Eerste keer in Gambia in Juli !!

Wij gaan in juli voor de 1e maal naar Gambia, heb al heel veel gelezen en opgezocht.
Wat kunnen we verwachten van het weer, blijkt niet zo goed te zijn in Juli.
We verblijven in Kololi, alle tips zijn welkom !
We nemen haakjes voor de vissers, kledij en zo voor de kindjes mee.
Alvast heel erg bedankt !

Het is dan regenseizoen in Gambia en ontzettend benauwd.
Zelf vind ik het voor uitstapjes niet direct de beste periode, omdat het echt heel erg heet en benauwd is.
Het betekent niet dat het hele dagen regent. Het kan wel, maar vorig jaar in augustus hebben wij eigenlijk maar twee keer een fikse regenbui gehad. En dan gaat het ook flink tekeer.
Ook zijn er meer muggen en is het in de avond uitkijken. Aan te raden is om in de kamer airco te gebruiken, maar mocht je naar Senegambia gaan, dan is dat ook aanwezig.
Verder is er zoveel te schrijven over Gambia en zijn er zoveel mogelijkheden … het beste is om het gewoon te ervaren en over je heen te laten komen.
Nog nooit trouwens gehoord dat mensen haakjes voor de vissers meenemen en ik ben toch al dertien keer nu in Gambia geweest. Meestal wordt er met netten gevist, maar wellicht dat jullie andere informatie hebben. Kleding is prima, maar om eerlijk te zijn, is dat daar volop. Wellicht beter om gewoon daar te kijken wat mensen echt nodig hebben en dat is in ieder geval meestal rijst.
In ieder geval een goede tijd toegewenst en je mag altijd een PB sturen voor meer informatie!

Leuk dat jullie naar Gambia gaan volgende maand! Spannend, zo die eerste keer. Welk hotel in Kololi gaan jullie naar toe?

Wij verblijven in Senegambia Beach. Hebben vrijdag onze inentingen gekregen (gele koorts en hepatithis A).Maak mij alleen wat zorgen als ik de weersvoorspelling zie (verandert wel dagelijks).Elke dag regen en bewolkt, niet leuk !!Ik noteer nu alle tips in een boekje, weten echt niet wat we mogen verwachten.Mijn man is een visser, ik meer zon en zee,dus denk voor de 2 goed.En ook uitrusten staat op het programma (liefst in de zon !).Dus inderdaad spannend, 1e keer Gambia !!

Geen zorgen maken om dat weer, want dat is totaal niet nodig.
Het is er alleen echt ontzettend heet en benauwd en je kunt zeker pech hebben dat het wel een dag regent, maar vorig jaar hebben wij in augustus twee buien gehad. Beslist stortbuien, maar ook dan is het nog niet koud en je bent toch al nat van het zweten.
Wij zaten in augustus ook in Senegambia. Het is er rustig, maar dat heeft ook zo zijn voordelen. Althans, dat vonden wij. Een eerste keer is altijd spannend, maar het komt vast wel goed!

Toch al heel erg bedankt voor het antwoord ! Geen probleem dat het rustig is in het hotel,die massatoestanden zoals in Turkije zijn niks voor ons ! En we duimen dat de voorspellingen beter worden ! Is het nodig om de ganse dag muggenmelk te smeren of alleen 's avonds ? Malariapillen beginnen we 1 dag voor vertrek. En als alles meevalt zouden we heel graag in januari teruggaan. Zijn 2x in Sal geweest maar misschien is dit niet met elkaar te vergelijken. Ik laat zeker een reactie als we terug zijn !!

Muggenmelk smeren hoeft pas als de zon ondergaat. Overdag zie je geen muggen. En al sowieso de vrouwtjes mug niet die malaria kan overbrengen. En de voorspellingen zul je online amper zien verbeteren hoor! Alleen zal je merken dat als je daar eenmaal bent het helemaal niet zo slecht is :wink: Een slechte voorspelling wordt al gegeven als de luchtvochtigheid hoog is en er 's morgens een pittige bui valt. Niet naar de voorspellingen kijken dus :slight_smile:

Bedankt voor het antwoord ! Het aftellen is begonnen, spannend !! Ter info voor wie het zou intresseren, hebben van TUI een mail gekregen dat het kleine zwembad in Senegambia Beach gesloten is tussen 1 juli en 14 oktober voor renovatie, grote zwembad en strandbar blijven gewoon open. Rest ons alleen nog de valiezen klaar te zetten en op naar Schiphol !! We kijken er echt naar uit !! (en de voorspellingen blijven echt slecht maar we maken er ons niet druk over !!)

Dit was gisteren… :wink:

Hoe mooi wil je het weer hebben??? :slight_smile:

Wij hebben die info ook gehad, maar het gaat om het zwembad dichtbij het restaurant. Het zwembad bij het strand, waar de meeste mensen altijd zijn, is gewoon open. Ook het kleinere bad daar.
Volgens mij waren ze vorig jaar ook al met dat andere bad bezig in augustus … vast op z’n gambiaans.
Dus er is genoeg ruimte om te zwemmen hoor, geen probleem.

Zeker geen probleem ! 1 zwembad is genoeg voor ons !
Eigenlijk nog een vraagje, volgens TUI zou ik een soort document nodig hebben voor de invoer van medicijnen voor eigen gebruik. Mijn man neemt inderdaad elke dag 2 soorten pillen, de rest is gewoon daffalgan, immodium, …
Hebt U hier ervaring mee ? Zijn dagelijkse medicatie neem ik altijd mee in mijn handtas, de rest zit gewoon in de valies. Wij wonen in België en hebben geboekt in Nederland (scheelde meer dan 500 € !), dus alle info krijg ik uit Nederland.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van zo een document. Alvast bedankt !!

Ik zou wel voor zo’n medisch paspoort zorgen, want als ze dwars willen liggen. Hier vraag je het aan bij de apotheek.
Eigenlijk moet je dit altijd bij je hebben als je met een vliegtuig gaat, zowel voor het land verlaten als een land binnenkomen. Het maakt niet uit welk land het is.
Heb je opiaten mee, dan heb je zelfs nog een andere verklaring nodig, die moet je elders aanvragen.
In Nederland doen ze niet zo moeilijk en in Gambia heb ik ook nooit problemen gehad, maar ik heb ook wel anders gehoord. Dan is zo’n formulier toch wel handig, ook al snappen ze bij de douane amper wat erop staat. Dus zeker doen!
Mocht je nog meer vragen hebben, je mag ook altijd even een PB sturen hoor. Geen probleem … mijn vriendin werkt trouwens bij het Senegambiahotel. Ze is manager van het restaurant bij het zwembad.
Een goede tijd toegewenst, lekker genieten!