Het was allemaal niet waar!

HaLLo Dames…

hmm waar zal ik eens beginnen.
uhm kijk het is duidelijk dat jullie het niet met me eens zijn. Ok stel eens aan een turkse jongen de vraag hoe zijn toekomstige vrouw eruit moet zien en wat voor eigenschappen ze moet hebben? . Of vraag eens gewoon of hij met iemand wil trouwen die niet maagd is? Vraag is of ie varkensvlees lust? Vraag eens of jij een minnie rokje met een topje erboven mag dragen… Zo kan ik nog doorgaan…

Kijk mijn eigen neef is getrouwd met een nederlandse en het gaat prima met ze , ze zijn alweer 8 jaar bij elkaar en hebben ook een kindje. Nou moet ik wel zeggen dat me neef geboren is in Nederland en hij heeft zich redelijk aangepast. En zo heb ik nog 7 vrienden/kennissen die getrouwd zijn met een nederlandse en daarbij trek ik mijn conclusie Dat de jongen zich aanpast aan het meisje of andersom.

En nu wil ik nog geneens beginnen over de turkse jongens uit Turkije die werken in de toeristische gebied. Ik heb er zelf ook gewerkt en ik weet nu wel wat zij over buitenlandse meiden denken.

Maar laat 1 ding duidelijk zijn het is mijn mening en natuurlijk is en denkt elke turk wel anders.

“Luister eens naar het refrein van het liedje ‘Beni anlama’ van Tarkan, ask bu unutma! Liefde is niet cultuurgebonden, het is universeel en begint met wederzijds respect” Mee eens voor een groot gedeelte…

Dilek je “spreekt” schrijft trouwens wel goed turks, ben je of was je nou moslim ?

Ask elma sekerine benzer
yaladikca lezzet alirsin bitince elinde Kazigi kalir.

hai

in sommige dingen heb je misschien wel gelijk maar dat zijn denk ik ook de voorwaardens voor een relatie met een turkse jongen tuurlijk pas je je aan, maar ik denk dat dat onbewust gebeurd. Mijn vriend eet alles wat los en vast zit en kijkt niet naar varkensvlees. over kleding heb je wel gelijk, hij wou liever niet dat ik een kort truitje aan had als we uitgingen maar aangezien ik daar zoiezo niet van hou komt dat goed uit. maar ik heb ook gewoon met mijn vriend gezwommen en in bikini met hem gelopen, hij is niet zo ‘‘streng’’ zeg maar. we hebben het vaak over onze toekomst, maar dan meer over kinderen en wat hij wil en wat ik wil en hoe we dat samen zien. hij hecht niet zoveel waarde aan uiterlijk hij zegt wel af en toe je ziet er mooi uit maar dat zegt ie alleen als hij het echt meent, als ik iets aan heb wat hij niks vind wilt hij het liefst dat ik me omkleed maar goed. dat vind ik ook wel weer leuk zeg maar iemand die zich zo bemoeit met je. hij vind andere dingen belangrijk dat de mensen hier en dat is juist wat ik leuk vind.

ik wou het net zeggen hoe kan et dat jij zo goed turks kan jongedame??

Kus

Hoi,

Ik heb er 5 jr gewoond, gewerkt in schoenen-, lederwarenwinkels en het toerisme.
In het begin even de letters, klanken en de grammatica er in stampen en de rest komt vanzelf.
Vragen, veel vragen, je alles uit laten leggen en het maar weer gauw vergeten als je een flater hebt geslagen.

groetjes Dilek

Inderdaad Yildiray, hoe jongens uit de toeristengebieden denken over buitenlandse meisjes is mij ook wel duidelijk, heb er heel wat moeite voor moeten doen om mijn vriend duidelijk te maken dat ik toch echt niet zo ben, want hij vertrouwde buitenlandse meisjes bijvoorbeeld voor geen meter.
Met die vragen die je stelt ben ik het eens, maar geloof me, het kan echt reuze meevallen. Mijn vriend en ik hebben het over diverse dingen al uitgebreid gehad, en gelukkig vallen de verschillen in mening enorm mee, dus wat dat betreft gaat het wel goedkomen denk ik zo. Ik maak me er geen zorgen om, zorg er wel voor dat als er iets is waar we het niet over eens zijn, dat we het er goed over hebben zodat we in ieder geval elkaars standpunt begrijpen, maar tot nu toe zijn we het eigenlijk over alles eensgeworden. Praten en luisteren naar elkaar is daarbij wel heel belangrijk, maar gelukkig gaat dat ons erg goed af.
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer turkse jongens stug blijven vasthouden aan hun cultuur en echt helemaal geen begrip hebben voor de cultuur waar hun vriendin uitkomt het volgens mij inderdaad alleen maar fout kan gaan, tenzij iemand zich volledig aanpast aan de ander (lees; tenzij het meisje zich volledig aanpast aan die jongen). Gelukkig is dat bij ons niet het geval. Ik heb begrip voor en respecteer zijn cultuur, en hij heeft begrip voor en respecteert mijn cultuur, en geloof me, dan kom je toch echt een heel eind. Op zoek naar de gulden middenweg he!

inderdaad nibbles. aangezien wij denk ik een beetje in hetzelfde schuitje zitten ben ik het met je eens, je moet niet een kant kiezen maar gewoon zien hoe en wat. Vooral er erg op gaan letten enzo werkt niet. je bent wie je bent en dat ga ik inieder geval niet veranderen. want dat is blijkbaar dus wat mijn vriend leuk vind aan mij.

doe je ook een opleiding met toerisme dilek? ik moet namelijk binnekort een opleiding kiezen en dacht ook aan toerisme. ik weet niet of je dit met stages hebt gedaan of gewoon uit eigen beweging?
in ieder geval heel leuk dat je daar zolang hebt gewerkt enzo, waar heb je allemaal gewerkt? of verschillende plaatsen?

groetjes pet :wink:

Hoi Petje,

Nee, Dilek doet geen opleiding toerisme.
Ik ben adm. medew. op een bank en doe een opleiding voor chauffeur in goederen en personenvervoer, kortom rijbewijs C,E en D, dat is iets heel anders.

In tr heb ik gewerkt in winkels voor schoenen, lederen kleding, tassen ect., verder een gedeelte van een seizoen het beheer van een klein hotel.
De reden dat ik in tr werkte was omdat mijn ex-man turks is.

gr Dilek

Hoi Petje,

Verschrikkelijk wat ik hier lees! Arme jij! Veel liefdesrelaties liggen niet voor de hand, maar elkaar 15 maanden niet zien… Ik wens je héél veel geluk toe!

Liefs!!

Haal geen ouwe koeien uit de gracht, het is hier al erg genoeg !!!

Als het “hier toch al erg genoeg is”, zap dan naar een andere site. Zo simpel als wat. Om op dit idee te komen hoef je niet eens intelligent te zijn.

@ Dashuri

ik denk dat die persoon met "ouwe koeien"bedoeld, het is al een topic uit 2004, 3 jaar geleden dus!
Waarschijnlijk niet eens meer up to date?

Dat is zoveel als “eind goed, al goed”

zkers een oude topic!!!

beetje erg oud…:frown: