Ik zou graag willen boeken voor juni, maar zie in veel reisgidsen maar tot maart of april mogenlijkheden. Heeft dit te maken met het weer ( meer regen) of sluiten er hotels voor bijv. renovatie? Iemand ervaringen met het weer in Juni?
Het is dan regenseizoen in Gambia en erg benauwd.
Er zijn dan minder vluchten naar Gambia, omdat er minder toeristen naartoe gaan. Ook zijn veel hotels dan gesloten.
Zelf zou ik rond die tijd ook niet gaan, veel te benauwd, maar dat is voor iedereen een persoonlijke keuze.
Vanaf april wordt het inderdaad een stuk minder met toeristen. En dus ook minder vluchten, sommige hotels gaan dicht omdat open blijven niet rendabel is en soms ook voor renovatie. Seizoen start dan weer in oktober. Juni valt wat het weer betreft nog erg mee. Pas vanaf juli komt de echte regen, maar vooral augustus en september kunnen erg nat zijn. Afgelopen zomer is er heel veel gevallen. In tegenstelling tot het jaar ervoor. Juni zou ik wel aandurven.
Ik zou dan wel voor een wat drukkere gelegenheid kiezen, zoals bijvoorbeeld het Senegambia Beach hotel in Kololi. Dan zit je in ieder geval niet in je eentje en heb je de nodige levendigheid om je heen, alsmede de restaurantjes aan de strip daar.
En in mei is het dan nog te doen, vorig jaar zijn we eind september, begin oktober geweest, en toen was het erg warm. Normaal gaan we in december, dan is het ook warm, maar aangenamer.
Alvast bedankt voor jullie reacties.