ik weet niet of jullie mijn verhaal nog kennen maar ik was de gene die was gedump dmv een sms want hij ging trouwen met een turks iemand.
ik heb mijn vriend dus laatst gesproken en het is dus allemaal niet waar, hij had wel zelf dat smsje gestuurd maar hij wou het uitmaken en dit vond hij een goede reden. waarom hij het wou uitmaken? geen idee! hij
denkt dat ik hem niet trouw blijf in die 15 maanden dat hij in dienst zit en hij is bang dat ik hem verlaat zodra hij het leger uit is. er zijn ook een paar misverstanden geweest op vakantie waardoor hij zoiets had van het is beter voor haar ik wil haar geen pijn doen, straks ga ik dood in het leger blablabla, lang verhaal kan het ook niet allemaal uitleggen maar wil dus alleen ff zeggen dat ik toen heb gezegd bij een onderwerp dat je moest uitkijken want uiteindelijk gaan ze toch allemaal met een ander trouwen. dat wou ik dus ff terug nemen, vaak is het wel zo dat ze met een ander trouwen, maar het kan ook goed gaan, ik wil niet zeggen dat het nu weer goed is tussen ons want we zijn het over bepaalde dingen absoluut niet eens en dat is mede door het cultuurverschil. maar ik ben iig blij en opgelucht en bedankt voor de meiden die me destijds hebben gesteund!
heyy
pfff jeetje das wel vreemd dan dat hij dat heeft verzonnen…
aan de ene kant snap ik wel dat hij zoiets heeft van misschien blijft ze me niet trouw die 15 maanden maar hij moet toch weten dat dit jou enorm pijn heeft gedaan en dat je heel erg in de stress hebt gezeten hierover!!
hoe gaat het nou verder tussen jullie??
ieder geval nog veel sterkte meis… want het zal nu ook niet makkelijk zijn!!!
ja we hebbe lang gepraat en hij zei dat het allemaal voor mij was omdat het beter zo is, en dit was de enige manier om mij verder te laten gaan met me leven omdat hij geen reden kon vinden omdat hij dat eigenlijk niet wou. maar er is gewoon te veel fout gegaan afgelopen vakantie. en ik begrijp hem. al kon ik de tijd terug draaien was alles heel anders gegaan maar ja. dat is niet te doen, en ik ben allang blij dat ik hem gesproken had, ik heb hem weer zien huilen op de webcam en dat is lang geleden, de liefde zit wel goed, maar ik heb geen idee hoe het nu verder gaat. ik zie het wel, iemand tips?
Jeetje meis, das nogal wat! Ik snap wel dat hij je geen pijn wilde doen, maar hij had toch kunnen weten dat dit juist pijn zou doen.
In ieder geval wel fijn dat je nu de waarheid weet, hoe het dan ook verder zal gaan. Echte tips kan ik je helaas niet geven. Het is maar net wat je zelf wilt, en wat hij wil natuurlijk. Elkaar 15 maanden niet zien is niet makkelijk (staat mij waarschijnlijk ook nog te wachten), dus het is wel belangrijk dat je duidelijkheid hebt voor die tijd begint. Ik hoop dat je goed met hem gepraat hebt, zodat hij wel weet wat hij je heeft aangedaan door er op die manier een eind aan te maken, en ik hoop dat je als je echt verder met hem wil hem dit ook goed duidelijk kan maken zodat hij weet dat hij zich daar geen zorgen over hoeft te maken. Maar erg lastig in ieder geval!!
Sterkte!!
Originally posted by Yildiray@05-12-2004, 19:25:53 Uit je verhaal blijkt maar weer eens dat je een vooroordeel hebt over turken!!!
Hoi Yildiray,
Weet niet of jij de vertalingen van enkele weken geleden aangaande Petje hebt gevolgd, ik wel.
Dit had niets met een vooroordeel te maken.
Ik vorm mij nu ook een mening nu ik bovenstaande lees over de betreffende jongeman.
En daar komt hij er niet best bij af.
Dit doe je niet…
Petje, denk na, lieve leuke jongen, ok, heeft hij er bij nagedacht hoe jij je eigen gevoelt hebt?
Sterkte in je besluit.
Nou, dat laatste is niet waar neem ik aan … Het gaat (lijkt mij en denk ik…) heeel vaak over het cultuurverschil ! En dit heb je zeker niet in Turkije maar ook heus wel in andere landen !! Dus een echt vooroordeel over turken is het niet !
En Petje : heel veel sterkte en hopen dat je het allemaal op de juiste en goeie manier kan oplossen … welke manier dat dan ook is !!
Sorry miijn berichtje was net voor Yildiray bedoeld, maar werd na die van Dilek geplaatst. Dus dan lijkt het net of ik op hem reageer maar was niet zo bedoeld ! :unsure: Dan weten jullie dat even ! :huh:
Originally posted by Missymoi@05-12-2004, 20:21:49
** Sorry miijn berichtje was net voor Yildiray bedoeld, maar werd na die van Dilek geplaatst. Dus dan lijkt het net of ik op hem reageer maar was niet zo bedoeld ! :unsure: Dan weten jullie dat even ! :huh:
inderdaad beetje raar van die opmerking over een vooroordeel!
complete onzin beter gezegd, als ik zo’n vooroordeel zou hebben zou ik niet al 2 jaar met hem gaan. (dankje wel dilek )
En het is inderdaad lastig nu, de meningsverschillen die we hebben komt voort door cultuurverschil, hij had gevraagd of ik bij hem in huis kwam ik bleef liever in mijn hotel en dat was voor hem een hele belediging en zo zijn er nog veel dingen die ik verkeerd heb aangepakt maar hij heeft ze weer verkeerd opgevat en verwerkt. het erge is nu gewoon dat ik weet dat hij gelijk heeft. ik snap hem, en ook hoe hij denkt en hij weet donders goed dat hij me pijn heeft gedaan daar heeft hij ook spijt van (mag ook wel) maar dit was wel het enige wat hij kon zeggen waardoor ik zoiets had van laat maar lekker zitten allemaal. het werkte alleen de pijn was ondragelijk, voor niets uiteindelijk maar toch.
hoe het nu verder gaat who knows, ik maak me er niet druk om, ik weet dat we van elkaar houden en als we voor elkaar bestemd zijn merk ik dat wel denk ik.
bedankt voor jullie reacties/steun! wat moet ik toch zonder deze site
Toen ik gister met mijn vriend aan de telefoon was zei hij iets opmerkelijks waardoor ik gelijk ook aan jouw verhaal moest denken. Mijn vriend zou nl het leger in gaan vorige maand, heeft dat nu gelukkig uitgesteld, maar hij vertelde me dat hij erover had gedacht om zijn nummer te veranderen zodat we elkaar niet meer konden spreken. Inderdaad om een vergelijkbare reden, nl dat hij dacht dat het toch niet kon werken als hij me 15 maanden niet zou kunnen zien, hij dan het idee had dat hij mij alleen maar problemen zou bezorgen, en hij dan ook liever had dat ik niet verliefd zou zijn, en hij zich ook niet verliefd wilde voelen, en mij uit zijn hoofd zetten makkelijker zou zijn als hij niets meer van me zou horen. Dus het lijkt erop alsof dit toch nog vaker voorkomt dan we zouden denken. Gelukkig heeft hij dit niet gedaan, en ik vond het opmerkelijk dat hij het me gister vertelde, maar het was wel fijn, want nu kon ik hem duidelijk maken dat hij dit echt niet in zijn hoofd moet halen omdat dat alleen maar meer pijn zou doen. Gelukkig was hij het daar uiteindelijk wel mee eens, maar who knows wat er gebeurd zou zijn als hij wel het leger in gegaan was in november. Mijn mening is dus ook enigszins veranderd, omdat ik nu meer begrijp waarom een jongen zoiets doet. Het is echt niet vanuit onwil, of om iemand pijn te doen, maar juist om je te beschermen (hoe krom dit eigenlijk ook klinkt). Ik hoop dat het beter zal gaan tussen jullie, en het is inderdaad waar wat je zegt, als jullie voor elkaar bestemd zijn zul je dat wel merken (alhoewel dat dan naar mijn mening niet betekent dat je er niets meer voor moet doen omdat je toch wel voor elkaar bestemd bent, maar das meer algemeen mijn mening, niet specifiek een reactie op jou!) Heel veel sterkte in ieder geval, en vergeet niet er ook lekker van te genieten!
klinkt stom: maar leuk om te horen! jij begrijpt me dus net ff wat beter. veel mensen denken ook inderdaad wat egoistisch van hem om het zo te doen maar hoe meer ik erover na denk hoe meer ik hem begrijp. IK ben egoistisch geweest en dat weet ik nu, net ff te laat maar goed.
waar woont jouw vriend en hoe oud zijn jullie eigenlijk?
ik snap wel dat het leuk is om te horen hoor, is altijd fijn als mensen begrijpen wat je doormaakt. Het was ook inderdaad iets dat ik eerst niet zo goed begreep, maar nadat mijn vriend het heeft uitgelegd snap ik het wél. Het is inderdaad zo, hoe meer je erover nadenkt, hoe logischer het wordt, helemaal als je het vanuit hun perspectief bekijkt.
Om op je vraag terug te komen; zelf ben ik 22, mijn vriend is 20 en woont in Ankara. Hoe oud zijn jullie??
hehe sow hey rustig dames , ok sorry petje… maar voor alle duidelijkheid zoals je zelf aangeeft is de cultuurverschil erg groot , maar als 1 van jullie zich wil aanpassen aan zijn cultuur komt het mischien wel goed…
ja ok, ik snapte je reactie gewoon niet helemaal maar no big deal!
Ik heb eerder nooit last gehad van het cultuurverschil, hij is ook niet echt super turks zeg maar als je begrijpt wat ik bedoel, ik heb me gedrag al best aangepast, naar mijn gevoel ook toen ik daar was (blijkbaar niet genoeg)
Ik ben 18 en hij is 20, we hebben elkaar ontmoet in gumbet 2 jaar geleden, en hij woont nu in alanya (avsallar)
Onze relatie ging perfect totdat ik dus in augustus terugkwam van turkije, maar goed ik denk dat elke relatie wel problemen heeft en zeker op zo’n afstand. Het vervelende is alleen dat ik hem niet kan aankijken of kan vasthouden als ik wil duidelijk maken hoeveel ik van hem hou en hoe ik ons verder zie in de toekomst, toen ik daar was was ik alleen, onzeker en 17 jaar. ik wist niet hoe of wat, ik had een super hotel met leuke mensen en wou ook lol trappen. Uitgaan zwemmen en bruin worden. Hij wou liever dat ik bij hem in ze huis kwam wat 30 km verder op zat aan een weg. Voor mij was de keus simpel, ik nam wel een taksi om af en toe bij em te slapen, had niet zo’n zin om daar in huis te zitten en geen mens te zien en geen zon te vatten. achteraf stom maar logisch dacht ik toen. hij zag dat als een belediging, snap ik nu (te laat) hij had zoiets van dit is de tijd die we hebben dan moeten we wel zoveel mogelijk bij elkaar zijn. Is ook waar maar ik wou ook een beetje vrijheid. Nu vind ik me zelf egoistisch maar goed wie ben ik. ik snap hem heel goed, in meerdere dingen. en ik zit met een kut gevoel wat ik niet duidelijk kan maken, tenminste niet zoals ik dat wil doen.
Hoelang gaan jullie al met elkaar en hoe vaak zie je hem??
