Gambia in juli

wij willen in juli met ons hele gezin naar GAmbia maar nu lees ik dat dan het "natte "seizoen is. Heeft iemand ervaring hoe nat het echt is. De hele dag regen of af en toe eenflinke plensbui?

Juli valt steeds vaker erg mee. Buien zul je zeker meemaken, maar wel het meeste 's nachts en de ochtend. Augustus en september zijn natter…
Het is te doen, maar goed… niets zo onvoorspelbaar als het weer! Dus je kán pech hebben! Warm is het zéker wel!

Groetjes,
Erwin

Zelf ben ik een keer in september geweest en vond de luchtvochtigheid eigenlijk het grootste probleem. Zeker toen viel de regen wel mee, maar goed, het is geen juli natuurlijk.
Het duurde wel een half uur, voordat je weer eens door je bril kon kijken en dat gold ook voor je fototoestel. Nu ga ik meestal in februari / maart naar Gambia en ik vind het dan echt veel aangenamer. Het is dan niet zo benauwd en klam. Meestal in de avond een lekkere wind.
In juli is het ook niet echt het toeristenseizoen voor Gambia, maar dit heeft natuurlijk z’n voors en tegens. Als je alleen in juli kunt gaan, dan moet je kijken wat het zwaarste telt …

Lighthouse heeft gelijk. De luchtvochtigheid is hoog dus de hele dag zweten.
Dat went overigens wel hoor… Juli staat gemiddeld trouwens op de 3e plaats van natste maanden in Gambia, september op de 2e en augustus op plaats 1…
En ja, het meeste valt 's avonds, 's nachts en in de ochtend…

Deze site geeft wel goed weer hoe het met het klimaat gesteld is gedurende het hele jaar Het klimaat van Gambia - klimaatinfo Gambia

Groetjes,
Erwin

Ik ben afgelopen zomer in Gambia geweest en het was er prima. We hebben in 2 weken tijd 4 buien gehad. De meeste vielen in de vroege ochtend. Na een bui was het soms even bewolkt.

Prima tijd om te gaan, het is er dan niet zo druk. Heel fijn als je iets wilt bezoeken. Je wordt overal gastvrij ontvangen omdat er weinig gasten zijn.

Sommige restaurants waren dicht maar ook dat was geen probleem er blijven er meer dan genoeg over die open waren.