Het weer in The Gambia

Zelf vind ik februari / maart de fijnste periode.
Overdag is het meestal goed te doen (ook al heb ik het er echt wel eens koud gehad en ook vreselijk heet), maar in de avonden koelt het best wel af.
Als je een hotel bij de oceaan hebt, kan het soms zelfs fris zijn en er staat vaak veel wind, maar ik vind dat prima.
Kan ik even bijkomen!
Ik hoop in maart voor de tiende keer te gaan, ben nu aan het aftellen, ook al heb ik nog niets geboekt.

1 like

Dank voor je reactie Lighthouse

Ik heb een hekel aan kou :slight_smile: en ben echt van de warmte wat best 30 + graden mag zijn Vandaar ook mijn vraag mbt tot het weer in jan feb
Ik zal een trui meenemen als ik jouw reactie zo lees :wink:

februari maart zijn de prijzen al fors duurder dan vertrek eind januari dus dat gaat hem helaas niet worden gezien je als alleenreizende fors meer moet betalen dan dat je met meerdere gaat

Eh … weet niet welke prijzen jij dan gezien hebt, maar hoe meer je naar het off-season gaat, hoe goedkoper hoor!
In maart zijn de reizen altijd goedkoper dan in januari, eigenlijk gaan ze dan elke week naar beneden.
Ik ga de laatste jaren ook alleen en baal ook enorm dat je altijd meer moet betalen.

Ik heb o.a. gekeken bij corendon en arke
Waar kijk boek of kijk jij zoal voor de reis te boeken als ik vragen mag?

Enerzijds begrijp ik het wel aan twee verdien je natuurlijk meer dan aan één persoon, maar vind wel dat die extra toeslag als alleenreizende wel wat lager mag…

In Gambia zijn er veel hotels waar je niet extra moet betalen voor een singelroom (zelfs als er een 2 persoonsbed staat)

Kun je er een aantal noemen voor mij Tijl?
En zijn deze ook gewoon incl vlucht te boeken?

Ik vlieg niet met Corendon. Er vallen te veel vluchten uit of tijden veranderen.
Ik boek bij Travelpoort, wat me goed bevalt.
Heb al wel prijzen vergeleken, maar ben bij hen ‘goedkoper’ uit dan Arke of Tui.
Wel zijn de prijzen voor komend seizoen gigantisch omhoog gegaan, niet normaal.
En de vluchttijden van Arke vind ik geen succes, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik ben ook wel benieuwd naar die kamers waar geen toeslag is, ook al zal ik toch weer naar het zelfde hotel gaan.

in ManseaBeach hotel wordt gewoon de prijs per persoon gerekend voor een kamer,een tweede betaalt terug het zelfde bedrag extra.
En wat is het verschil tussen Travelpoort en Arke? Travelpoort vliegt enkel met Arke.Maar ze regelen wel alles extra goed voor je.De baas komt je zelfs op de luchthaven ophalen.

Hallo,
Ik ga weer in januari, voor de 4e keer,en het bevalt uitstekend, het is net wat lighthouse zegt, het kan wel eens fris zijn in de avond,maar dan trekken we gewoon een dun jasje aan,maar overdag is de temperatuur heerlijk.
Het is niet altijd koud hoor s"avonds…
Veel plezier.

1 like

Tijl_Antwerp, er zit geen verschil in, want Travelpoort vliegt gewoon met Arkefly, maar het is me al een paar keer opgevallen dat ik, als ik gericht naar een datum vraag, goedkoper kan vliegen met Travelpoort.
Geen idee waar het in zit. Omdat ik al vaker ben geweest, kijk ik nu gewoon wie het goedkoopst is voor mij en dan kom ik dus toch bij Travelpoort terecht. Een paar jaar geleden niet, nu wel … geen idee waarom hoor! En ik heb er echt geen aandelen.

Dank je wel Jan, wie weet komen wij elkaar nog wel tegen in januari dan… Al denk ik dat ik de 26e vertrek, dus zal het meer jan.feb worden
Ik ben heel benieuwd naar Gambia en de Gambiaanse bevolking!! Zal kijken of ik nog wat spulletjes mee kan nemen voor de mensen aldaar.

Dan gaan we elkaar helaas niet zien,want 26 januari ga ik weer terug naar ons koude kikkerlandje.
Ik wens jou heel veel plezier,en dat gaat lukken.

Groeten Jan

Flinke hoosbui in Gambia op dit moment :wink:

Woensdagavond, 30 juli 2014 20:00 uur (Gambiaanse tijd) Aangenaam :slight_smile:

Maar alle Gambianen klagen dat de gezaaide oogst eerst gekiemd en daarna gedroogd en gestorven is.Er is momenteel nog veeeeel te weinig regen gevallen .De resterende maanden van het regenseizoen zullen ook te weinig in aantal meer zijn om een goede oogst te bereiken.
De president had al gedreigd om volgend jaar geen rijst meer te importeren,dat zal nog moeilijk haalbaar zijn.

Het drama gaat voort.Elke dag verschijnen er donkere wolken met donder in de verte ,enkele druppels en een uur later schijnt de zon weer.
De hele westkust dreigt een fataal jaar tegemoet te gaan.

Gisteren is eindelijk het regenseizoen gestart,het begon in de ochtend en heeft deze nacht nog voor bakken regen gezorgd.
Maar ook de gevolgen bleven niet uit, even voorbij Sanyang is er gisterochtend een zwaar ongeval gebeurd waarbij 3 trucks en een bushtaxi betrokken waren ;6 doden is de voorlopige balans.

Hallo!

Ik heb met mijn vriend in een spontane bui dit weekend een vakantie geboekt naar Gambia. Nu ik na de boeking alle verhalen aan het lezen ben, hoop ik dat wij een goede keuze gemaakt hebben mbt de periode. Wij gaan namelijk van 19sept t/m 3okt. Zullen we erg last hebben van de regen??

Je kan het best vergelijken met onze zomer, deze week hebben we 2 prachtige ,zonnige dagen gehad terwijl het nu bewolkt is.
Het grote verschil is de hoeveelheid regen die valt als het echt regent! De straten veranderen dan in rivieren.
Je kan gewoon wat geluk hebben en een zonnige periode hebben , maar het blijft een gok.
Het blijft een spektakel dat je zal bijblijven, het land is ook prachtiger ,groener en overal zie je de mensen in hun tuin of akker werken .

Hmmm, we wilde juist weg uit Nederland voor het wisselvallige weer! Regent het in Gambia de hele dag of is een 1 à 2 kleinere buien?