Originally posted by Yildiray@07-12-2004, 15:01:42
** hehe sow hey rustig dames , ok sorry petje… maar voor alle duidelijkheid zoals je zelf aangeeft is de cultuurverschil erg groot , maar als 1 van jullie zich wil aanpassen aan zijn cultuur komt het mischien wel goed… **
Hoi Yildiray,
Eenzijdige aanpassing? Olurmu öyle sey?
Turkse man moet ook bedenken dat als hij westerse vrouw wilt daar bepaalde voorwaarden bij komen kijken!
Dus misschien is het niet verkeerd dat hij zich ook een beetje aanpast i.p.v zich als een ‘dagidan inmis ayi’ te gedragen.
Niet alleen de dames zullen begrip op moeten brengen voor verschil in cultuur, ook de heren mogen hier aan meewerken, dan komt het idd wel helemaal goed.
Misschien anders helemaal niet aan een westerse vrouw beginnen??
kijk je weet donders goed, hoe een standaard turkse man is!!!
Die gaat zich echt niet aanpassen, maar ik ken genoeg turkse jongens die “vernederlands” zijn en die zich hebben aangepast. Maar dat zijn wel weer jongens uit Nederland. En ik ken ook jongens uit turkije die nu hier zitten met hun ned. vakantieliefde’s en hier hebben de meiden zich aangepast, sommigen zijn zelfs moslim geworden.
Maar natuurlijk is iedere mens anders dus het is een beetje moeilijk om er over te beoordelen.
Ik weet heel goed wat je bedoeld, maar ben het niet met je eens en dat wou ik toch even kwijt.
HET WERKT NIET! Wel voor een paar jaar maar niet op de lange duur.
Of je moslim wordt heeft er niets mee te maken, heb ik ook gedaan.
Je kan je nog zo willen aanpassen, ik was 16 toen ik daar mee begon, redelijk kneedbaar nog?Maar je verliest je identiteit als je je te veel schikt.
En ze hielden toch zo van je zoals je was,…aaah bizim hollandali gelinimiz, müslüman oldugu için bizden yedi merdiven üstünsin!
Bull shit!!
Ik heb geen hekel aan de turkse cq. islamitische cultuur, integendeel, leef er graag en voel mij er nog steeds prettig bij maar je afkomst hoef je niet verloochenen.
Waarom blijven de turkse gemeenschappen in ned. ook zo ‘hecht’ bij elkaar? Integreren is een stapje terug om er 2 vooruit te doen, maar niet ten koste van alles.
Niemand voelt zich minder als een ander en ik weet ook wel dat gâvur kadinlar niet zo hoog worden aangeschreven en die mening heerst in tr nog wel degelijk, maar kom nou zeg, het is 2004!!!
Ook in turkije…
Luister eens naar het refrein van het liedje ‘Beni anlama’ van Tarkan, ask bu unutma! Liefde is niet cultuurgebonden, het is universeel en begint met wederzijds respect.
ben ik het helemaal mee eens dilek!
aanpassen brengt alleen maar ongeluk denk ik, ik viel juist op mijn vriend omdat hij anders was dan de jongens hier, ik zou voor geen goud willen dat hij veranderd, en dat geld voor hem hetzelfde over mij, ik WOU veranderen voor hem, maar heb gezien dat dat niet helemaal goed uitpakt. ik denk als je juist jezelf blijft je kan zien of je bij elkaar past ja of de nee. ik hou van hem om wie hij is, en ik zou niet willen dat hij zich gaat aanpassen aan ‘mijn’ cultuur, dan neem ik wel een nl jongen als ik dat zou willen.
Toch?
Ik ben het helemaal met jullie eens!! Veranderen voor iemand anders pakt volgens mij nooit goed uit, maar je kunt wel begrip hebben voor elkaars cultuur en die respecteren volgens mij. Wanneer er sprake is van wederzijds respect kom je volgens mij een heel eind!