Wij willen naar Gambia en Senegal misschien gaan half juni, we hadden eigenlijk een andere reis geboekt maar omdat er te weinig mensen deze tijd niet boeken willen we de reis omzetten naar Gambia.
Heb jij tips voor ons? Wij hadden bij Kras geboekt maar las net de slechte reacties, dus vinden het nu erg lastig wat te doen.
Het is de periode van het regenseizoen en een minimaal toerisme (muv spanjaarden) in The Gambia. Warm weer en veel muggen.
Niettemin een prachtige plaats om te vertoeven. Wat is er mis met Kras? Heb je ook al een hotel?
Wil je in het toeristisch centrum terecht komen? Is ook kalm daar dat seizoen en veel gesloten.
Wil je echt een ontmoeting hebben met de lokale bevolking? Loop eens langs mijn site: www.paradise-inn-lodge.com.
Hopelijk dat we elkaar ergens in The Gambia tegen komen.
Goede trip.
Peter
Zelf zou ik zeker niet in juni gaan.
Die luchtvochtigheid is zo hoog en dat vond ik echt niet lekker.
Verder is het off-season, maar dat is natuurlijk maar weer net of je dat belangrijk vindt. Er is nog genoeg wel open hoor.
Ik zou ook zeker niet met Kras gaan. Te veel negatieve dingen mee gezien, maar dit jaar waren er mensen van een rondreis van Kras in het hotel en die hadden het prima gehad. Die waren door Senegal en Gambia geweest en hadden enorm veel gezien, maar ze waren wel bekaf. Het waren lange dagen, maar ook dat is maar net wat je wilt.
juni loop je een risico mee. Het zal veel droog zijn, maar een paar flinke buien met name in de nacht zul je ook meemaken.
Ik ben er nu en het is echt al veel rustiger dan een maandje geleden. Juni nog rustiger, maar vast nog gezellig genoeg hoor. Juli, augustus en september raad ik het meest af, met augustus en september als uitschieters.
Kras heeft de afgelopen winter wat blunders gemaakt met overboekingen en dergelijke. Dat zal in juni niet snel gebeuren. Plek zat
Dus… Zweten zul je voldoende doen in juni en ook in februari kom je 500 meter buiten je hotel vrijwel geen blanke meer tegen. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.
De gezelligheid kan je ook in juni 's avonds op de strip in Senegambia / Kololi prima opzoeken.
Aan jou de keus
Zonnig, bewolkt maar nog geen echte regen. Slechts 2 korte regenvlaagjes meegemaakt.
Overdag in de zon is het best wel heet. Onder de bomen bij ons heel doenbaar.
Waar in Gambia ga je zijn? Beach of up country?
Up Country best wel ferm heet maar ook nog steeds droog.
Groetjes
Peter
Ik had je op het andere nog een PB gestuurd, maar geen reactie daarop ontvangen…
Ik ben er zelf nu niet meer Annemarie. Op Weeronline kan je overigens aardig zien (ook satteliet) wat het weer doet nu. Maar Peter kan het uit eerste hand vertellen
Ik ga vrijdag terug naar Peter.
Als je windows 7 op je pc hebt kan je makkelijk het weer zien van elke grote stad op aarde.
Klik op je scherm met de rechtse muis;klik op gadgets ,klik op weer, vul een Gambiaanse stad in (Banjul of Serrekunda) ,bevestig en sluit.
Er staat dan permanent het weer op je scherm van die stad.(zonder spyware, het zit al in je pc)
Nee Erwin, voor zover ik weet heb ik slechts 1 acount hier.
Hoop je wel snel eens terug te zien in The Gambia.
Tijl en zijn vrouwtje komen alvast genieten. EN… Binnen 14 dagen internet volop. Eindelijk dan een professionele vaste verbinding.
Hmmm. … Zal ik misschien last hebben van geheugenverlies door het Gambiaanse volkje? Misschien een Maribou die mij niet graag ziet?
Ik hou voorlopig du wel dit account aan en geniet hier van het :zon02: weer.
Veel beterschap.
Groetjes en tot snel at The Gambia.
Peter
Ik ben hier ondertussen een week , toch wel aanpassen aan de warmte en de vochtigheid.
Regen heb ik nog niet gezien , ook geen sporen van de regen van vorige week.
En toch mis ik het Belgisch weer geen seconde.