht,soms zeer hevig met veel wind.
Het grootste probleem is ;iedereen ziet het maar niemand reageert!
Bomen bleven de ganse dag de weg versperren.Een buur (Amerikaan) was zelf de bomen aan het ruimen van de buur die de toegang tot zijn eigendom versperden.Een Gambiaan zal weinig doen als niemand hem beveelt.

Ik zie dat het veel regent,en zwaar weer is,ik hoop dat het eind volgende week de mooie kant opgaat,want dan ga ik 2 weken genieten van “het mooie weer”,maar alles wat nu valt … ik ga het allemaal meemaken

Alleen maar droge dagen ga je niet meemaken Jan! Augustus is vaak de natste maand, maar het is dit jaar (weer) laat op gang gekomen. September zal waarschijnlijk nog best nat zijn, maar laat het de pret niet drukken. Je gaat het vast erg leuk hebben in Gambia!

Dank je wel Erwin.
Het gaat zeker een mooie tijd worden,ik heb er veel zin in.

Groeten Jan

Hallo allemaal,
Ik ben vandaag teruggekomen vanuit Gambia,en heb 2 heerlijke weken gehad met veel zon,en ik heb totaal 3 middagen regen gehad,maar meestal valt er s’nacht veel regen,maar als er regen valt,en daarna de zon,dan is het erg klam(je zweet je kapot)en voordat de regen komt; veel last van muskieten.je kan merken dat het geen vakantie perioden zijn,de mensen hebben helemaal geen inkomen,ze zijn blij als ze wat kunnen verdienen.Elke dag vers fruit op het strand,met een lekker fruitcocktail,ik zat daar met nog 2 stellen,op het verlaten strand.Maar januari staat alweer geboekt,dan is het ook veel gezelliger,dan is alles open in senegambia.
groeten Jan

Klinkt goed Jan!

En januari alweer terug?! Ik ben jaloers! :drool:

Gambia september 2013 010.jpg de eerste dag in gambia

Het wordt gezelliger voor Europeanen om te slapen , de nachten beginnen in Gambiaanse normen “koud” te worden , de temperatuur zakt tot 18C s’nachts.De dagtemperatuur was mild vandaag , slechts 25 a 26 graden.

Klinkt prima! Mijn ouders zijn gisteren aangekomen en vanmorgen om 11:30 uur was het in de schaduw in Brufut 26 graden.
Verder half bewolkt prima vakantieweer!

Een leuke link om (bijna) live beeld te krijgen van het weer in Gambia http://www.ngalalodge.com/Live/Webcam.aspx

Beeld wordt iedere 2 minuten ververst. De overgang van licht naar donker in de lucht is geen wolkenrand. Wolken herken je direct. Of het zonnig is kan je het beste zien aan het zonlicht op en rond het zwembad.

Ngala Lodge, met zijn Nederlandse eigenaar, is overigens zéker een bezoek waard! Zeer mooi gelegen aan de kust van Bakau.

Hoi Erwin,
Is inderdaad een leuke link,maar ik moet even wachten tot het weer Januari wordt,dan ga ik weer 3 weken.

Groetjes Jan

Hoi Jan,

in ieder geval een super vooruitzicht toch?! Ik ga er vanuit volgend jaar ook weer te gaan, maar wanneer en hoe lang is nog even afwachten :wink:

ik weet enkel dat het hier aanvoelt als een oven ,rond de 32 C maar lees maar wat ze op de weersverwachting schrijven : voelt als 39 C.
Zelfs de nachten worden niet frisser dan 30 graden.Goed dat er af en toe stroom is , zowat een 3 a 4 uur per dag
:bier:

Lijkt mij, eerlijk gezegd, niet de meeste ideale periode in Gambia. Net iets te zweterig… En de stroomuitval is ook ontzettend irritant. In Brufut kon je er de klok ook bijna gelijk op zetten

hoe is het weer in januari en februari in Gambia?

Ik ben aan het oriënteren en zit er sterk over te denken hier a.s jan. feb voor het eerst en alleen naar toe te gaan
Iemand nog tips voor mij?

groetjes Bianca